Puig advertix que «la situació és encara complicada a pesar del «lleu descens»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha advertit este divendres que, «encara que queden 15 dies pràcticament» amb les actuals restriccions en vigor, «és evident que hui dia la situació encara és molt complicada» en el territori valencià a pesar del «lleu descens» registrat, pel que ha demanat que no hi haja «cap relaxació».

 

Puig o ha manifestat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta (València), preguntat per la possibilitat d’alleujar algunes restriccions. Puig ha remarcat que les actuals restriccions estan previstes fins al 15 de febrer i ha advertit que el territori es troba en un «moment molt àlgid de la pandèmia, si bé està en un procés de lleu descens, però que encara és molt lleu».

 

«Continuarem avaluant la situació i encara ens queden 15 dies pràcticament, però és evident que hui dia la situació encara és molt complicada i, per tant, cap relaxació. Jo crec que això ho té interioritzada la immensa majoria de la ciutadania», ha subratllat.

 

El president ha assenyalat que «hem de conscienciar-nos que els caps de setmana són de ser en les nostres cases o d’eixir amb una persona més» i que «no podem fer allò que ens agrada. Ho farem en uns mesos, però ara toca a cada un assumir la seua responsabilitat», ha insistit.
 

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.