Una «recessió global prolongada», la conseqüència econòmica més probable del virus

Un informe del Fòrum Econòmic Mundial alerta del «risc» que la crisi per la Covid-19 derive en els pròxims mesos en una «recessió global prolongada». Segons l’estudi, fet a partir d’enquestes a, pràcticament, 350 professionals de riscos, el 68% dels participants creuen que «el més probable» és que la crisi es convertisca en una «recessió global prolongada», una opció que està seguida perquè la crisi cause la ruïna i tancament d’empreses, les dificultats per a que algunes indústries es recuperen en alguns països i els alts nivells de desocupació.

 

El «risc» d’una recessió global prolongada també és «la principal preocupació» per a les empreses, mentres que, en segon lloc, hi ha la possibilitat de fracassos empresarials a causa de la crisi.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’alt nivell de desocupació i la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, dos dels principals temors

A banda d’una recessió prolongada i de la possibilitat de tancament de les empreses, l’informe ‘Perspectives de riscos de la Covid-19: un mapeig preliminar i implicacions’ apunta a l’alt nivell de desocupació, la possibilitat d’un altre brot de coronavirus, l’increment de les restriccions en la mobilitat de persones i béns i el «debilitament» de les grans economies com els «riscos» als que s’exposa l’economia en els pròxims mesos.

 

En eixe sentit, l’estudi apunta a la possibilitat que, com a conseqüència dels efectes econòmics de la pandèmia, cresca el «descontent» social per tot el món i insta a «líders mundials, empreses i responsables polítics a treballar conjuntament» per a gestionar els efectes del coronavirus.

 

«A mesura que les economies es reactiven, existix l’oportunitat d’incorporar una major igualtat social i sostenibilitat en la recuperació, cosa que obrirà una etapa nova de prosperitat», apunta l’estudi, que també alerta de la falta de «preparació» del sistema actual per a actuar davant de les «repercussions dels riscos ambientals, socials i tecnològics d’ampli abast».

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.