Reforcen la vigilància de Tabarca per a un estiu sense altercats

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, va posar en marxa el passat 15 de juny el dispositiu permanent de seguretat a l’illa alacantina, que durarà, com és habitual, fins al pròxim 15 de setembre.

Este estiu, a més de mantindre les funcions pròpies de les diferents especialitats a l’illa, se suma la funció específica de preservar el compliment de les mesures soci sanitàries estipulades concordes a la situació actual.

L’illa de Tabarca és l’illa més xicoteta de tota Espanya, amb una superfície de 22 quilòmetres quadrats, i una població permanent de tot just mig centenar de persones.

 

Està situada a 8 quilòmetres del Port de Santa Pola i, en l’actualitat, la font d’economia està basada en el turisme.

Declarada Conjunt Històric Artístic i Bé d’Interés Cultural, en època estival rep més de 250.000 visites.

Les diferents especialitats de la Guàrdia Civil pertanyents a la Comandància d’Alacant es desplaçaran diàriament durant estos tres mesos de major afluència de turistes per a, entre altres missions, mantindre la seguretat ciutadana de l’illa, garantir la prevenció de la seguretat dels turistes, la protecció dels seus béns durant l’estada, la resposta immediata davant les emergències que puguen sorgir, vigilar el trànsit marítim, el control i vigilància d’activitats subaquàtiques, d’activitats recreatives, d’esdeveniments i festes a bord d’embarcacions que transporten passatgers, així com la vigilància de competicions esportives d’embarcacions d’esbarjo.

La situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel Covid, fa necessari que a estes comeses se sume el de garantir el compliment de les mesures adoptades per a continuar frenant el seu avanç.

Per a això, es desplegaran efectius pertanyents a les Unitats de Seguretat Ciutadana dels Llocs i de la Comandància, les Patrulles de Fiscal i Davanteres (PAFIF), el Servei Marítim Provincial d’Alacant, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), i el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA).

Estos serveis es prestaran en col·laboració amb la Policia Local d’Alacant, que manté una vigilància permanent en el lloc durant tot l’any.
 

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.