Anuncios

Quatre detinguts per furtar en l’autopista AP-7 de la Comunitat Valenciana fent-se passar per policies

Quatre persones han sigut detingudes pels Mossos d'Esquadra com a presumptes integrants d'un grup que es feia passar per policies per a furtar a conductors, majoritàriament turistes. Els lladres aturaven cotxes que circulaven per l'AP-7 entre la Comunitat Valenciana i la frontera francesa mentre es trobaven en les àrees de servei. Les detencions segons ha informat la policia catalana, es van produir el passat dia 4 i tots els arrestats estan acusats de dos delictes de robatori amb violència, dos amb força, un de lesions, tres d'usurpació de funcions públiques i altres tres contra la seguretat del trànsit.

La investigació es va iniciar en tindre coneixement la policia dels assalts des del 18 d'agost, quan es va fer la primera denúncia. Mantenia oberta una investigació per a identificar al grup de delinqüents que actuava mentre les víctimes dormien a l'interior dels seus vehicles en les àrees de servei de l'autopista. Aquestos assalts es duien a terme al llarg de tota la Comunitat Valenciana fins a la frontera amb França. La banda es desplaçava i podia arribar a recórrer 700 kilòmetres en una sola nit per a cometre els delictes. Els lladres, d'origen bosnià, s'identificaven com a policies per a guanyar la confiança de les víctimes però si aquestes no obeïen les ordres o oposaven resistència, recorrien a la força i les agredien violentament. Les víctimes de la banda de lladres, eren majoritàriament turistes estrangers, els quals normalment podien estar en possessió de grans quantitats de diners en efectiu al trobar-se de vacances.

Anuncios

Durant la investigació els agents van trobar indicis que relacionaven la banda amb set fets ocorreguts entre el 18 d'agost d'este any i el 12 d'octubre. De la mateixa manera, van descobrir que utilitzaven una nau d'un polígon industrial de l'àrea metropolitana de Barcelona com a residència temporal i amagatall del botí. Després d'un dispositiu de vigilància i seguiment, els agents van detindre en Barcelona als quatre membres del grup, tots de Bòsnia.

Van registrar la nau, localitzant així més de 3.000 euros en efectiu en moneda de diferents països. L'empresa que gestiona l'AP-7, Albertis Autopistas, per altra banda, ha col·laborat en la investigació mitjançant els sistemes de vigilància, i s'ha presentat coma part perjudicada en el procés. Els arrestats compten amb diversos antecedents i van passar ahir, 5 de novembre a disposició judicial en el jutjat d'instrucció número 3 de Figueres (Girona), que ha decretat ordres d'allunyament de l'AP-7 per als principals implicats en el cas.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios