Quatre guàrdies civils ingressats després d’extingir un incendi en un habitatge de Sant Vicent


La Guàrdia Civil d’Alacant va extingir un incendi produït en un habitatge de Sant Vicent del Raspeig i va rescatar als habitants, una dona de 83 anys i dos menors de 12 i 9 anys. Es va procedir a més al desallotjament de l’edifici, albergant en aqueix moment a 20 persones.

A causa de l’auxili i labors d’extinció, quatre components de la Guàrdia Civil van haver de ser ingressats en observació.

El divendres 22 d’abril, al voltant de les 14.00 hores, els agents del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent van ser alertats sobre un incendi que s’estava produint en un habitatge pròxim a l’aquarterament. Ràpidament, la patrulla uniformada i altres quatre components que es trobaven de servei van acudir al lloc.

Els agents, a causa de la gran densitat de fum que eixia per les finestres del quart pis, no van dubtar a derrocar la porta per a accedir a l’interior i rescatar als seus habitants: una dona de 83 anys i dos menors de 12 i 9 anys, els quals afortunadament no van patir danys personals.

Proveïts d’extintors, van sufocar l’incendi, el qual s’havia declarat per una paella al foc que posteriorment es va propagar per la campana extractora de la cuina. Tot seguit, van arribar els bombers a l’habitatge, els qui van assegurar l’incendi i van extraure el fum de l’edifici.

A causa de la gran densitat de fum ocasionat i el risc d’explosió en trobar-se diverses bombones de gas exposades a una gran quantitat de calor, els agents mobilitzats van procedir al desallotjament de tots els habitants del bloc de cases de quatre plantes, sent aquestes 20 persones que han resultat il·leses íntegrament.

A conseqüència de les labors d’extinció, quatre dels sis guàrdies civils que van participar en el succés van haver de ser ingressats en la Clínica Vistahermosa i en el Centre Hospitalari Perpetu Socors d’Alacant per inhalació de fum de caràcter lleu. Després de passar la nit en observació, van ser donats d’alta al llarg del matí del 23 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.