Intervingudes quatre tones de tabac i 33 quilos de Marihuana a València

 

En una operació conjunta entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han desarticulat a la província de València una organització criminal implantada a nivell nacional dedicada al contraban des de països de l’Est utilitzant llits de comerç lícit.

Posteriorment manipulaven el producte en centres d’elaboració clandestins per a transformar-lo en labors de tabac i cigarrets i la seua posterior venda il·lícita punt a l’engròs i minorista.

Un total de 17 persones han sigut detingudes acusades de contraban de tabac, pertinença a organització criminal, blanqueig de capitals, contra la salut pública i falsedat documental, a més de sis persones investigades que podrien estar implicades en esta activitat il·legal.

Així mateix, s’han intervingut més de quatre tones de tabac, 33 quilograms de marihuana trobada en una plantació indoor, així com dos màquines de picada de tabac, una intubadora de cigarrets, diverses màquines d’envasament al buit, cartonatge i paquets per a envàs.

La investigació es va iniciar al maig del passat any, en detectar-se en l’època de la pandèmia l’enviament de paqueteria contenint picada de tabac que era distribuïda per tot el territori nacional i internacional i que es comercialitzava a través d’internet o per venda directa en el comerç minorista o a l’engròs.

L’organització utilitzava una empresa dedicada a la venda de fulla de tabac desviant gran part d’esta matèria primera per a la seua transformació en picada de tabac, activitat subjecta a impostos sobre el tabac i així d’esta manera evitar abonar a la Hisenda Pública els impostos generats.

Els enviaments es realitzarien a través d’identitats falses utilitzant mercantils instrumentals que propiciaven el blanqueig dels enormes beneficis econòmics obtinguts per esta activitat.

D’esta manera aconseguia evadir els controls de les autoritats competents, pel fet que la seua presumpta activitat comercial només consistia en la distribució del producte i no en la seua elaboració per al seu consum final.

L’organització constava de tres estructures paral·leles que era capaç de produir i distribuir tres tones de picada de tabac a la setmana en tres centres diferents de manipulació.

Venda a tercers

Amb l’operació ha quedat totalment desarticulada l’organització, des del punt d’introducció del tabac a Espanya, els centres de manipulació, així com l’entramat d’empresa instrumental, practicant-se huit registres en habitatges i en una nau industrial en diferents municipis valencians com Manises, Bétera i Rocafort.

En uns dels registres es va trobar una plantació indoor on es van confiscar 430 plantes de marihuana.

A causa de l’alta especialització de l’organització, es van efectuar diverses vigilàncies i seguiments, i un detallats estudis i anàlisis de la documentació intervinguda.

Finalment s’han detingut a 17 persones, quinze homes i dos dones, i investigades altres sis, de nacionalitat espanyola i colombiana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.

Morant reivindica la reconstrucció de Benetússer i avisa al Consell que no acaba al juny

Diana Morant destaca que el Govern destina més de 40 milions a la reconstrucció de Benetússer i retrau al Consell que parle d'una recuperació que acaba al juny.

Morant acusa a Pérez Llorca d’obstaculitzar la investigació de la dana i exigix retornar els reforços al jutjat

Diana Morant acusa a Juanfran Pérez Llorca d'obstruir la justícia en retirar reforços del jutjat que investiga la dana i reclama retornar immediatament tots els mitjans.

La primera setmana del juí a Ábalos destapa l’anomenada Espanya dels endolls

La primera setmana del juí a José Luis Ábalos ha girat més entorn de presumptes endolls i pagaments opacs que al tripijoc de contractes de màscares, amb testimoniatges que dibuixen una xarxa de favors, ocupacions arbitràries i suposades mossegades.

El Consell rebutja acollir 1.900 menors migrants més per considerar-ho un repartiment injust

La Generalitat Valenciana es nega a acceptar el nou repartiment estatal de prop de 1.900 menors migrants no acompanyats en considerar-ho arbitrari, insostenible i una imposició del Govern central.

Pérez Llorca nega retallades en el jutjat de la dana després de les crítiques de Compromís

Juanfran Pérez Llorca rebutja que el Consell haja retallat mitjans en el jutjat de Catarroja que investiga la dana i atribuïx la situació a un canvi de personal temporal a fix.

Thirty Seconds to Mars confirma dos concerts a Madrid i València a l’abril de 2027

Thirty Seconds to Mars actuarà en 2027 a Madrid i València dins del seu gira europea A Beautiful Lie vs This Is War, amb la reunió en l'escenari de Tom Milicevic al costat de Jared i Shannon Leto.