Quatre jóvens detinguts en Almoradí i Villena per portar armes de foc

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha confiscat en dos actuacions diferents un total de tres armes de foc, en concret dos pistoles i un revòlver, i un gran número de munició oculta tant en el doble fons d’un maleter com davall d’un vehicle estacionat en la via pública.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, el passat 10 de març, la caserna de la Guàrdia Civil d’Almoradí va rebre una telefonada d’un veí de la localitat alertant de la presència de dos dones que estaven tocant a les portes amb l’excusa de conéixer als inquilins i intentant que estos els deixaren accedir als seus domicilis.

Amb motiu de la crida, la Guàrdia Civil va activar ràpidament una investigació a causa de l’operatiu que estava en marxa per motiu de l’alarma social en eixa zona de la localitat d’Almoradí, ja que dos dones tractaven d’entrar a les cases de persones majors i distraure’ls mentres l’altra component robava a les seues víctimes.

 

Troben armes de foc

En el transcurs de les actuacions que duien a terme l’Àrea d’Investigació d’Almoradí, van observar a les dos sospitoses portant una bossa que la van amagar davall d’un vehicle estacionat en la via pública assegurant-se que quedarà completament oculta.

 

En eixe moment els agents van identificar a estes persones i van trobar dins de la bossa, una jaqueta en la que anaven embolicades dos armes de foc. Estes armes eren un revòlver del calibre 38 i una pistola del calibre 7,65 Browning amb tres carregadors. A demés, en la mateixa bossa es van trobar ocults 31 cartutxos d’esta pistola i 1 del revòlver.

 

D’igual forma estaven ocultes quatre armes blanques de diferents grandàries. Les xiques van resultar ser dos espanyoles de 23 i 26 anys respectivament. Per estos fets es va procedir a la seua detenció i la instrucció de les pertinents diligències per un delicte de tinença il·lícita d’armes, les quals coneix el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, que va procedir a dictar llibertat amb càrrecs.

 

Dos detinguts en Villena

D’altra banda, en un dels controls amb motiu del tancament perimetral de la província dut a terme el dia 27 de març, en la via A-31 a l’altura de Villena, agents de la Guàrdia civil pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), van donar l’alto a un vehicle amb dos persones dins. Després d’inspeccionar el maleter del mateix van vore un doble fons en el que es trobava una pistola amb el seu carregador.

La pistola es trobava manipulada per a poder acoblar-li una extensió comunament denominada com a ‘silenciador’. Segons la legislació vigent, este tipus d’accessori en una arma de foc és completament il·legal.

Per això, la Guàrdia Civil va detindre a dos xics de nacionalitat romanesa i albanesa, de 20 i 22 anys, per un delicte de tinença il·lícita d’armes. De la instrucció de diligències i la custòdia dels detinguts, es va fer càrrec el Lloc de la Guàrdia Civil de Villena, que ha donat trasllat al Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 1 de Villena que els ha determinats llibertat amb càrrecs per als dos sospitosos.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.