12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.