Reforcen la vigilància de Tabarca per a un estiu sense altercats

 

La Guàrdia Civil d’Alacant, va posar en marxa el passat 15 de juny el dispositiu permanent de seguretat a l’illa alacantina, que durarà, com és habitual, fins al pròxim 15 de setembre.

Este estiu, a més de mantindre les funcions pròpies de les diferents especialitats a l’illa, se suma la funció específica de preservar el compliment de les mesures soci sanitàries estipulades concordes a la situació actual.

L’illa de Tabarca és l’illa més xicoteta de tota Espanya, amb una superfície de 22 quilòmetres quadrats, i una població permanent de tot just mig centenar de persones.

 

Està situada a 8 quilòmetres del Port de Santa Pola i, en l’actualitat, la font d’economia està basada en el turisme.

Declarada Conjunt Històric Artístic i Bé d’Interés Cultural, en època estival rep més de 250.000 visites.

Les diferents especialitats de la Guàrdia Civil pertanyents a la Comandància d’Alacant es desplaçaran diàriament durant estos tres mesos de major afluència de turistes per a, entre altres missions, mantindre la seguretat ciutadana de l’illa, garantir la prevenció de la seguretat dels turistes, la protecció dels seus béns durant l’estada, la resposta immediata davant les emergències que puguen sorgir, vigilar el trànsit marítim, el control i vigilància d’activitats subaquàtiques, d’activitats recreatives, d’esdeveniments i festes a bord d’embarcacions que transporten passatgers, així com la vigilància de competicions esportives d’embarcacions d’esbarjo.

La situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel Covid, fa necessari que a estes comeses se sume el de garantir el compliment de les mesures adoptades per a continuar frenant el seu avanç.

Per a això, es desplegaran efectius pertanyents a les Unitats de Seguretat Ciutadana dels Llocs i de la Comandància, les Patrulles de Fiscal i Davanteres (PAFIF), el Servei Marítim Provincial d’Alacant, el Grup d’Activitats Subaquàtiques (GEAS), i el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA).

Estos serveis es prestaran en col·laboració amb la Policia Local d’Alacant, que manté una vigilància permanent en el lloc durant tot l’any.
 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU