15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

20 anys de presó per matar a un amic amb un martell a Ontinyent

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de 17 anys de presó per un delicte d’assassinat i de tres anys i mig per un delicte de robatori a un home que va matar a martellades a un amic el 6 de juliol de 2019 a la casa de la víctima, a Ontinyent.

La sentència, que aprecia l’atenuant d’intoxicació per alcohol i drogues per als dos delictes, imposa a més al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 62.500 euros a cadascun dels quatre fills que tenia la víctima, pels danys morals que van patir per la mort del seu pare.

El crim es va produir després que l’agressor i la víctima, de 66 anys, hagueren consumit alcohol i drogues i començaren a discutir en el corredor principal de l’habitatge, quan es dirigien cap a la porta d’eixida.

Segons relaten els fets provats de la sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, el penat va atacar per l’esquena al seu amic amb un martell que havia pres prèviament de la casa.

L’agressor va agafar per sorpresa a la víctima, que va caure a terra i va quedar boca avall, per la qual cosa no va poder defensar-se, i li va propinar més d’un colp al cap.

El perjudicat va patir dos fractures cranials i altres ferides que li van causar la mort de manera immediata.

Posteriorment, l’acusat va rebuscar a l’interior de l’habitatge i es va emportar un telèfon mòbil i diverses joies del mort de les quals va vendre amb posterioritat una creu d’or en un establiment de Xàtiva per 19 euros.

La sentència no és ferma i pot recórrer-se davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Vox apel·la a l’altura de mires del PP per a donar suport a la investidura de Pérez Llorca

Vox ha reclamat al PP altura de mires per a pactar la investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Les negociacions continuen obertes.

Pérez Llorca presenta la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat sense acord firmat amb Vox

El secretari general del PPCV ha formalitzat la seua aspiració sense rubricar un pacte amb Vox i ha presentat a Fernando Pastor com a nou portaveu del grup.

Fernando Pastor rellevarà a Pérez Llorca com síndic del PP en Les Corts

El PP ha acordat que Fernando Pastor assumisca la síndicatura en Les Corts després del pas de Juanfran Pérez Llorca a candidat a president. El relleu ordena l'estratègia del grup de cara a la investidura.

L’afició del Llevant marxarà unida fins a Mestalla des del Ciutat de València

La unflada granota es desplaçarà junta el divendres des del Ciutat de València fins a Mestalla. La convocatòria és a les 19.00 i el derbi arranca a les 21.00

El PSPV-PSOE d’Alacant veu a Pérez Llorca com un ‘Olives II’ de transició

El PSPV-PSOE d'Alacant ha definit a Juanfran Pérez Llorca com un 'José Luis Olivas II', un president de transició entre Carlos Mazón i el pròxim candidat del PP. Vicente Arques ha vinculat el relleu al calendari intern del PPCV i al previsible acord amb Vox, amb 'peatge' i reordenació de càrrecs.

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.