La protesta de taxistes bloqueja el trànsit en alguns punts de València

Diversos sindicats de treballadors del taxi s'han mobilitzat este dimarts pel centre de València i front a la seu de la Conselleria de la Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a reclamar que es regule amb urgència el sector de les VTC. D'aquesta manera diversos taxis han bloquejat alguns punts del centre i de la ciutat de València, cosa que està generant problemes de trànsit en el centre de la ciutat. Hi ha circulació densa en Guillem de Castro i Ferran el Catòlic, segons ha informat el Centre de Gestió de Trànsit, així mateix ha tancat el pas inferior del passeig de la Petxina i d'alguns ponts. La protesta convocada per associacions de taxistes degut a la mala situació del sector ha partit des de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre amb una mica de retard. A continuació s'han desplaçat fins a la plaça de l'Ajuntament per la plaça Tetuán i el carrer la Pau i Sant Vicent, on estava previst llegir el manifest. Posteriorment el recorregut torna cap a l'edifici per a repetir la lectura davant la seu de la Conselleria d'Obres Públiques.

Front a la vulnerabilitat del sector els taxistes exigixen «justícia» en el que consideren «una amenaça per part de la trama econòmica i política». Sostenen que des de 2009, totes les actuacions, siguen per error o no, afavorixen a les multinacionals  les seues plataformes fraudulentes. Asseguren que tant el Ministeri de Foment com els representants polítics en el Congrés dels diputats i els responsables autonòmics han de donar-li solució al problema amb una legislació clara i justa del sector de les VTC, «que torne l'equilibri entre taxis i VTC en el transport que realitzen a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.