Quatre detinguts per furtar en l’autopista AP-7 de la Comunitat Valenciana fent-se passar per policies

Quatre persones han sigut detingudes pels Mossos d'Esquadra com a presumptes integrants d'un grup que es feia passar per policies per a furtar a conductors, majoritàriament turistes. Els lladres aturaven cotxes que circulaven per l'AP-7 entre la Comunitat Valenciana i la frontera francesa mentre es trobaven en les àrees de servei. Les detencions segons ha informat la policia catalana, es van produir el passat dia 4 i tots els arrestats estan acusats de dos delictes de robatori amb violència, dos amb força, un de lesions, tres d'usurpació de funcions públiques i altres tres contra la seguretat del trànsit.

La investigació es va iniciar en tindre coneixement la policia dels assalts des del 18 d'agost, quan es va fer la primera denúncia. Mantenia oberta una investigació per a identificar al grup de delinqüents que actuava mentre les víctimes dormien a l'interior dels seus vehicles en les àrees de servei de l'autopista. Aquestos assalts es duien a terme al llarg de tota la Comunitat Valenciana fins a la frontera amb França. La banda es desplaçava i podia arribar a recórrer 700 kilòmetres en una sola nit per a cometre els delictes. Els lladres, d'origen bosnià, s'identificaven com a policies per a guanyar la confiança de les víctimes però si aquestes no obeïen les ordres o oposaven resistència, recorrien a la força i les agredien violentament. Les víctimes de la banda de lladres, eren majoritàriament turistes estrangers, els quals normalment podien estar en possessió de grans quantitats de diners en efectiu al trobar-se de vacances.

Durant la investigació els agents van trobar indicis que relacionaven la banda amb set fets ocorreguts entre el 18 d'agost d'este any i el 12 d'octubre. De la mateixa manera, van descobrir que utilitzaven una nau d'un polígon industrial de l'àrea metropolitana de Barcelona com a residència temporal i amagatall del botí. Després d'un dispositiu de vigilància i seguiment, els agents van detindre en Barcelona als quatre membres del grup, tots de Bòsnia.

Van registrar la nau, localitzant així més de 3.000 euros en efectiu en moneda de diferents països. L'empresa que gestiona l'AP-7, Albertis Autopistas, per altra banda, ha col·laborat en la investigació mitjançant els sistemes de vigilància, i s'ha presentat coma part perjudicada en el procés. Els arrestats compten amb diversos antecedents i van passar ahir, 5 de novembre a disposició judicial en el jutjat d'instrucció número 3 de Figueres (Girona), que ha decretat ordres d'allunyament de l'AP-7 per als principals implicats en el cas.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU