Reforcen la vigilància de Tabarca per a un estiu sense altercats

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, va posar en marxa el passat 15 de juny el dispositiu permanent de seguretat a l’illa alacantina, que durarà, com és habitual, fins al pròxim 15 de setembre.

Este estiu, a més de mantindre les funcions pròpies de les diferents especialitats a l’illa, se suma la funció específica de preservar el compliment de les mesures soci sanitàries estipulades concordes a la situació actual.

L’illa de Tabarca és l’illa més xicoteta de tota Espanya, amb una superfície de 22 quilòmetres quadrats, i una població permanent de tot just mig centenar de persones.

 

Està situada a 8 quilòmetres del Port de Santa Pola i, en l’actualitat, la font d’economia està basada en el turisme.

Declarada Conjunt Històric Artístic i Bé d’Interés Cultural, en època estival rep més de 250.000 visites.

Les diferents especialitats de la Guàrdia Civil pertanyents a la Comandància d’Alacant es desplaçaran diàriament durant estos tres mesos de major afluència de turistes per a, entre altres missions, mantindre la seguretat ciutadana de l’illa, garantir la prevenció de la seguretat dels turistes, la protecció dels seus béns durant l’estada, la resposta immediata davant les emergències que puguen sorgir, vigilar el trànsit marítim, el control i vigilància d’activitats subaquàtiques, d’activitats recreatives, d’esdeveniments i festes a bord d’embarcacions que transporten passatgers, així com la vigilància de competicions esportives d’embarcacions d’esbarjo.

La situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel Covid, fa necessari que a estes comeses se sume el de garantir el compliment de les mesures adoptades per a continuar frenant el seu avanç.

Per a això, es desplegaran efectius pertanyents a les Unitats de Seguretat Ciutadana dels Llocs i de la Comandància, les Patrulles de Fiscal i Davanteres (PAFIF), el Servei Marítim Provincial d’Alacant, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), i el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA).

Estos serveis es prestaran en col·laboració amb la Policia Local d’Alacant, que manté una vigilància permanent en el lloc durant tot l’any.
 

Últimes notícies

Els veïns evacuats per l’incendi de la Vall d’Uixó, excepte Artana i Eslida, ja poden tornar

Els veïns desallotjats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, excepte els d’Artana i Eslida, ja poden tornar a les seues vivendes, encara que el foc continua sense estabilitzar després de set dies. El Cecopi es reunirà de nou a les cinc de la vesprada per actualitzar la situació.

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.
FILMOTECA D'ESTIU