Registren l’edifici de Tabacalera a la recerca de proves per al Cas Azud

 

L'operació desenvolupada per agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil dijous passat fa un altre pas més i hui ha procedit al registre de l'edifici de l'Ajuntament de València, el de Tabacalera, amb la intenció de trobar proves de la trama de corrupció urbanística desenvolupada pel PP de Rita Barberá.

Segons han confirmat treballadors de l'edifici de Tabacalera, la Guàrdia Civil hauria procedit este matí a realitzar el registre de l'àrea d'urbanisme, situat en el citat edifici.

La investigació del Cas Assut ja ha provocat la detenció, entre altres, de l'exsubdelegat del Govern a València, el socialista Rafael Rubio, i de qui va ser vicealcalde de la capital valenciana, el popular Alfonso Grau.

Ara, la investigació continua a la recerca de proves. Sandra Gómez, l'actual regidora i responsable d'urbanisme a l'Ajuntament de València, ha declarat als mitjans de comunicació que li ha estranyat este registre, ja que la investigació en curs era sabuda pels treballadors de l'edifici.

“En 2018 les forces de l'estat van precintar uns documents referits a l'època del Partit Popular de Rita Barberá. Des de l'Ajuntament pensem que han vingut a recollir aqueixos papers” ha explicat Gómez.

La cerca d'estos papers s'hauria produït gràcies a les proves trobades durant l'anterior registre dels imputats dijous passat, on els investigadors haurien trobat indicis suficients per a realitzar un segon registre en l'edifici de Tabacalera.

Rafael Rubio Alfonso Grau detinguts en l'operació Azud ja han passat la nit a la presó, i no es descarten més detencions, ja que de moment 14 investigats.

Últimes notícies

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.

Any històric per al Valencia Basket: primer club que aconseguix la Lliga ACB i la Lliga Femenina el mateix any

El Valencia Basket s'ha convertit en el primer club que guanya en una mateixa temporada la Lliga ACB i la Lliga Femenina, un doblet que completa amb la Supercopa masculina i la Copa de la Reina.

Més autobusos de l’EMT per a cobrir el tall de Metrovalència entre Alameda i Marítim

EMT València reforça des d'este dijous les línies 4, 31, 32, 81, 92 i 93 per a compensar el tall de les línies 5 i 7 de Metrovalència entre Alameda i Marítim, unes obres que s'allargaran fins al 30 d'agost.

El valencià i les altres llengües espanyoles, com a llengües de l’Estat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reivindica més drets lingüístics, més protecció legal per al valencià i un model de llengua menys elitista i més connectat amb l’ús real dels valencianoparlants

Castelló rep 211 milions addicionals per a impulsar la producció d’hidrogen verd

L’IDAE ha aprovat reasignar fins a 211 milions del programa europeu IPCEI Hy2USE a nous projectes d’hidrogen verd a la refineria de Castelló, liderats per bp i Iberdrola, que preveuen la major planta operativa d’Espanya en 2026.

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.