20 anys de presó per matar a un amic amb un martell a Ontinyent

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a una pena de 17 anys de presó per un delicte d’assassinat i de tres anys i mig per un delicte de robatori a un home que va matar a martellades a un amic el 6 de juliol de 2019 a la casa de la víctima, a Ontinyent.

La sentència, que aprecia l’atenuant d’intoxicació per alcohol i drogues per als dos delictes, imposa a més al condemnat l’obligació d’indemnitzar amb 62.500 euros a cadascun dels quatre fills que tenia la víctima, pels danys morals que van patir per la mort del seu pare.

El crim es va produir després que l’agressor i la víctima, de 66 anys, hagueren consumit alcohol i drogues i començaren a discutir en el corredor principal de l’habitatge, quan es dirigien cap a la porta d’eixida.

Segons relaten els fets provats de la sentència, dictada després d’un veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular, el penat va atacar per l’esquena al seu amic amb un martell que havia pres prèviament de la casa.

L’agressor va agafar per sorpresa a la víctima, que va caure a terra i va quedar boca avall, per la qual cosa no va poder defensar-se, i li va propinar més d’un colp al cap.

El perjudicat va patir dos fractures cranials i altres ferides que li van causar la mort de manera immediata.

Posteriorment, l’acusat va rebuscar a l’interior de l’habitatge i es va emportar un telèfon mòbil i diverses joies del mort de les quals va vendre amb posterioritat una creu d’or en un establiment de Xàtiva per 19 euros.

La sentència no és ferma i pot recórrer-se davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.