14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Una «recessió global prolongada», la conseqüència econòmica més probable del virus

Un informe del Fòrum Econòmic Mundial alerta del «risc» que la crisi per la Covid-19 derive en els pròxims mesos en una «recessió global prolongada». Segons l’estudi, fet a partir d’enquestes a, pràcticament, 350 professionals de riscos, el 68% dels participants creuen que «el més probable» és que la crisi es convertisca en una «recessió global prolongada», una opció que està seguida perquè la crisi cause la ruïna i tancament d’empreses, les dificultats per a que algunes indústries es recuperen en alguns països i els alts nivells de desocupació.

 

El «risc» d’una recessió global prolongada també és «la principal preocupació» per a les empreses, mentres que, en segon lloc, hi ha la possibilitat de fracassos empresarials a causa de la crisi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’alt nivell de desocupació i la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, dos dels principals temors

A banda d’una recessió prolongada i de la possibilitat de tancament de les empreses, l’informe ‘Perspectives de riscos de la Covid-19: un mapeig preliminar i implicacions’ apunta a l’alt nivell de desocupació, la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, l’increment de les restriccions en la mobilitat de persones i béns i el «debilitament» de les grans economies com els «riscos» als que s’exposa l’economia en els pròxims mesos.

 

En eixe sentit, l’estudi apunta a la possibilitat que, com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia, cresca el «descontent» social per tot el món i insta a «líders mundials, empreses i responsables polítics a treballar conjuntament» per a gestionar els efectes del coronavirus.

 

«A mesura que les economies es reactiven, existix l’oportunitat d’incorporar una major igualtat social i sostenibilitat en la recuperació, cosa que obrirà una etapa nova de prosperitat», apunta l’estudi, que també alerta de la falta de «preparació» del sistema actual per a actuar davant de les «repercussions dels riscos ambientals, socials i tecnològics d’ampli abast».

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.