El propietari de la finca on va morir Julen: «Mai vaig pensar que cabria un xiquet»

David Serrano, tío de Julen

David Serrano, tio de Julen i propietari de la finca | La Sexta

 

David Serrano, propietari de la finca de Totalán, a Màlaga, on Julen va perdre la vida el passat 13 de gener, compareixia aquest dimarts, 5 de febrer, davant dels mitjans per a explicar el que va passar aquell fatídic dia i per declarar què pretenia fer amb la parcel·la. Així mateix, també ha revelat quines modificacions estructurals volia fer. 

 

«No m’ho perdonaré en la vida. Vaig advertir del perill que hi havia — a la seua parella i als pares del menor amb qui pretenia gaudir d’una paella al camp—, però pensant que algú es poguera partir un peu. Mai hauria pensat que un xiquet cabera allí. Això no m’ho perdonaré mai, no haver vist aquest perill allí», ha declarat davant dels mitjans Serrano, per continuar dient que «des d’aquell dia, tot em dóna igual».

 

Segons Serrano el pou va quedar tapat per dos blocs de formigó

 

Novedades sobre el rescate de Julen

La finca de Totalán va quedar quasi irreconeixible | La Vanguardia

 

Segons explica ‘EspañaDiario’, Serrano ha declarat, tal com va fer anteriorment a altres mitjans de la demarcació, que va tapar el pou amb dos blocs de formigó de color gris, a més de recalcar que el pouer que va fer l’obra, el va deixar allí «tal qual». A més, afegeix, que «vaig comprar aquella parcel·la fa quatre mesos per posar uns alvocats i volia portar uns cavalls, per això volia buscar aigua. Maleïsc l’hora…» deia David Serrano.

 

El propietari de la finca ha comparegut davant dels mitjans al costat del seu advocat, Antonio Flores Vila, fundador i soci del bufet Lawbird Services. «Uns dies després que Antonio —el pouer— se n’anara, vaig telefonar a un amic perquè retirara la muntanya d’arena en forma de volcà —que el pouer havia deixat al voltant del forat—i fer una xicoteta sabata per al mur de contenció». «Aquell material no era per a una casa, sinó per al mur de contenció. I als fons de la rasa estava el pou, que anava a quedar tapat pel mur de formigó» ha sentenciat Serrano.

 

La caiguda de Julen podria costar-li fins a quatre anys de presó per negligència

La perforació per a la creació d’un pou era il·legal i la Guàrdia Civil continua la investigació. Les sancions de caràcter administratives i penals, poden anar des de 6.000 euros en multes fins a quatre anys de presó.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.