Dos anys i huit mesos de presó per realitzar este repte viral

Ja hi ha sentència en el judici que se celebrava a Sevilla i en el qual es jutjava a cinc majors d’edat acusats en l’anomenat cas de la «caza al pijo«.

Quatre dels cinc majors d’edat, acusats de donar una pallissa a un menor al carrer Campament, en el barri de Sant Bernardo, i robar-li un altaveu Bluetooth al crit un suposat «repte viral» que anomenava a la «caza al pijo», han sigut condemnats a dos anys i huit mesos de presó, segons informa el Diari de Sevilla.

Antecedents

 

Els fets es remunten al passat dia 30 de maig, quan un grup de joves entre menors i majors d’edat es trobaven asseguts en el banc d’un parc escoltant música amb un altaveu portàtil Bluetooth.

«Se’ls va acostar un altre grup de joves amb la intenció d’apoderar-se de l’altaveu. Acorralant-los i mitjançant espentes van aconseguir derrocar-ho i una vegada en el sòl li van agredir amb puntades a l’esquena i el rostre, fugint després de sostraure-li l’altaveu», indicava en el seu moment la Policia.

 

Repte viral

 

L’agressió s’emmarcava dins de diversos incidents ocorreguts a la ciutat de Sevilla el mes de maig passat i que van estar relacionats amb un repte viral conegut com «caza al pijo».

El repte consistia en la mobilització de grups de joves procedents de barris perifèrics de Sevilla que es desplaçaven fins a uns altres de rendes més altes, com Nervión, Los Remedios o El Porvenir, per a buscar a joves residents en estos barris i agredir-los. Les agressions van estar quasi sempre acompanyades de xicotets robatoris.

 

Condemna

 

La condemna, que ha arribat després d’un acord entre les parts, ha acabat en dos anys i huit mesos de presó per a quatre dels cinc majors d’edat.

Per al cinqué d’ells la pena imposada ha sigut de dos anys de presó, una pena menor que la resta per patir una lleu discapacitat.

Els condemnats també han d’afrontar una multa d’un mes a raó de tres euros diaris, i a cinc anys i mig d’allunyament de la víctima.

En la sentència s’ha tingut en compte com a agreujant l’abús de superioritat als cinc acusats, però també els atenuants pel consum de drogues i per la reparació del mal, ja que tots ells ja van afrontar una indemnització a la víctima que va aconseguir un total de 3.915 euros.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.