Quatre detinguts per furtar en l’autopista AP-7 de la Comunitat Valenciana fent-se passar per policies

Quatre persones han sigut detingudes pels Mossos d'Esquadra com a presumptes integrants d'un grup que es feia passar per policies per a furtar a conductors, majoritàriament turistes. Els lladres aturaven cotxes que circulaven per l'AP-7 entre la Comunitat Valenciana i la frontera francesa mentre es trobaven en les àrees de servei. Les detencions segons ha informat la policia catalana, es van produir el passat dia 4 i tots els arrestats estan acusats de dos delictes de robatori amb violència, dos amb força, un de lesions, tres d'usurpació de funcions públiques i altres tres contra la seguretat del trànsit.

La investigació es va iniciar en tindre coneixement la policia dels assalts des del 18 d'agost, quan es va fer la primera denúncia. Mantenia oberta una investigació per a identificar al grup de delinqüents que actuava mentre les víctimes dormien a l'interior dels seus vehicles en les àrees de servei de l'autopista. Aquestos assalts es duien a terme al llarg de tota la Comunitat Valenciana fins a la frontera amb França. La banda es desplaçava i podia arribar a recórrer 700 kilòmetres en una sola nit per a cometre els delictes. Els lladres, d'origen bosnià, s'identificaven com a policies per a guanyar la confiança de les víctimes però si aquestes no obeïen les ordres o oposaven resistència, recorrien a la força i les agredien violentament. Les víctimes de la banda de lladres, eren majoritàriament turistes estrangers, els quals normalment podien estar en possessió de grans quantitats de diners en efectiu al trobar-se de vacances.

Durant la investigació els agents van trobar indicis que relacionaven la banda amb set fets ocorreguts entre el 18 d'agost d'este any i el 12 d'octubre. De la mateixa manera, van descobrir que utilitzaven una nau d'un polígon industrial de l'àrea metropolitana de Barcelona com a residència temporal i amagatall del botí. Després d'un dispositiu de vigilància i seguiment, els agents van detindre en Barcelona als quatre membres del grup, tots de Bòsnia.

Van registrar la nau, localitzant així més de 3.000 euros en efectiu en moneda de diferents països. L'empresa que gestiona l'AP-7, Albertis Autopistas, per altra banda, ha col·laborat en la investigació mitjançant els sistemes de vigilància, i s'ha presentat coma part perjudicada en el procés. Els arrestats compten amb diversos antecedents i van passar ahir, 5 de novembre a disposició judicial en el jutjat d'instrucció número 3 de Figueres (Girona), que ha decretat ordres d'allunyament de l'AP-7 per als principals implicats en el cas.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.