Quatre detinguts per furtar en l’autopista AP-7 de la Comunitat Valenciana fent-se passar per policies

Quatre persones han sigut detingudes pels Mossos d'Esquadra com a presumptes integrants d'un grup que es feia passar per policies per a furtar a conductors, majoritàriament turistes. Els lladres aturaven cotxes que circulaven per l'AP-7 entre la Comunitat Valenciana i la frontera francesa mentre es trobaven en les àrees de servei. Les detencions segons ha informat la policia catalana, es van produir el passat dia 4 i tots els arrestats estan acusats de dos delictes de robatori amb violència, dos amb força, un de lesions, tres d'usurpació de funcions públiques i altres tres contra la seguretat del trànsit.

La investigació es va iniciar en tindre coneixement la policia dels assalts des del 18 d'agost, quan es va fer la primera denúncia. Mantenia oberta una investigació per a identificar al grup de delinqüents que actuava mentre les víctimes dormien a l'interior dels seus vehicles en les àrees de servei de l'autopista. Aquestos assalts es duien a terme al llarg de tota la Comunitat Valenciana fins a la frontera amb França. La banda es desplaçava i podia arribar a recórrer 700 kilòmetres en una sola nit per a cometre els delictes. Els lladres, d'origen bosnià, s'identificaven com a policies per a guanyar la confiança de les víctimes però si aquestes no obeïen les ordres o oposaven resistència, recorrien a la força i les agredien violentament. Les víctimes de la banda de lladres, eren majoritàriament turistes estrangers, els quals normalment podien estar en possessió de grans quantitats de diners en efectiu al trobar-se de vacances.

Durant la investigació els agents van trobar indicis que relacionaven la banda amb set fets ocorreguts entre el 18 d'agost d'este any i el 12 d'octubre. De la mateixa manera, van descobrir que utilitzaven una nau d'un polígon industrial de l'àrea metropolitana de Barcelona com a residència temporal i amagatall del botí. Després d'un dispositiu de vigilància i seguiment, els agents van detindre en Barcelona als quatre membres del grup, tots de Bòsnia.

Van registrar la nau, localitzant així més de 3.000 euros en efectiu en moneda de diferents països. L'empresa que gestiona l'AP-7, Albertis Autopistas, per altra banda, ha col·laborat en la investigació mitjançant els sistemes de vigilància, i s'ha presentat coma part perjudicada en el procés. Els arrestats compten amb diversos antecedents i van passar ahir, 5 de novembre a disposició judicial en el jutjat d'instrucció número 3 de Figueres (Girona), que ha decretat ordres d'allunyament de l'AP-7 per als principals implicats en el cas.

Últimes notícies

Els quatre equips espanyols i els nous rics desafien el tron de l’Olympiacos en l’Eurolliga

Real Madrid, Valencia Basket, Barça i Kosner Baskonia encapçalen l’ofensiva espanyola en una Eurolliga marcada per l’Olympiacos campió i els projectes milionaris com Dubai o Hapoel Tel Aviv.

Pérez Llorca exigix completar la plantilla de la Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha reclamat al Ministeri de l’Interior que cobrisca prompte les més de 130 vacants de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, que hauria de tindre 500 agents. Ho ha fet durant l’acte del Dia de la Unitat Adscrita, on s’han reconegut 102 policies i altres professionals pel seu mèrit.

Un jutjat embarga part del Eldense a l’ex presidenta en plena venda a Messi

Un jutjat de Madrid ha embargat de manera preventiva el 15,8% de les accions del Eldense de l’ex presidenta Carolina Holguin per un deute amb l’expropietari Pascual Pérez, mentres el club negocia la seua venda a Leo Messi.

Els hotels de la Comunitat, tercer destí dels viatgers espanyols en agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han concentrat el 12,8 % de les pernoctacions de turistes espanyols en agost, només per darrere d’Andalusia i Catalunya. Els preus hotelers a Espanya han pujat un 6,3 % respecte a 2025 i encadenen 62 mesos a l’alça.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran i ha detingut un home de 29 anys per delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.

Set detinguts a Alcoi i Madrid per explotar sexualment dones estrangeres

La Policia Nacional ha detingut sis persones a Alcoi i una a Madrid per la seua presumpta vinculacio amb una xarxa que explotava sexualment dones estrangeres en pisos ocupats o llogats. L’organitzacio hauria obtingut quasi 100.000 euros i els arrestats han passat a disposicio del jutjat d’instruccio d’Alcoi.

Tanquen el Teatre Principal de València per risc estructural i falta de seguretat

La Diputació de València ha ordenat el tancament immediat del Teatre Principal per greus riscos estructurals i falta de garanties de seguretat. La programació prevista es reubicarà en altres espais culturals de la ciutat.

Greenpeace denuncia una persecució penal contra 11 activistes pel bloqueig d’un vaixell de gas a Sagunt

Greenpeace sosté que l’acció de 2021 al port de Sagunt contra un vaixell de gas va ser pacífica i critica que l’acusació de desordes públics contra 11 activistes, pels quals la Fiscalia demana cinc anys de presó, és una persecució a l’activisme.