12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Registren l’edifici de Tabacalera a la recerca de proves per al Cas Azud

 

L'operació desenvolupada per agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil dijous passat fa un altre pas més i hui ha procedit al registre de l'edifici de l'Ajuntament de València, el de Tabacalera, amb la intenció de trobar proves de la trama de corrupció urbanística desenvolupada pel PP de Rita Barberá.

Segons han confirmat treballadors de l'edifici de Tabacalera, la Guàrdia Civil hauria procedit este matí a realitzar el registre de l'àrea d'urbanisme, situat en el citat edifici.

La investigació del Cas Assut ja ha provocat la detenció, entre altres, de l'exsubdelegat del Govern a València, el socialista Rafael Rubio, i de qui va ser vicealcalde de la capital valenciana, el popular Alfonso Grau.

Ara, la investigació continua a la recerca de proves. Sandra Gómez, l'actual regidora i responsable d'urbanisme a l'Ajuntament de València, ha declarat als mitjans de comunicació que li ha estranyat este registre, ja que la investigació en curs era sabuda pels treballadors de l'edifici.

“En 2018 les forces de l'estat van precintar uns documents referits a l'època del Partit Popular de Rita Barberá. Des de l'Ajuntament pensem que han vingut a recollir aqueixos papers” ha explicat Gómez.

La cerca d'estos papers s'hauria produït gràcies a les proves trobades durant l'anterior registre dels imputats dijous passat, on els investigadors haurien trobat indicis suficients per a realitzar un segon registre en l'edifici de Tabacalera.

Rafael Rubio Alfonso Grau detinguts en l'operació Azud ja han passat la nit a la presó, i no es descarten més detencions, ja que de moment 14 investigats.

Últimes notícies

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.