Randi, el veneçolà que anava a ser deportat d’Espanya, en llibertat en negar-se a pujar a l’avió

Óscar Formigo

Óscar Formigo és la parella de Randi Y. | EFE

Randi Y., el veneçolà de 33 anys, que havia estat tancat en el CIE de Sapadors, en València, i anava a ser expulsat d’Espanya hui mateixa, ha quedat en llibertat en resistir-se a entrar en l’avió en el que anava a ser deportat. La seua expulsió ha sigut denunciada per la Campanya pel tancament dels Centres d’Internament d’Estrangers (CIEs NO).

 

D’esta manera ho han indicat fonts policials, que han afirmat que la seua expulsió havia sigut decretada per un jutge després d’haver esgotat totes les vies per a quedar-se en Espanya, ja que, a demés, se li havien denegat les peticions d’asil i refugi.

 

També havia esgotat el termini d’estada en un CIE, en este cas el de Sapadors, en València, pel que, en resistir-se a embarcar, la Policia no ha tingut més remei que deixar-lo en llibertat. L’home ha provocat una forta baralla i el comandant del vol —l’autoritat màxima dins d’un avió— ha decidit que no embarcara.

 

Randi és portador de VIH

Segons l’organització denunciant, el veneçolà està afectat de VIH i feia uns 50 dies que estava internat en el CIE de Sapadors, en València, i durant el seu primer mes d’ingrés no va rebre atenció mèdica ni se li va proporcionar la medicació que precisa per a la seua malaltia.

 

Però les fonts policials consultades han informat de què, efectivament, l’home és portador del virus, però no ha desenvolupat la malaltia, com assegura també l’informe mèdic. Han indicat a demés que ha estat controlat mèdicament tot el temps, si bé no ha requerit tractament específic.

 

Fonts pròximes al cas han explicat que este home compta amb antecedents policials per violència de gènere i per tràfic de drogues, entre altres delictes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.