Quatre jóvens detinguts en Almoradí i Villena per portar armes de foc

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha confiscat en dos actuacions diferents un total de tres armes de foc, en concret dos pistoles i un revòlver, i un gran número de munició oculta tant en el doble fons d’un maleter com davall d’un vehicle estacionat en la via pública.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, el passat 10 de març, la caserna de la Guàrdia Civil d’Almoradí va rebre una telefonada d’un veí de la localitat alertant de la presència de dos dones que estaven tocant a les portes amb l’excusa de conéixer als inquilins i intentant que estos els deixaren accedir als seus domicilis.

Amb motiu de la crida, la Guàrdia Civil va activar ràpidament una investigació a causa de l’operatiu que estava en marxa per motiu de l’alarma social en eixa zona de la localitat d’Almoradí, ja que dos dones tractaven d’entrar a les cases de persones majors i distraure’ls mentres l’altra component robava a les seues víctimes.

 

Troben armes de foc

En el transcurs de les actuacions que duien a terme l’Àrea d’Investigació d’Almoradí, van observar a les dos sospitoses portant una bossa que la van amagar davall d’un vehicle estacionat en la via pública assegurant-se que quedarà completament oculta.

 

En eixe moment els agents van identificar a estes persones i van trobar dins de la bossa, una jaqueta en la que anaven embolicades dos armes de foc. Estes armes eren un revòlver del calibre 38 i una pistola del calibre 7,65 Browning amb tres carregadors. A demés, en la mateixa bossa es van trobar ocults 31 cartutxos d’esta pistola i 1 del revòlver.

 

D’igual forma estaven ocultes quatre armes blanques de diferents grandàries. Les xiques van resultar ser dos espanyoles de 23 i 26 anys respectivament. Per estos fets es va procedir a la seua detenció i la instrucció de les pertinents diligències per un delicte de tinença il·lícita d’armes, les quals coneix el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, que va procedir a dictar llibertat amb càrrecs.

 

Dos detinguts en Villena

D’altra banda, en un dels controls amb motiu del tancament perimetral de la província dut a terme el dia 27 de març, en la via A-31 a l’altura de Villena, agents de la Guàrdia civil pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), van donar l’alto a un vehicle amb dos persones dins. Després d’inspeccionar el maleter del mateix van vore un doble fons en el que es trobava una pistola amb el seu carregador.

La pistola es trobava manipulada per a poder acoblar-li una extensió comunament denominada com a ‘silenciador’. Segons la legislació vigent, este tipus d’accessori en una arma de foc és completament il·legal.

Per això, la Guàrdia Civil va detindre a dos xics de nacionalitat romanesa i albanesa, de 20 i 22 anys, per un delicte de tinença il·lícita d’armes. De la instrucció de diligències i la custòdia dels detinguts, es va fer càrrec el Lloc de la Guàrdia Civil de Villena, que ha donat trasllat al Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 1 de Villena que els ha determinats llibertat amb càrrecs per als dos sospitosos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.