Quatre jóvens detinguts en Almoradí i Villena per portar armes de foc

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha confiscat en dos actuacions diferents un total de tres armes de foc, en concret dos pistoles i un revòlver, i un gran número de munició oculta tant en el doble fons d’un maleter com davall d’un vehicle estacionat en la via pública.

 

Segons ha informat l’Institut Armat, el passat 10 de març, la caserna de la Guàrdia Civil d’Almoradí va rebre una telefonada d’un veí de la localitat alertant de la presència de dos dones que estaven tocant a les portes amb l’excusa de conéixer als inquilins i intentant que estos els deixaren accedir als seus domicilis.

Amb motiu de la crida, la Guàrdia Civil va activar ràpidament una investigació a causa de l’operatiu que estava en marxa per motiu de l’alarma social en eixa zona de la localitat d’Almoradí, ja que dos dones tractaven d’entrar a les cases de persones majors i distraure’ls mentres l’altra component robava a les seues víctimes.

 

Troben armes de foc

En el transcurs de les actuacions que duien a terme l’Àrea d’Investigació d’Almoradí, van observar a les dos sospitoses portant una bossa que la van amagar davall d’un vehicle estacionat en la via pública assegurant-se que quedarà completament oculta.

 

En eixe moment els agents van identificar a estes persones i van trobar dins de la bossa, una jaqueta en la que anaven embolicades dos armes de foc. Estes armes eren un revòlver del calibre 38 i una pistola del calibre 7,65 Browning amb tres carregadors. A demés, en la mateixa bossa es van trobar ocults 31 cartutxos d’esta pistola i 1 del revòlver.

 

D’igual forma estaven ocultes quatre armes blanques de diferents grandàries. Les xiques van resultar ser dos espanyoles de 23 i 26 anys respectivament. Per estos fets es va procedir a la seua detenció i la instrucció de les pertinents diligències per un delicte de tinença il·lícita d’armes, les quals coneix el Jutjat d’Instrucció núm. 3 d’Orihuela, que va procedir a dictar llibertat amb càrrecs.

 

Dos detinguts en Villena

D’altra banda, en un dels controls amb motiu del tancament perimetral de la província dut a terme el dia 27 de març, en la via A-31 a l’altura de Villena, agents de la Guàrdia civil pertanyents a la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC), van donar l’alto a un vehicle amb dos persones dins. Després d’inspeccionar el maleter del mateix van vore un doble fons en el que es trobava una pistola amb el seu carregador.

La pistola es trobava manipulada per a poder acoblar-li una extensió comunament denominada com a ‘silenciador’. Segons la legislació vigent, este tipus d’accessori en una arma de foc és completament il·legal.

Per això, la Guàrdia Civil va detindre a dos xics de nacionalitat romanesa i albanesa, de 20 i 22 anys, per un delicte de tinença il·lícita d’armes. De la instrucció de diligències i la custòdia dels detinguts, es va fer càrrec el Lloc de la Guàrdia Civil de Villena, que ha donat trasllat al Jutjat de primera Instància i Instrucció núm. 1 de Villena que els ha determinats llibertat amb càrrecs per als dos sospitosos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.