Quatre guàrdies civils ingressats després d’extingir un incendi en un habitatge de Sant Vicent


La Guàrdia Civil d’Alacant va extingir un incendi produït en un habitatge de Sant Vicent del Raspeig i va rescatar als habitants, una dona de 83 anys i dos menors de 12 i 9 anys. Es va procedir a més al desallotjament de l’edifici, albergant en aqueix moment a 20 persones.

A causa de l’auxili i labors d’extinció, quatre components de la Guàrdia Civil van haver de ser ingressats en observació.

El divendres 22 d’abril, al voltant de les 14.00 hores, els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent van ser alertats sobre un incendi que s’estava produint en un habitatge pròxim a l’aquarterament. Ràpidament, la patrulla uniformada i altres quatre components que es trobaven de servei van acudir al lloc.

Els agents, a causa de la gran densitat de fum que eixia per les finestres del quart pis, no van dubtar a derrocar la porta per a accedir a l’interior i rescatar als seus habitants: una dona de 83 anys i dos menors de 12 i 9 anys, els quals afortunadament no van patir danys personals.

Proveïts d’extintors, van sufocar l’incendi, el qual s’havia declarat per una paella al foc que posteriorment es va propagar per la campana extractora de la cuina. Tot seguit, van arribar els bombers a l’habitatge, els qui van assegurar l’incendi i van extraure el fum de l’edifici.

A causa de la gran densitat de fum ocasionat i el risc d’explosió en trobar-se diverses bombones de gas exposades a una gran quantitat de calor, els agents mobilitzats van procedir al desallotjament de tots els habitants del bloc de cases de quatre plantes, sent aquestes 20 persones que han resultat il·leses íntegrament.

A conseqüència de les labors d’extinció, quatre dels sis guàrdies civils que van participar en el succés van haver de ser ingressats en la Clínica Vistahermosa i en el Centre Hospitalari Perpetu Socors d’Alacant per inhalació de fum de caràcter lleu. Després de passar la nit en observació, van ser donats d’alta al llarg del matí del 23 d’abril.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.