Quatre jóvens detinguts en Almoradí i Villena per portar armes de foc

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha confiscat en dos actuacions diferents un total de tres armes de foc, en concret dos pistoles i un revòlver, i un gran número de munició oculta tant en el doble fons d’un maleter com davall d’un vehicle estacionat en la via pública.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, el passat 10 de març, la caserna de la Guàrdia Civil d’Almoradí va rebre una telefonada d’un veí de la localitat alertant de la presència de dos dones que estaven tocant a les portes amb l’excusa de conéixer als inquilins i intentant que estos els deixaren accedir als seus domicilis.

Amb motiu de la crida, la Guàrdia Civil va activar ràpidament una investigació a causa de l’operatiu que estava en marxa per motiu de l’alarma social en eixa zona de la localitat d’Almoradí, ja que dos dones tractaven d’entrar a les cases de persones majors i distraure’ls mentres l’altra component robava a les seues víctimes.

 

Troben armes de foc

En el transcurs de les actuacions que duien a terme l’Àrea d’Investigació d’Almoradí, van observar a les dos sospitoses portant una bossa que la van amagar davall d’un vehicle estacionat en la via pública assegurant-se que quedarà completament oculta.

 

En eixe moment els agents van identificar a estes persones i van trobar dins de la bossa, una jaqueta en la que anaven embolicades dos armes de foc. Estes armes eren un revòlver del calibre 38 i una pistola del calibre 7,65 Browning amb tres carregadors. A demés, en la mateixa bossa es van trobar ocults 31 cartutxos d’esta pistola i 1 del revòlver.

 

D’igual forma estaven ocultes quatre armes blanques de diferents grandàries. Les xiques van resultar ser dos espanyoles de 23 i 26 anys respectivament. Per estos fets es va procedir a la seua detenció i la instrucció de les pertinents diligències per un delicte de tinença il·lícita d’armes, les quals coneix el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, que va procedir a dictar llibertat amb càrrecs.

 

Dos detinguts en Villena

D’altra banda, en un dels controls amb motiu del tancament perimetral de la província dut a terme el dia 27 de març, en la via A-31 a l’altura de Villena, agents de la Guàrdia civil pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), van donar l’alto a un vehicle amb dos persones dins. Després d’inspeccionar el maleter del mateix van vore un doble fons en el que es trobava una pistola amb el seu carregador.

La pistola es trobava manipulada per a poder acoblar-li una extensió comunament denominada com a ‘silenciador’. Segons la legislació vigent, este tipus d’accessori en una arma de foc és completament il·legal.

Per això, la Guàrdia Civil va detindre a dos xics de nacionalitat romanesa i albanesa, de 20 i 22 anys, per un delicte de tinença il·lícita d’armes. De la instrucció de diligències i la custòdia dels detinguts, es va fer càrrec el Lloc de la Guàrdia Civil de Villena, que ha donat trasllat al Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 1 de Villena que els ha determinats llibertat amb càrrecs per als dos sospitosos.

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.