11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Dos anys i huit mesos de presó per realitzar este repte viral

Ja hi ha sentència en el judici que se celebrava a Sevilla i en el qual es jutjava a cinc majors d’edat acusats en l’anomenat cas de la “caza al pijo“.

Quatre dels cinc majors d’edat, acusats de donar una pallissa a un menor al carrer Campament, en el barri de Sant Bernardo, i robar-li un altaveu Bluetooth al crit un suposat “repte viral” que anomenava a la “caza al pijo”, han sigut condemnats a dos anys i huit mesos de presó, segons informa el Diari de Sevilla.

Antecedents

 

Els fets es remunten al passat dia 30 de maig, quan un grup de joves entre menors i majors d’edat es trobaven asseguts en el banc d’un parc escoltant música amb un altaveu portàtil Bluetooth.

“Se’ls va acostar un altre grup de joves amb la intenció d’apoderar-se de l’altaveu. Acorralant-los i mitjançant espentes van aconseguir derrocar-ho i una vegada en el sòl li van agredir amb puntades a l’esquena i el rostre, fugint després de sostraure-li l’altaveu”, indicava en el seu moment la Policia.

 

Repte viral

 

L’agressió s’emmarcava dins de diversos incidents ocorreguts a la ciutat de Sevilla el mes de maig passat i que van estar relacionats amb un repte viral conegut com “caza al pijo”.

El repte consistia en la mobilització de grups de joves procedents de barris perifèrics de Sevilla que es desplaçaven fins a uns altres de rendes més altes, com Nervión, Los Remedios o El Porvenir, per a buscar a joves residents en estos barris i agredir-los. Les agressions van estar quasi sempre acompanyades de xicotets robatoris.

 

Condemna

 

La condemna, que ha arribat després d’un acord entre les parts, ha acabat en dos anys i huit mesos de presó per a quatre dels cinc majors d’edat.

Per al cinqué d’ells la pena imposada ha sigut de dos anys de presó, una pena menor que la resta per patir una lleu discapacitat.

Els condemnats també han d’afrontar una multa d’un mes a raó de tres euros diaris, i a cinc anys i mig d’allunyament de la víctima.

En la sentència s’ha tingut en compte com a agreujant l’abús de superioritat als cinc acusats, però també els atenuants pel consum de drogues i per la reparació del mal, ja que tots ells ja van afrontar una indemnització a la víctima que va aconseguir un total de 3.915 euros.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.