La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

Espanya es mesura a Sèrbia amb el retorn de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i el dubte de Joan García

La selecció espanyola afronta un amistós exigent davant Sèrbia en La Ceràmica, amb el retrobament de Rodri, Lamine Yamal i Pedri i la possible posada de llarg de Joan García en la porteria.

El dispositiu policial de les Falles de València 2026 salta a la sèrie documental del Ministeri de l’Interior

El desplegament especial de la Policia Nacional en les Falles de València 2026, amb 1.400 agents i més de 10.000 servicis operatius, centra un capítol de la sèrie documental 'Des de l'Interior'. La producció mostra les novetats tecnològiques i la coordinació internacional per a garantir la seguretat en les festes.

La Generalitat fixa el nou calendari i les vies per a millorar nota a la PAU 2025-2026

La Generalitat regula la PAU 2025-2026 amb un calendari unificat, avançament de dates, més claredat en les revisions i noves opcions per a millorar la nota d'accés a la universitat.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita al Partizan Belgrad amb l'opció d'assegurar el play in de l'Eurolliga i fer un pas decisiu cap als quarts de final, en plena lluita per mantindre's entre els sis primers.

El València Basket busca a Belgrad assegurar el play in i acostar-se als quarts de l’Eurolliga

El València Basket visita la pista del Partizan amb l'objectiu de certificar almenys el play in i fer un pas decisiu cap als quarts de final de l'Eurolliga, en plena baralla per mantindre's entre els sis primers.

Urtasun alerta de l’impacte de la intel·ligència artificial en la cultura i exigix protegir els creadors

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, advertix dels riscos de la intel·ligència artificial generativa per al sector cultural i reclama un sistema europeu de llicències que garantisca transparència, autorització i remuneració justa per als creadors.

Els operaris de la presa de Buseo admeten que mancaven de protocol davant la riuada del 29-O

Dos operaris de la presa de Buseo declaren davant la jutgessa que ningú els va indicar com actuar davant la crescuda sobtada del 29 d'octubre i detallen el desfasament entre les previsions i el desbordament real.

Carlos Álvarez se suma parcialment al treball amb el Llevant

Carlos Álvarez torna a entrenar parcialment amb el Llevant després d'un mes lesionat en el aductor llarg dret i apunta al dol davant la Reial Societat.