Registren l’edifici de Tabacalera a la recerca de proves per al Cas Azud

 

L'operació desenvolupada per agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil dijous passat fa un altre pas més i hui ha procedit al registre de l'edifici de l'Ajuntament de València, el de Tabacalera, amb la intenció de trobar proves de la trama de corrupció urbanística desenvolupada pel PP de Rita Barberá.

Segons han confirmat treballadors de l'edifici de Tabacalera, la Guàrdia Civil hauria procedit este matí a realitzar el registre de l'àrea d'urbanisme, situat en el citat edifici.

La investigació del Cas Assut ja ha provocat la detenció, entre altres, de l'exsubdelegat del Govern a València, el socialista Rafael Rubio, i de qui va ser vicealcalde de la capital valenciana, el popular Alfonso Grau.

Ara, la investigació continua a la recerca de proves. Sandra Gómez, l'actual regidora i responsable d'urbanisme a l'Ajuntament de València, ha declarat als mitjans de comunicació que li ha estranyat este registre, ja que la investigació en curs era sabuda pels treballadors de l'edifici.

“En 2018 les forces de l'estat van precintar uns documents referits a l'època del Partit Popular de Rita Barberá. Des de l'Ajuntament pensem que han vingut a recollir aqueixos papers” ha explicat Gómez.

La cerca d'estos papers s'hauria produït gràcies a les proves trobades durant l'anterior registre dels imputats dijous passat, on els investigadors haurien trobat indicis suficients per a realitzar un segon registre en l'edifici de Tabacalera.

Rafael Rubio Alfonso Grau detinguts en l'operació Azud ja han passat la nit a la presó, i no es descarten més detencions, ja que de moment 14 investigats.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.