Quatre jóvens detinguts en Almoradí i Villena per portar armes de foc

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha confiscat en dos actuacions diferents un total de tres armes de foc, en concret dos pistoles i un revòlver, i un gran número de munició oculta tant en el doble fons d’un maleter com davall d’un vehicle estacionat en la via pública.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, el passat 10 de març, la caserna de la Guàrdia Civil d’Almoradí va rebre una telefonada d’un veí de la localitat alertant de la presència de dos dones que estaven tocant a les portes amb l’excusa de conéixer als inquilins i intentant que estos els deixaren accedir als seus domicilis.

Amb motiu de la crida, la Guàrdia Civil va activar ràpidament una investigació a causa de l’operatiu que estava en marxa per motiu de l’alarma social en eixa zona de la localitat d’Almoradí, ja que dos dones tractaven d’entrar a les cases de persones majors i distraure’ls mentres l’altra component robava a les seues víctimes.

 

Troben armes de foc

En el transcurs de les actuacions que duien a terme l’Àrea d’Investigació d’Almoradí, van observar a les dos sospitoses portant una bossa que la van amagar davall d’un vehicle estacionat en la via pública assegurant-se que quedarà completament oculta.

 

En eixe moment els agents van identificar a estes persones i van trobar dins de la bossa, una jaqueta en la que anaven embolicades dos armes de foc. Estes armes eren un revòlver del calibre 38 i una pistola del calibre 7,65 Browning amb tres carregadors. A demés, en la mateixa bossa es van trobar ocults 31 cartutxos d’esta pistola i 1 del revòlver.

 

D’igual forma estaven ocultes quatre armes blanques de diferents grandàries. Les xiques van resultar ser dos espanyoles de 23 i 26 anys respectivament. Per estos fets es va procedir a la seua detenció i la instrucció de les pertinents diligències per un delicte de tinença il·lícita d’armes, les quals coneix el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, que va procedir a dictar llibertat amb càrrecs.

 

Dos detinguts en Villena

D’altra banda, en un dels controls amb motiu del tancament perimetral de la província dut a terme el dia 27 de març, en la via A-31 a l’altura de Villena, agents de la Guàrdia civil pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), van donar l’alto a un vehicle amb dos persones dins. Després d’inspeccionar el maleter del mateix van vore un doble fons en el que es trobava una pistola amb el seu carregador.

La pistola es trobava manipulada per a poder acoblar-li una extensió comunament denominada com a ‘silenciador’. Segons la legislació vigent, este tipus d’accessori en una arma de foc és completament il·legal.

Per això, la Guàrdia Civil va detindre a dos xics de nacionalitat romanesa i albanesa, de 20 i 22 anys, per un delicte de tinença il·lícita d’armes. De la instrucció de diligències i la custòdia dels detinguts, es va fer càrrec el Lloc de la Guàrdia Civil de Villena, que ha donat trasllat al Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 1 de Villena que els ha determinats llibertat amb càrrecs per als dos sospitosos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.