14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Una «recessió global prolongada», la conseqüència econòmica més probable del virus

Un informe del Fòrum Econòmic Mundial alerta del «risc» que la crisi per la Covid-19 derive en els pròxims mesos en una «recessió global prolongada». Segons l’estudi, fet a partir d’enquestes a, pràcticament, 350 professionals de riscos, el 68% dels participants creuen que «el més probable» és que la crisi es convertisca en una «recessió global prolongada», una opció que està seguida perquè la crisi cause la ruïna i tancament d’empreses, les dificultats per a que algunes indústries es recuperen en alguns països i els alts nivells de desocupació.

 

El «risc» d’una recessió global prolongada també és «la principal preocupació» per a les empreses, mentres que, en segon lloc, hi ha la possibilitat de fracassos empresarials a causa de la crisi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’alt nivell de desocupació i la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, dos dels principals temors

A banda d’una recessió prolongada i de la possibilitat de tancament de les empreses, l’informe ‘Perspectives de riscos de la Covid-19: un mapeig preliminar i implicacions’ apunta a l’alt nivell de desocupació, la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, l’increment de les restriccions en la mobilitat de persones i béns i el «debilitament» de les grans economies com els «riscos» als que s’exposa l’economia en els pròxims mesos.

 

En eixe sentit, l’estudi apunta a la possibilitat que, com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia, cresca el «descontent» social per tot el món i insta a «líders mundials, empreses i responsables polítics a treballar conjuntament» per a gestionar els efectes del coronavirus.

 

«A mesura que les economies es reactiven, existix l’oportunitat d’incorporar una major igualtat social i sostenibilitat en la recuperació, cosa que obrirà una etapa nova de prosperitat», apunta l’estudi, que també alerta de la falta de «preparació» del sistema actual per a actuar davant de les «repercussions dels riscos ambientals, socials i tecnològics d’ampli abast».

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.