El propietari de la finca on va morir Julen: «Mai vaig pensar que cabria un xiquet»

David Serrano, tío de Julen

David Serrano, tio de Julen i propietari de la finca | La Sexta

 

David Serrano, propietari de la finca de Totalán, a Màlaga, on Julen va perdre la vida el passat 13 de gener, compareixia aquest dimarts, 5 de febrer, davant dels mitjans per a explicar el que va passar aquell fatídic dia i per declarar què pretenia fer amb la parcel·la. Així mateix, també ha revelat quines modificacions estructurals volia fer. 

 

«No m’ho perdonaré en la vida. Vaig advertir del perill que hi havia — a la seua parella i als pares del menor amb qui pretenia gaudir d’una paella al camp—, però pensant que algú es poguera partir un peu. Mai hauria pensat que un xiquet cabera allí. Això no m’ho perdonaré mai, no haver vist aquest perill allí», ha declarat davant dels mitjans Serrano, per continuar dient que «des d’aquell dia, tot em dóna igual».

 

Segons Serrano el pou va quedar tapat per dos blocs de formigó

 

Novedades sobre el rescate de Julen

La finca de Totalán va quedar quasi irreconeixible | La Vanguardia

 

Segons explica ‘EspañaDiario’, Serrano ha declarat, tal com va fer anteriorment a altres mitjans de la demarcació, que va tapar el pou amb dos blocs de formigó de color gris, a més de recalcar que el pouer que va fer l’obra, el va deixar allí «tal qual». A més, afegeix, que «vaig comprar aquella parcel·la fa quatre mesos per posar uns alvocats i volia portar uns cavalls, per això volia buscar aigua. Maleïsc l’hora…» deia David Serrano.

 

El propietari de la finca ha comparegut davant dels mitjans al costat del seu advocat, Antonio Flores Vila, fundador i soci del bufet Lawbird Services. «Uns dies després que Antonio —el pouer— se n’anara, vaig telefonar a un amic perquè retirara la muntanya d’arena en forma de volcà —que el pouer havia deixat al voltant del forat—i fer una xicoteta sabata per al mur de contenció». «Aquell material no era per a una casa, sinó per al mur de contenció. I als fons de la rasa estava el pou, que anava a quedar tapat pel mur de formigó» ha sentenciat Serrano.

 

La caiguda de Julen podria costar-li fins a quatre anys de presó per negligència

La perforació per a la creació d’un pou era il·legal i la Guàrdia Civil continua la investigació. Les sancions de caràcter administratives i penals, poden anar des de 6.000 euros en multes fins a quatre anys de presó.

Últimes notícies

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.
FILMOTECA D'ESTIU