La protesta de taxistes bloqueja el trànsit en alguns punts de València

Diversos sindicats de treballadors del taxi s'han mobilitzat este dimarts pel centre de València i front a la seu de la Conselleria de la Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a reclamar que es regule amb urgència el sector de les VTC. D'aquesta manera diversos taxis han bloquejat alguns punts del centre i de la ciutat de València, cosa que està generant problemes de trànsit en el centre de la ciutat. Hi ha circulació densa en Guillem de Castro i Ferran el Catòlic, segons ha informat el Centre de Gestió de Trànsit, així mateix ha tancat el pas inferior del passeig de la Petxina i d'alguns ponts. La protesta convocada per associacions de taxistes degut a la mala situació del sector ha partit des de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre amb una mica de retard. A continuació s'han desplaçat fins a la plaça de l'Ajuntament per la plaça Tetuán i el carrer la Pau i Sant Vicent, on estava previst llegir el manifest. Posteriorment el recorregut torna cap a l'edifici per a repetir la lectura davant la seu de la Conselleria d'Obres Públiques.

Front a la vulnerabilitat del sector els taxistes exigixen «justícia» en el que consideren «una amenaça per part de la trama econòmica i política». Sostenen que des de 2009, totes les actuacions, siguen per error o no, afavorixen a les multinacionals  les seues plataformes fraudulentes. Asseguren que tant el Ministeri de Foment com els representants polítics en el Congrés dels diputats i els responsables autonòmics han de donar-li solució al problema amb una legislació clara i justa del sector de les VTC, «que torne l'equilibri entre taxis i VTC en el transport que realitzen a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.