Intervingudes quatre tones de tabac i 33 quilos de Marihuana a València

 

En una operació conjunta entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat a la província de València una organització criminal implantada a nivell nacional dedicada al contraban des de països de l’Est utilitzant llits de comerç lícit.

Posteriorment manipulaven el producte en centres d’elaboració clandestins per a transformar-lo en labors de tabac i cigarrets i la seua posterior venda il·lícita punt a l’engròs i minorista.

Un total de 17 persones han sigut detingudes acusades de contraban de tabac, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, contra la salut pública i falsedat documental, a més de sis persones investigades que podrien estar implicades en esta activitat il·legal.

Així mateix, s’han intervingut més de quatre tones de tabac, 33 quilograms de marihuana trobada en una plantació indoor, així com dos màquines de picada de tabac, una intubadora de cigarrets, diverses màquines d’envasament al buit, cartonatge i paquets per a envàs.

La investigació es va iniciar al maig del passat any, en detectar-se en l’època de la pandèmia l’enviament de paqueteria contenint picada de tabac que era distribuïda per tot el territori nacional i internacional i que es comercialitzava a través d’internet o per venda directa en el comerç minorista o a l’engròs.

L’organització utilitzava una empresa dedicada a la venda de fulla de tabac desviant gran part d’esta matèria primera per a la seua transformació en picada de tabac, activitat subjecta a impostos sobre el tabac i així d’esta manera evitar abonar a la Hisenda Pública els impostos generats.

Els enviaments es realitzarien a través d’identitats falses utilitzant mercantils instrumentals que propiciaven el blanqueig dels enormes beneficis econòmics obtinguts per esta activitat.

D’esta manera aconseguia evadir els controls de les autoritats competents, pel fet que la seua presumpta activitat comercial només consistia en la distribució del producte i no en la seua elaboració per al seu consum final.

L’organització constava de tres estructures paral·leles que era capaç de produir i distribuir tres tones de picada de tabac a la setmana en tres centres diferents de manipulació.

Venda a tercers

Amb l’operació ha quedat totalment desarticulada l’organització, des del punt d’introducció del tabac a Espanya, els centres de manipulació, així com l’entramat d’empresa instrumental, practicant-se huit registres en habitatges i en una nau industrial en diferents municipis valencians com Manises, Bétera i Rocafort.

En uns dels registres es va trobar una plantació indoor on es van confiscar 430 plantes de marihuana.

A causa de l’alta especialització de l’organització, es van efectuar diverses vigilàncies i seguiments, i un detallats estudis i anàlisis de la documentació intervinguda.

Finalment s’han detingut a 17 persones, quinze homes i dos dones, i investigades altres sis, de nacionalitat espanyola i colombiana.

Últimes notícies

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.