10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

20 anys de presó per matar a un amic amb un martell a Ontinyent

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de 17 anys de presó per un delicte d’assassinat i de tres anys i mig per un delicte de robatori a un home que va matar a martellades a un amic el 6 de juliol de 2019 a la casa de la víctima, a Ontinyent.

La sentència, que aprecia l’atenuant d’intoxicació per alcohol i drogues per als dos delictes, imposa a més al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 62.500 euros a cadascun dels quatre fills que tenia la víctima, pels danys morals que van patir per la mort del seu pare.

El crim es va produir després que l’agressor i la víctima, de 66 anys, hagueren consumit alcohol i drogues i començaren a discutir en el corredor principal de l’habitatge, quan es dirigien cap a la porta d’eixida.

Segons relaten els fets provats de la sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, el penat va atacar per l’esquena al seu amic amb un martell que havia pres prèviament de la casa.

L’agressor va agafar per sorpresa a la víctima, que va caure a terra i va quedar boca avall, per la qual cosa no va poder defensar-se, i li va propinar més d’un colp al cap.

El perjudicat va patir dos fractures cranials i altres ferides que li van causar la mort de manera immediata.

Posteriorment, l’acusat va rebuscar a l’interior de l’habitatge i es va emportar un telèfon mòbil i diverses joies del mort de les quals va vendre amb posterioritat una creu d’or en un establiment de Xàtiva per 19 euros.

La sentència no és ferma i pot recórrer-se davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.