La protesta de taxistes bloqueja el trànsit en alguns punts de València

Diversos sindicats de treballadors del taxi s'han mobilitzat este dimarts pel centre de València i front a la seu de la Conselleria de la Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a reclamar que es regule amb urgència el sector de les VTC. D'aquesta manera diversos taxis han bloquejat alguns punts del centre i de la ciutat de València, cosa que està generant problemes de trànsit en el centre de la ciutat. Hi ha circulació densa en Guillem de Castro i Ferran el Catòlic, segons ha informat el Centre de Gestió de Trànsit, així mateix ha tancat el pas inferior del passeig de la Petxina i d'alguns ponts. La protesta convocada per associacions de taxistes degut a la mala situació del sector ha partit des de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre amb una mica de retard. A continuació s'han desplaçat fins a la plaça de l'Ajuntament per la plaça Tetuán i el carrer la Pau i Sant Vicent, on estava previst llegir el manifest. Posteriorment el recorregut torna cap a l'edifici per a repetir la lectura davant la seu de la Conselleria d'Obres Públiques.

Front a la vulnerabilitat del sector els taxistes exigixen «justícia» en el que consideren «una amenaça per part de la trama econòmica i política». Sostenen que des de 2009, totes les actuacions, siguen per error o no, afavorixen a les multinacionals  les seues plataformes fraudulentes. Asseguren que tant el Ministeri de Foment com els representants polítics en el Congrés dels diputats i els responsables autonòmics han de donar-li solució al problema amb una legislació clara i justa del sector de les VTC, «que torne l'equilibri entre taxis i VTC en el transport que realitzen a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.

Toljan i Víctor García s’exerciten al marge i són dubte per al Llevant davant el Betis

Jeremy Toljan i Víctor García s'entrenen al marge per sobrecàrregues musculars i són seriós dubte per al lateral dret del Llevant en la seua visita al Betis.