6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Intervingudes quatre tones de tabac i 33 quilos de Marihuana a València

 

En una operació conjunta entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat a la província de València una organització criminal implantada a nivell nacional dedicada al contraban des de països de l’Est utilitzant llits de comerç lícit.

Posteriorment manipulaven el producte en centres d’elaboració clandestins per a transformar-lo en labors de tabac i cigarrets i la seua posterior venda il·lícita punt a l’engròs i minorista.

Un total de 17 persones han sigut detingudes acusades de contraban de tabac, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, contra la salut pública i falsedat documental, a més de sis persones investigades que podrien estar implicades en esta activitat il·legal.

Així mateix, s’han intervingut més de quatre tones de tabac, 33 quilograms de marihuana trobada en una plantació indoor, així com dos màquines de picada de tabac, una intubadora de cigarrets, diverses màquines d’envasament al buit, cartonatge i paquets per a envàs.

La investigació es va iniciar al maig del passat any, en detectar-se en l’època de la pandèmia l’enviament de paqueteria contenint picada de tabac que era distribuïda per tot el territori nacional i internacional i que es comercialitzava a través d’internet o per venda directa en el comerç minorista o a l’engròs.

L’organització utilitzava una empresa dedicada a la venda de fulla de tabac desviant gran part d’esta matèria primera per a la seua transformació en picada de tabac, activitat subjecta a impostos sobre el tabac i així d’esta manera evitar abonar a la Hisenda Pública els impostos generats.

Els enviaments es realitzarien a través d’identitats falses utilitzant mercantils instrumentals que propiciaven el blanqueig dels enormes beneficis econòmics obtinguts per esta activitat.

D’esta manera aconseguia evadir els controls de les autoritats competents, pel fet que la seua presumpta activitat comercial només consistia en la distribució del producte i no en la seua elaboració per al seu consum final.

L’organització constava de tres estructures paral·leles que era capaç de produir i distribuir tres tones de picada de tabac a la setmana en tres centres diferents de manipulació.

Venda a tercers

Amb l’operació ha quedat totalment desarticulada l’organització, des del punt d’introducció del tabac a Espanya, els centres de manipulació, així com l’entramat d’empresa instrumental, practicant-se huit registres en habitatges i en una nau industrial en diferents municipis valencians com Manises, Bétera i Rocafort.

En uns dels registres es va trobar una plantació indoor on es van confiscar 430 plantes de marihuana.

A causa de l’alta especialització de l’organització, es van efectuar diverses vigilàncies i seguiments, i un detallats estudis i anàlisis de la documentació intervinguda.

Finalment s’han detingut a 17 persones, quinze homes i dos dones, i investigades altres sis, de nacionalitat espanyola i colombiana.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.