Dos anys i huit mesos de presó per realitzar este repte viral

Ja hi ha sentència en el judici que se celebrava a Sevilla i en el qual es jutjava a cinc majors d’edat acusats en l’anomenat cas de la “caza al pijo“.

Quatre dels cinc majors d’edat, acusats de donar una pallissa a un menor al carrer Campament, en el barri de Sant Bernardo, i robar-li un altaveu Bluetooth al crit un suposat “repte viral” que anomenava a la “caza al pijo”, han sigut condemnats a dos anys i huit mesos de presó, segons informa el Diari de Sevilla.

Antecedents

 

Els fets es remunten al passat dia 30 de maig, quan un grup de joves entre menors i majors d’edat es trobaven asseguts en el banc d’un parc escoltant música amb un altaveu portàtil Bluetooth.

“Se’ls va acostar un altre grup de joves amb la intenció d’apoderar-se de l’altaveu. Acorralant-los i mitjançant espentes van aconseguir derrocar-ho i una vegada en el sòl li van agredir amb puntades a l’esquena i el rostre, fugint després de sostraure-li l’altaveu”, indicava en el seu moment la Policia.

 

Repte viral

 

L’agressió s’emmarcava dins de diversos incidents ocorreguts a la ciutat de Sevilla el mes de maig passat i que van estar relacionats amb un repte viral conegut com “caza al pijo”.

El repte consistia en la mobilització de grups de joves procedents de barris perifèrics de Sevilla que es desplaçaven fins a uns altres de rendes més altes, com Nervión, Los Remedios o El Porvenir, per a buscar a joves residents en estos barris i agredir-los. Les agressions van estar quasi sempre acompanyades de xicotets robatoris.

 

Condemna

 

La condemna, que ha arribat després d’un acord entre les parts, ha acabat en dos anys i huit mesos de presó per a quatre dels cinc majors d’edat.

Per al cinqué d’ells la pena imposada ha sigut de dos anys de presó, una pena menor que la resta per patir una lleu discapacitat.

Els condemnats també han d’afrontar una multa d’un mes a raó de tres euros diaris, i a cinc anys i mig d’allunyament de la víctima.

En la sentència s’ha tingut en compte com a agreujant l’abús de superioritat als cinc acusats, però també els atenuants pel consum de drogues i per la reparació del mal, ja que tots ells ja van afrontar una indemnització a la víctima que va aconseguir un total de 3.915 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.