La protesta de taxistes bloqueja el trànsit en alguns punts de València

Diversos sindicats de treballadors del taxi s'han mobilitzat este dimarts pel centre de València i front a la seu de la Conselleria de la Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a reclamar que es regule amb urgència el sector de les VTC. D'aquesta manera diversos taxis han bloquejat alguns punts del centre i de la ciutat de València, cosa que està generant problemes de trànsit en el centre de la ciutat. Hi ha circulació densa en Guillem de Castro i Ferran el Catòlic, segons ha informat el Centre de Gestió de Trànsit, així mateix ha tancat el pas inferior del passeig de la Petxina i d'alguns ponts. La protesta convocada per associacions de taxistes degut a la mala situació del sector ha partit des de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre amb una mica de retard. A continuació s'han desplaçat fins a la plaça de l'Ajuntament per la plaça Tetuán i el carrer la Pau i Sant Vicent, on estava previst llegir el manifest. Posteriorment el recorregut torna cap a l'edifici per a repetir la lectura davant la seu de la Conselleria d'Obres Públiques.

Front a la vulnerabilitat del sector els taxistes exigixen «justícia» en el que consideren «una amenaça per part de la trama econòmica i política». Sostenen que des de 2009, totes les actuacions, siguen per error o no, afavorixen a les multinacionals  les seues plataformes fraudulentes. Asseguren que tant el Ministeri de Foment com els representants polítics en el Congrés dels diputats i els responsables autonòmics han de donar-li solució al problema amb una legislació clara i justa del sector de les VTC, «que torne l'equilibri entre taxis i VTC en el transport que realitzen a la Comunitat Valenciana».

Últimes notícies

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.

L’augment de carrapates al camp encén l’alarma sanitària entre els llauradors

AVA-ASAJA ha alertat d’un fort increment de carrapates en zones rurals valencianes i reclama mesures sobre camps abandonats i fauna salvatge per a reduir el risc per a persones i animals.

Un sisme de magnitud 2,7 sacseja el Golf de València sense causar danys

El Golf de València ha registrat este dimarts un sisme de magnitud 2,7, a sis quilòmetres de profunditat, que no ha causat danys ni incidències segons Emergències 112.

L’Elx torna a omplir el Martínez Valero amb 27.000 abonats

L’Elx ha tancat la campanya d’abonaments 2026-27 amb 27.000 abonats, xifra límit del club i rècord històric igualat, impulsat pel ‘Carnet Franjiverde’.

Així queden els dorsals del València Basket femení per a la temporada 2026-27

Les sis jugadores que continuen al València Basket conserven els seus números per al curs 2026-27, mentres que la nova incorporació Marta Suárez estrenarà el dorsal 16 a La Fonteta.