Dos anys i huit mesos de presó per realitzar este repte viral

Ja hi ha sentència en el judici que se celebrava a Sevilla i en el qual es jutjava a cinc majors d’edat acusats en l’anomenat cas de la «caza al pijo«.

Quatre dels cinc majors d’edat, acusats de donar una pallissa a un menor al carrer Campament, en el barri de Sant Bernardo, i robar-li un altaveu Bluetooth al crit un suposat «repte viral» que anomenava a la «caza al pijo», han sigut condemnats a dos anys i huit mesos de presó, segons informa el Diari de Sevilla.

Antecedents

 

Els fets es remunten al passat dia 30 de maig, quan un grup de joves entre menors i majors d’edat es trobaven asseguts en el banc d’un parc escoltant música amb un altaveu portàtil Bluetooth.

«Se’ls va acostar un altre grup de joves amb la intenció d’apoderar-se de l’altaveu. Acorralant-los i mitjançant espentes van aconseguir derrocar-ho i una vegada en el sòl li van agredir amb puntades a l’esquena i el rostre, fugint després de sostraure-li l’altaveu», indicava en el seu moment la Policia.

 

Repte viral

 

L’agressió s’emmarcava dins de diversos incidents ocorreguts a la ciutat de Sevilla el mes de maig passat i que van estar relacionats amb un repte viral conegut com «caza al pijo».

El repte consistia en la mobilització de grups de joves procedents de barris perifèrics de Sevilla que es desplaçaven fins a uns altres de rendes més altes, com Nervión, Los Remedios o El Porvenir, per a buscar a joves residents en estos barris i agredir-los. Les agressions van estar quasi sempre acompanyades de xicotets robatoris.

 

Condemna

 

La condemna, que ha arribat després d’un acord entre les parts, ha acabat en dos anys i huit mesos de presó per a quatre dels cinc majors d’edat.

Per al cinqué d’ells la pena imposada ha sigut de dos anys de presó, una pena menor que la resta per patir una lleu discapacitat.

Els condemnats també han d’afrontar una multa d’un mes a raó de tres euros diaris, i a cinc anys i mig d’allunyament de la víctima.

En la sentència s’ha tingut en compte com a agreujant l’abús de superioritat als cinc acusats, però també els atenuants pel consum de drogues i per la reparació del mal, ja que tots ells ja van afrontar una indemnització a la víctima que va aconseguir un total de 3.915 euros.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.