La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.