15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Puig anuncia l’arribada de 2 milions de dosis de la vacuna Janssen

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Comunitat Valenciana rebrà dos milions de dosis de la vacuna Janssen entre els mesos d’abril i setembre.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb representants de la farmacèutica Janssen, a la qual també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

El president ha qualificat la reunió de “molt positiva”, ja que segons ha explicat “els responsables de la companyia ens han garantit que gairebé dos milions de valencians hauran rebut esta vacuna abans de setembre“.

Així mateix, ha valorat este anunci, ja que significa “un avanç substancial en l’acceleració de la vacunació”, ja que en tractar-se d’una vacuna monodosi, la quantitat de vacunes que s’espera rebre permetrà immunitzar dos milions de valencians, i això suposarà que la vacunació adquirisca un “ritme molt elevat”, ha assegurat.

El cap del Consell també ha assenyalat que la logística i el transport de la vacuna Janssen és “més fàcil”, el que també permetrà vacunar persones que per qualsevol circumstància presenten una major dificultat per desplaçar-se.

Al marge dels aspectes relacionats amb la vacunació, el president també ha acordat amb la farmacèutica Janssen compromisos de col·laboració futura en aspectes relacionats amb salut mental o amb processos d’analítica que es realitzen a la Comunitat Valenciana, entre d’altres.

Igualment han acordat treballar conjuntament per presentar projectes a les convocatòries d’ajuts de fons europeus, vinculats a àmbits en què està treballant la farmacèutica, com la lluita contra el càncer o l’esclerosi múltiple.

 

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.