10.7 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Es registra un terratrémol de magnitud 3,7 en Yebra, Guadalajara

 

Al voltant de les 5.28 hores d'este dimecres 20 de desembre s'ha registrat un terratrémol de magnitud 3,7 en l'escala Richter en la localitat de Yebra, prop d'Albares, a Guadalajara, Castella-la Manxa. Segons ha informat l'Institut Geogràfic Nacional, el sisme d'11 quilòmetres de profunditat ha generat un tremolor notable en tot el municipi de 500 habitants, situat a uns 50 quilòmetres de la ciutat de Guadalajara.

El terratrémol de 3,7 s'ha notat en diversos punts del sud de la província de Guadalajara. Mazuecos, Almogueras, Mondéjar, Albares o Almonesir de Zorita. Una de les veïnes del municipi de Mazuecos ha relatat a Cadena SER com ha viscut este sisme: «Estàvem dormint i ha sigut un tremolor molt fort, s'ha mogut la casa, s'han mogut les parets, s'ha mogut el llit, pensàvem que era una piconadora, han sigut uns segons però ha sigut horrorós».

  

  

Castella-la Manxa ha registrat diversos tremolors en l'últim mes, tots ells en la província d'Albacete. Segons informa 'El País', el 27 de novembre es va produir un sisme de 3,2 en Villarrobledo; el 4 de desembre un de 4 en Caudete que va provocar fins i tot el desallotjament d'1.500 alumnes de les escoles del municipi; i el 18 de desembre un en Óssa de Montiel de 2,7.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.