Reforcen la vigilància de Tabarca per a un estiu sense altercats

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, va posar en marxa el passat 15 de juny el dispositiu permanent de seguretat a l’illa alacantina, que durarà, com és habitual, fins al pròxim 15 de setembre.

Este estiu, a més de mantindre les funcions pròpies de les diferents especialitats a l’illa, se suma la funció específica de preservar el compliment de les mesures soci sanitàries estipulades concordes a la situació actual.

L’illa de Tabarca és l’illa més xicoteta de tota Espanya, amb una superfície de 22 quilòmetres quadrats, i una població permanent de tot just mig centenar de persones.

 

Està situada a 8 quilòmetres del Port de Santa Pola i, en l’actualitat, la font d’economia està basada en el turisme.

Declarada Conjunt Històric Artístic i Bé d’Interés Cultural, en època estival rep més de 250.000 visites.

Les diferents especialitats de la Guàrdia Civil pertanyents a la Comandància d’Alacant es desplaçaran diàriament durant estos tres mesos de major afluència de turistes per a, entre altres missions, mantindre la seguretat ciutadana de l’illa, garantir la prevenció de la seguretat dels turistes, la protecció dels seus béns durant l’estada, la resposta immediata davant les emergències que puguen sorgir, vigilar el trànsit marítim, el control i vigilància d’activitats subaquàtiques, d’activitats recreatives, d’esdeveniments i festes a bord d’embarcacions que transporten passatgers, així com la vigilància de competicions esportives d’embarcacions d’esbarjo.

La situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel Covid, fa necessari que a estes comeses se sume el de garantir el compliment de les mesures adoptades per a continuar frenant el seu avanç.

Per a això, es desplegaran efectius pertanyents a les Unitats de Seguretat Ciutadana dels Llocs i de la Comandància, les Patrulles de Fiscal i Davanteres (PAFIF), el Servei Marítim Provincial d’Alacant, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), i el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA).

Estos serveis es prestaran en col·laboració amb la Policia Local d’Alacant, que manté una vigilància permanent en el lloc durant tot l’any.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.