Intervingudes quatre tones de tabac i 33 quilos de Marihuana a València

 

En una operació conjunta entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat a la província de València una organització criminal implantada a nivell nacional dedicada al contraban des de països de l’Est utilitzant llits de comerç lícit.

Posteriorment manipulaven el producte en centres d’elaboració clandestins per a transformar-lo en labors de tabac i cigarrets i la seua posterior venda il·lícita punt a l’engròs i minorista.

Un total de 17 persones han sigut detingudes acusades de contraban de tabac, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, contra la salut pública i falsedat documental, a més de sis persones investigades que podrien estar implicades en esta activitat il·legal.

Així mateix, s’han intervingut més de quatre tones de tabac, 33 quilograms de marihuana trobada en una plantació indoor, així com dos màquines de picada de tabac, una intubadora de cigarrets, diverses màquines d’envasament al buit, cartonatge i paquets per a envàs.

La investigació es va iniciar al maig del passat any, en detectar-se en l’època de la pandèmia l’enviament de paqueteria contenint picada de tabac que era distribuïda per tot el territori nacional i internacional i que es comercialitzava a través d’internet o per venda directa en el comerç minorista o a l’engròs.

L’organització utilitzava una empresa dedicada a la venda de fulla de tabac desviant gran part d’esta matèria primera per a la seua transformació en picada de tabac, activitat subjecta a impostos sobre el tabac i així d’esta manera evitar abonar a la Hisenda Pública els impostos generats.

Els enviaments es realitzarien a través d’identitats falses utilitzant mercantils instrumentals que propiciaven el blanqueig dels enormes beneficis econòmics obtinguts per esta activitat.

D’esta manera aconseguia evadir els controls de les autoritats competents, pel fet que la seua presumpta activitat comercial només consistia en la distribució del producte i no en la seua elaboració per al seu consum final.

L’organització constava de tres estructures paral·leles que era capaç de produir i distribuir tres tones de picada de tabac a la setmana en tres centres diferents de manipulació.

Venda a tercers

Amb l’operació ha quedat totalment desarticulada l’organització, des del punt d’introducció del tabac a Espanya, els centres de manipulació, així com l’entramat d’empresa instrumental, practicant-se huit registres en habitatges i en una nau industrial en diferents municipis valencians com Manises, Bétera i Rocafort.

En uns dels registres es va trobar una plantació indoor on es van confiscar 430 plantes de marihuana.

A causa de l’alta especialització de l’organització, es van efectuar diverses vigilàncies i seguiments, i un detallats estudis i anàlisis de la documentació intervinguda.

Finalment s’han detingut a 17 persones, quinze homes i dos dones, i investigades altres sis, de nacionalitat espanyola i colombiana.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.