Intervingudes quatre tones de tabac i 33 quilos de Marihuana a València

 

En una operació conjunta entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat a la província de València una organització criminal implantada a nivell nacional dedicada al contraban des de països de l’Est utilitzant llits de comerç lícit.

Posteriorment manipulaven el producte en centres d’elaboració clandestins per a transformar-lo en labors de tabac i cigarrets i la seua posterior venda il·lícita punt a l’engròs i minorista.

Un total de 17 persones han sigut detingudes acusades de contraban de tabac, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, contra la salut pública i falsedat documental, a més de sis persones investigades que podrien estar implicades en esta activitat il·legal.

Així mateix, s’han intervingut més de quatre tones de tabac, 33 quilograms de marihuana trobada en una plantació indoor, així com dos màquines de picada de tabac, una intubadora de cigarrets, diverses màquines d’envasament al buit, cartonatge i paquets per a envàs.

La investigació es va iniciar al maig del passat any, en detectar-se en l’època de la pandèmia l’enviament de paqueteria contenint picada de tabac que era distribuïda per tot el territori nacional i internacional i que es comercialitzava a través d’internet o per venda directa en el comerç minorista o a l’engròs.

L’organització utilitzava una empresa dedicada a la venda de fulla de tabac desviant gran part d’esta matèria primera per a la seua transformació en picada de tabac, activitat subjecta a impostos sobre el tabac i així d’esta manera evitar abonar a la Hisenda Pública els impostos generats.

Els enviaments es realitzarien a través d’identitats falses utilitzant mercantils instrumentals que propiciaven el blanqueig dels enormes beneficis econòmics obtinguts per esta activitat.

D’esta manera aconseguia evadir els controls de les autoritats competents, pel fet que la seua presumpta activitat comercial només consistia en la distribució del producte i no en la seua elaboració per al seu consum final.

L’organització constava de tres estructures paral·leles que era capaç de produir i distribuir tres tones de picada de tabac a la setmana en tres centres diferents de manipulació.

Venda a tercers

Amb l’operació ha quedat totalment desarticulada l’organització, des del punt d’introducció del tabac a Espanya, els centres de manipulació, així com l’entramat d’empresa instrumental, practicant-se huit registres en habitatges i en una nau industrial en diferents municipis valencians com Manises, Bétera i Rocafort.

En uns dels registres es va trobar una plantació indoor on es van confiscar 430 plantes de marihuana.

A causa de l’alta especialització de l’organització, es van efectuar diverses vigilàncies i seguiments, i un detallats estudis i anàlisis de la documentació intervinguda.

Finalment s’han detingut a 17 persones, quinze homes i dos dones, i investigades altres sis, de nacionalitat espanyola i colombiana.

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.