Una «recessió global prolongada», la conseqüència econòmica més probable del virus

Un informe del Fòrum Econòmic Mundial alerta del «risc» que la crisi per la Covid-19 derive en els pròxims mesos en una «recessió global prolongada». Segons l’estudi, fet a partir d’enquestes a, pràcticament, 350 professionals de riscos, el 68% dels participants creuen que «el més probable» és que la crisi es convertisca en una «recessió global prolongada», una opció que està seguida perquè la crisi cause la ruïna i tancament d’empreses, les dificultats per a que algunes indústries es recuperen en alguns països i els alts nivells de desocupació.

 

El «risc» d’una recessió global prolongada també és «la principal preocupació» per a les empreses, mentres que, en segon lloc, hi ha la possibilitat de fracassos empresarials a causa de la crisi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’alt nivell de desocupació i la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, dos dels principals temors

A banda d’una recessió prolongada i de la possibilitat de tancament de les empreses, l’informe ‘Perspectives de riscos de la Covid-19: un mapeig preliminar i implicacions’ apunta a l’alt nivell de desocupació, la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, l’increment de les restriccions en la mobilitat de persones i béns i el «debilitament» de les grans economies com els «riscos» als que s’exposa l’economia en els pròxims mesos.

 

En eixe sentit, l’estudi apunta a la possibilitat que, com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia, cresca el «descontent» social per tot el món i insta a «líders mundials, empreses i responsables polítics a treballar conjuntament» per a gestionar els efectes del coronavirus.

 

«A mesura que les economies es reactiven, existix l’oportunitat d’incorporar una major igualtat social i sostenibilitat en la recuperació, cosa que obrirà una etapa nova de prosperitat», apunta l’estudi, que també alerta de la falta de «preparació» del sistema actual per a actuar davant de les «repercussions dels riscos ambientals, socials i tecnològics d’ampli abast».

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.