El propietari de la finca on va morir Julen: «Mai vaig pensar que cabria un xiquet»

David Serrano, tío de Julen

David Serrano, tio de Julen i propietari de la finca | La Sexta

 

David Serrano, propietari de la finca de Totalán, a Màlaga, on Julen va perdre la vida el passat 13 de gener, compareixia aquest dimarts, 5 de febrer, davant dels mitjans per a explicar el que va passar aquell fatídic dia i per declarar què pretenia fer amb la parcel·la. Així mateix, també ha revelat quines modificacions estructurals volia fer. 

 

«No m’ho perdonaré en la vida. Vaig advertir del perill que hi havia — a la seua parella i als pares del menor amb qui pretenia gaudir d’una paella al camp—, però pensant que algú es poguera partir un peu. Mai hauria pensat que un xiquet cabera allí. Això no m’ho perdonaré mai, no haver vist aquest perill allí», ha declarat davant dels mitjans Serrano, per continuar dient que «des d’aquell dia, tot em dóna igual».

 

Segons Serrano el pou va quedar tapat per dos blocs de formigó

 

Novedades sobre el rescate de Julen

La finca de Totalán va quedar quasi irreconeixible | La Vanguardia

 

Segons explica ‘EspañaDiario’, Serrano ha declarat, tal com va fer anteriorment a altres mitjans de la demarcació, que va tapar el pou amb dos blocs de formigó de color gris, a més de recalcar que el pouer que va fer l’obra, el va deixar allí «tal qual». A més, afegeix, que «vaig comprar aquella parcel·la fa quatre mesos per posar uns alvocats i volia portar uns cavalls, per això volia buscar aigua. Maleïsc l’hora…» deia David Serrano.

 

El propietari de la finca ha comparegut davant dels mitjans al costat del seu advocat, Antonio Flores Vila, fundador i soci del bufet Lawbird Services. «Uns dies després que Antonio —el pouer— se n’anara, vaig telefonar a un amic perquè retirara la muntanya d’arena en forma de volcà —que el pouer havia deixat al voltant del forat—i fer una xicoteta sabata per al mur de contenció». «Aquell material no era per a una casa, sinó per al mur de contenció. I als fons de la rasa estava el pou, que anava a quedar tapat pel mur de formigó» ha sentenciat Serrano.

 

La caiguda de Julen podria costar-li fins a quatre anys de presó per negligència

La perforació per a la creació d’un pou era il·legal i la Guàrdia Civil continua la investigació. Les sancions de caràcter administratives i penals, poden anar des de 6.000 euros en multes fins a quatre anys de presó.

Últimes notícies

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.