20 anys de presó per matar a un amic amb un martell a Ontinyent

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de 17 anys de presó per un delicte d’assassinat i de tres anys i mig per un delicte de robatori a un home que va matar a martellades a un amic el 6 de juliol de 2019 a la casa de la víctima, a Ontinyent.

La sentència, que aprecia l’atenuant d’intoxicació per alcohol i drogues per als dos delictes, imposa a més al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 62.500 euros a cadascun dels quatre fills que tenia la víctima, pels danys morals que van patir per la mort del seu pare.

El crim es va produir després que l’agressor i la víctima, de 66 anys, hagueren consumit alcohol i drogues i començaren a discutir en el corredor principal de l’habitatge, quan es dirigien cap a la porta d’eixida.

Segons relaten els fets provats de la sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, el penat va atacar per l’esquena al seu amic amb un martell que havia pres prèviament de la casa.

L’agressor va agafar per sorpresa a la víctima, que va caure a terra i va quedar boca avall, per la qual cosa no va poder defensar-se, i li va propinar més d’un colp al cap.

El perjudicat va patir dos fractures cranials i altres ferides que li van causar la mort de manera immediata.

Posteriorment, l’acusat va rebuscar a l’interior de l’habitatge i es va emportar un telèfon mòbil i diverses joies del mort de les quals va vendre amb posterioritat una creu d’or en un establiment de Xàtiva per 19 euros.

La sentència no és ferma i pot recórrer-se davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.