Reforcen la vigilància de Tabarca per a un estiu sense altercats

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, va posar en marxa el passat 15 de juny el dispositiu permanent de seguretat a l’illa alacantina, que durarà, com és habitual, fins al pròxim 15 de setembre.

Este estiu, a més de mantindre les funcions pròpies de les diferents especialitats a l’illa, se suma la funció específica de preservar el compliment de les mesures soci sanitàries estipulades concordes a la situació actual.

L’illa de Tabarca és l’illa més xicoteta de tota Espanya, amb una superfície de 22 quilòmetres quadrats, i una població permanent de tot just mig centenar de persones.

 

Està situada a 8 quilòmetres del Port de Santa Pola i, en l’actualitat, la font d’economia està basada en el turisme.

Declarada Conjunt Històric Artístic i Bé d’Interés Cultural, en època estival rep més de 250.000 visites.

Les diferents especialitats de la Guàrdia Civil pertanyents a la Comandància d’Alacant es desplaçaran diàriament durant estos tres mesos de major afluència de turistes per a, entre altres missions, mantindre la seguretat ciutadana de l’illa, garantir la prevenció de la seguretat dels turistes, la protecció dels seus béns durant l’estada, la resposta immediata davant les emergències que puguen sorgir, vigilar el trànsit marítim, el control i vigilància d’activitats subaquàtiques, d’activitats recreatives, d’esdeveniments i festes a bord d’embarcacions que transporten passatgers, així com la vigilància de competicions esportives d’embarcacions d’esbarjo.

La situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel Covid, fa necessari que a estes comeses se sume el de garantir el compliment de les mesures adoptades per a continuar frenant el seu avanç.

Per a això, es desplegaran efectius pertanyents a les Unitats de Seguretat Ciutadana dels Llocs i de la Comandància, les Patrulles de Fiscal i Davanteres (PAFIF), el Servei Marítim Provincial d’Alacant, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), i el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA).

Estos serveis es prestaran en col·laboració amb la Policia Local d’Alacant, que manté una vigilància permanent en el lloc durant tot l’any.
 

Últimes notícies

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.