El propietari de la finca on va morir Julen: «Mai vaig pensar que cabria un xiquet»

David Serrano, tío de Julen

David Serrano, tio de Julen i propietari de la finca | La Sexta

 

David Serrano, propietari de la finca de Totalán, a Màlaga, on Julen va perdre la vida el passat 13 de gener, compareixia aquest dimarts, 5 de febrer, davant dels mitjans per a explicar el que va passar aquell fatídic dia i per declarar què pretenia fer amb la parcel·la. Així mateix, també ha revelat quines modificacions estructurals volia fer. 

 

«No m’ho perdonaré en la vida. Vaig advertir del perill que hi havia — a la seua parella i als pares del menor amb qui pretenia gaudir d’una paella al camp—, però pensant que algú es poguera partir un peu. Mai hauria pensat que un xiquet cabera allí. Això no m’ho perdonaré mai, no haver vist aquest perill allí», ha declarat davant dels mitjans Serrano, per continuar dient que «des d’aquell dia, tot em dóna igual».

 

Segons Serrano el pou va quedar tapat per dos blocs de formigó

 

Novedades sobre el rescate de Julen

La finca de Totalán va quedar quasi irreconeixible | La Vanguardia

 

Segons explica ‘EspañaDiario’, Serrano ha declarat, tal com va fer anteriorment a altres mitjans de la demarcació, que va tapar el pou amb dos blocs de formigó de color gris, a més de recalcar que el pouer que va fer l’obra, el va deixar allí «tal qual». A més, afegeix, que «vaig comprar aquella parcel·la fa quatre mesos per posar uns alvocats i volia portar uns cavalls, per això volia buscar aigua. Maleïsc l’hora…» deia David Serrano.

 

El propietari de la finca ha comparegut davant dels mitjans al costat del seu advocat, Antonio Flores Vila, fundador i soci del bufet Lawbird Services. «Uns dies després que Antonio —el pouer— se n’anara, vaig telefonar a un amic perquè retirara la muntanya d’arena en forma de volcà —que el pouer havia deixat al voltant del forat—i fer una xicoteta sabata per al mur de contenció». «Aquell material no era per a una casa, sinó per al mur de contenció. I als fons de la rasa estava el pou, que anava a quedar tapat pel mur de formigó» ha sentenciat Serrano.

 

La caiguda de Julen podria costar-li fins a quatre anys de presó per negligència

La perforació per a la creació d’un pou era il·legal i la Guàrdia Civil continua la investigació. Les sancions de caràcter administratives i penals, poden anar des de 6.000 euros en multes fins a quatre anys de presó.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.