Quatre detinguts per furtar en l’autopista AP-7 de la Comunitat Valenciana fent-se passar per policies

Quatre persones han sigut detingudes pels Mossos d'Esquadra com a presumptes integrants d'un grup que es feia passar per policies per a furtar a conductors, majoritàriament turistes. Els lladres aturaven cotxes que circulaven per l'AP-7 entre la Comunitat Valenciana i la frontera francesa mentre es trobaven en les àrees de servei. Les detencions segons ha informat la policia catalana, es van produir el passat dia 4 i tots els arrestats estan acusats de dos delictes de robatori amb violència, dos amb força, un de lesions, tres d'usurpació de funcions públiques i altres tres contra la seguretat del trànsit.

La investigació es va iniciar en tindre coneixement la policia dels assalts des del 18 d'agost, quan es va fer la primera denúncia. Mantenia oberta una investigació per a identificar al grup de delinqüents que actuava mentre les víctimes dormien a l'interior dels seus vehicles en les àrees de servei de l'autopista. Aquestos assalts es duien a terme al llarg de tota la Comunitat Valenciana fins a la frontera amb França. La banda es desplaçava i podia arribar a recórrer 700 kilòmetres en una sola nit per a cometre els delictes. Els lladres, d'origen bosnià, s'identificaven com a policies per a guanyar la confiança de les víctimes però si aquestes no obeïen les ordres o oposaven resistència, recorrien a la força i les agredien violentament. Les víctimes de la banda de lladres, eren majoritàriament turistes estrangers, els quals normalment podien estar en possessió de grans quantitats de diners en efectiu al trobar-se de vacances.

Durant la investigació els agents van trobar indicis que relacionaven la banda amb set fets ocorreguts entre el 18 d'agost d'este any i el 12 d'octubre. De la mateixa manera, van descobrir que utilitzaven una nau d'un polígon industrial de l'àrea metropolitana de Barcelona com a residència temporal i amagatall del botí. Després d'un dispositiu de vigilància i seguiment, els agents van detindre en Barcelona als quatre membres del grup, tots de Bòsnia.

Van registrar la nau, localitzant així més de 3.000 euros en efectiu en moneda de diferents països. L'empresa que gestiona l'AP-7, Albertis Autopistas, per altra banda, ha col·laborat en la investigació mitjançant els sistemes de vigilància, i s'ha presentat coma part perjudicada en el procés. Els arrestats compten amb diversos antecedents i van passar ahir, 5 de novembre a disposició judicial en el jutjat d'instrucció número 3 de Figueres (Girona), que ha decretat ordres d'allunyament de l'AP-7 per als principals implicats en el cas.

Últimes notícies

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.