7.6 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

El propietari de la finca on va morir Julen: «Mai vaig pensar que cabria un xiquet»

David Serrano, tío de Julen

David Serrano, tio de Julen i propietari de la finca | La Sexta

 

David Serrano, propietari de la finca de Totalán, a Màlaga, on Julen va perdre la vida el passat 13 de gener, compareixia aquest dimarts, 5 de febrer, davant dels mitjans per a explicar el que va passar aquell fatídic dia i per declarar què pretenia fer amb la parcel·la. Així mateix, també ha revelat quines modificacions estructurals volia fer. 

 

«No m’ho perdonaré en la vida. Vaig advertir del perill que hi havia — a la seua parella i als pares del menor amb qui pretenia gaudir d’una paella al camp—, però pensant que algú es poguera partir un peu. Mai hauria pensat que un xiquet cabera allí. Això no m’ho perdonaré mai, no haver vist aquest perill allí», ha declarat davant dels mitjans Serrano, per continuar dient que «des d’aquell dia, tot em dóna igual».

 

Segons Serrano el pou va quedar tapat per dos blocs de formigó

 

Novedades sobre el rescate de Julen

La finca de Totalán va quedar quasi irreconeixible | La Vanguardia

 

Segons explica ‘EspañaDiario’, Serrano ha declarat, tal com va fer anteriorment a altres mitjans de la demarcació, que va tapar el pou amb dos blocs de formigó de color gris, a més de recalcar que el pouer que va fer l’obra, el va deixar allí «tal qual». A més, afegeix, que «vaig comprar aquella parcel·la fa quatre mesos per posar uns alvocats i volia portar uns cavalls, per això volia buscar aigua. Maleïsc l’hora…» deia David Serrano.

 

El propietari de la finca ha comparegut davant dels mitjans al costat del seu advocat, Antonio Flores Vila, fundador i soci del bufet Lawbird Services. «Uns dies després que Antonio —el pouer— se n’anara, vaig telefonar a un amic perquè retirara la muntanya d’arena en forma de volcà —que el pouer havia deixat al voltant del forat—i fer una xicoteta sabata per al mur de contenció». «Aquell material no era per a una casa, sinó per al mur de contenció. I als fons de la rasa estava el pou, que anava a quedar tapat pel mur de formigó» ha sentenciat Serrano.

 

La caiguda de Julen podria costar-li fins a quatre anys de presó per negligència

La perforació per a la creació d’un pou era il·legal i la Guàrdia Civil continua la investigació. Les sancions de caràcter administratives i penals, poden anar des de 6.000 euros en multes fins a quatre anys de presó.

Últimes notícies

Detingut un jove a Dénia per extorquir a un home després de consultar una web de contactes

La Policia Nacional ha detingut a Dénia a un jove de 23 anys per presumpta extorsió després d'amenaçar per missatgeria a un home que va visitar pàgines de contactes. La víctima va pagar 3.500 euros abans de denunciar, i el sospitós va ser localitzat a Alacant i lloc a disposició judicial.

L’allau de dades i la IA acceleraran els avanços mèdics

Experts han defés que aprofitar les dades clíniques digitalitzades amb suport de la IA permetrà un salt en investigació mèdica. Demanen accés amb garanties i més col·laboració públic-privada.

Dissabte poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, temperatures estables i possibles ratxes fortes a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb cels poc nuvolosos i termòmetres sense grans variacions. El nord-oest podrà deixar ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló.

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.