20 anys de presó per matar a un amic amb un martell a Ontinyent

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de 17 anys de presó per un delicte d’assassinat i de tres anys i mig per un delicte de robatori a un home que va matar a martellades a un amic el 6 de juliol de 2019 a la casa de la víctima, a Ontinyent.

La sentència, que aprecia l’atenuant d’intoxicació per alcohol i drogues per als dos delictes, imposa a més al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 62.500 euros a cadascun dels quatre fills que tenia la víctima, pels danys morals que van patir per la mort del seu pare.

El crim es va produir després que l’agressor i la víctima, de 66 anys, hagueren consumit alcohol i drogues i començaren a discutir en el corredor principal de l’habitatge, quan es dirigien cap a la porta d’eixida.

Segons relaten els fets provats de la sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, el penat va atacar per l’esquena al seu amic amb un martell que havia pres prèviament de la casa.

L’agressor va agafar per sorpresa a la víctima, que va caure a terra i va quedar boca avall, per la qual cosa no va poder defensar-se, i li va propinar més d’un colp al cap.

El perjudicat va patir dos fractures cranials i altres ferides que li van causar la mort de manera immediata.

Posteriorment, l’acusat va rebuscar a l’interior de l’habitatge i es va emportar un telèfon mòbil i diverses joies del mort de les quals va vendre amb posterioritat una creu d’or en un establiment de Xàtiva per 19 euros.

La sentència no és ferma i pot recórrer-se davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.