Puig anuncia l’arribada de 2 milions de dosis de la vacuna Janssen

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Comunitat Valenciana rebrà dos milions de dosis de la vacuna Janssen entre els mesos d’abril i setembre.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb representants de la farmacèutica Janssen, a la qual també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

El president ha qualificat la reunió de «molt positiva», ja que segons ha explicat «els responsables de la companyia ens han garantit que gairebé dos milions de valencians hauran rebut esta vacuna abans de setembre«.

Així mateix, ha valorat este anunci, ja que significa «un avanç substancial en l’acceleració de la vacunació», ja que en tractar-se d’una vacuna monodosi, la quantitat de vacunes que s’espera rebre permetrà immunitzar dos milions de valencians, i això suposarà que la vacunació adquirisca un «ritme molt elevat», ha assegurat.

El cap del Consell també ha assenyalat que la logística i el transport de la vacuna Janssen és «més fàcil», el que també permetrà vacunar persones que per qualsevol circumstància presenten una major dificultat per desplaçar-se.

Al marge dels aspectes relacionats amb la vacunació, el president també ha acordat amb la farmacèutica Janssen compromisos de col·laboració futura en aspectes relacionats amb salut mental o amb processos d’analítica que es realitzen a la Comunitat Valenciana, entre d’altres.

Igualment han acordat treballar conjuntament per presentar projectes a les convocatòries d’ajuts de fons europeus, vinculats a àmbits en què està treballant la farmacèutica, com la lluita contra el càncer o l’esclerosi múltiple.

 

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.