Es registra un terratrémol de magnitud 3,7 en Yebra, Guadalajara

 

Al voltant de les 5.28 hores d'este dimecres 20 de desembre s'ha registrat un terratrémol de magnitud 3,7 en l'escala Richter en la localitat de Yebra, prop d'Albares, a Guadalajara, Castella-la Manxa. Segons ha informat l'Institut Geogràfic Nacional, el sisme d'11 quilòmetres de profunditat ha generat un tremolor notable en tot el municipi de 500 habitants, situat a uns 50 quilòmetres de la ciutat de Guadalajara.

El terratrémol de 3,7 s'ha notat en diversos punts del sud de la província de Guadalajara. Mazuecos, Almogueras, Mondéjar, Albares o Almonesir de Zorita. Una de les veïnes del municipi de Mazuecos ha relatat a Cadena SER com ha viscut este sisme: «Estàvem dormint i ha sigut un tremolor molt fort, s'ha mogut la casa, s'han mogut les parets, s'ha mogut el llit, pensàvem que era una piconadora, han sigut uns segons però ha sigut horrorós».

  

  

Castella-la Manxa ha registrat diversos tremolors en l'últim mes, tots ells en la província d'Albacete. Segons informa 'El País', el 27 de novembre es va produir un sisme de 3,2 en Villarrobledo; el 4 de desembre un de 4 en Caudete que va provocar fins i tot el desallotjament d'1.500 alumnes de les escoles del municipi; i el 18 de desembre un en Óssa de Montiel de 2,7.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.