Una «recessió global prolongada», la conseqüència econòmica més probable del virus

Un informe del Fòrum Econòmic Mundial alerta del «risc» que la crisi per la Covid-19 derive en els pròxims mesos en una «recessió global prolongada». Segons l’estudi, fet a partir d’enquestes a, pràcticament, 350 professionals de riscos, el 68% dels participants creuen que «el més probable» és que la crisi es convertisca en una «recessió global prolongada», una opció que està seguida perquè la crisi cause la ruïna i tancament d’empreses, les dificultats per a que algunes indústries es recuperen en alguns països i els alts nivells de desocupació.

 

El «risc» d’una recessió global prolongada també és «la principal preocupació» per a les empreses, mentres que, en segon lloc, hi ha la possibilitat de fracassos empresarials a causa de la crisi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’alt nivell de desocupació i la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, dos dels principals temors

A banda d’una recessió prolongada i de la possibilitat de tancament de les empreses, l’informe ‘Perspectives de riscos de la Covid-19: un mapeig preliminar i implicacions’ apunta a l’alt nivell de desocupació, la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, l’increment de les restriccions en la mobilitat de persones i béns i el «debilitament» de les grans economies com els «riscos» als que s’exposa l’economia en els pròxims mesos.

 

En eixe sentit, l’estudi apunta a la possibilitat que, com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia, cresca el «descontent» social per tot el món i insta a «líders mundials, empreses i responsables polítics a treballar conjuntament» per a gestionar els efectes del coronavirus.

 

«A mesura que les economies es reactiven, existix l’oportunitat d’incorporar una major igualtat social i sostenibilitat en la recuperació, cosa que obrirà una etapa nova de prosperitat», apunta l’estudi, que també alerta de la falta de «preparació» del sistema actual per a actuar davant de les «repercussions dels riscos ambientals, socials i tecnològics d’ampli abast».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.