Registren l’edifici de Tabacalera a la recerca de proves per al Cas Azud

 

L'operació desenvolupada per agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil dijous passat fa un altre pas més i hui ha procedit al registre de l'edifici de l'Ajuntament de València, el de Tabacalera, amb la intenció de trobar proves de la trama de corrupció urbanística desenvolupada pel PP de Rita Barberá.

Segons han confirmat treballadors de l'edifici de Tabacalera, la Guàrdia Civil hauria procedit este matí a realitzar el registre de l'àrea d'urbanisme, situat en el citat edifici.

La investigació del Cas Assut ja ha provocat la detenció, entre altres, de l'exsubdelegat del Govern a València, el socialista Rafael Rubio, i de qui va ser vicealcalde de la capital valenciana, el popular Alfonso Grau.

Ara, la investigació continua a la recerca de proves. Sandra Gómez, l'actual regidora i responsable d'urbanisme a l'Ajuntament de València, ha declarat als mitjans de comunicació que li ha estranyat este registre, ja que la investigació en curs era sabuda pels treballadors de l'edifici.

“En 2018 les forces de l'estat van precintar uns documents referits a l'època del Partit Popular de Rita Barberá. Des de l'Ajuntament pensem que han vingut a recollir aqueixos papers” ha explicat Gómez.

La cerca d'estos papers s'hauria produït gràcies a les proves trobades durant l'anterior registre dels imputats dijous passat, on els investigadors haurien trobat indicis suficients per a realitzar un segon registre en l'edifici de Tabacalera.

Rafael Rubio Alfonso Grau detinguts en l'operació Azud ja han passat la nit a la presó, i no es descarten més detencions, ja que de moment 14 investigats.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.