Registren l’edifici de Tabacalera a la recerca de proves per al Cas Azud

 

L'operació desenvolupada per agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil dijous passat fa un altre pas més i hui ha procedit al registre de l'edifici de l'Ajuntament de València, el de Tabacalera, amb la intenció de trobar proves de la trama de corrupció urbanística desenvolupada pel PP de Rita Barberá.

Segons han confirmat treballadors de l'edifici de Tabacalera, la Guàrdia Civil hauria procedit este matí a realitzar el registre de l'àrea d'urbanisme, situat en el citat edifici.

La investigació del Cas Assut ja ha provocat la detenció, entre altres, de l'exsubdelegat del Govern a València, el socialista Rafael Rubio, i de qui va ser vicealcalde de la capital valenciana, el popular Alfonso Grau.

Ara, la investigació continua a la recerca de proves. Sandra Gómez, l'actual regidora i responsable d'urbanisme a l'Ajuntament de València, ha declarat als mitjans de comunicació que li ha estranyat este registre, ja que la investigació en curs era sabuda pels treballadors de l'edifici.

“En 2018 les forces de l'estat van precintar uns documents referits a l'època del Partit Popular de Rita Barberá. Des de l'Ajuntament pensem que han vingut a recollir aqueixos papers” ha explicat Gómez.

La cerca d'estos papers s'hauria produït gràcies a les proves trobades durant l'anterior registre dels imputats dijous passat, on els investigadors haurien trobat indicis suficients per a realitzar un segon registre en l'edifici de Tabacalera.

Rafael Rubio Alfonso Grau detinguts en l'operació Azud ja han passat la nit a la presó, i no es descarten més detencions, ja que de moment 14 investigats.

Últimes notícies

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.

Les Corts avalen el canvi legal que buida l’arribada de 220 quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes convalidaran el decret llei que adapta la llei de Patrimoni per a acollir una seu de The Hispanic Society of America a València i exhibir 220 obres de Sorolla, en un ple que abordarà a més la renda valenciana d'inclusió, Cofrentes i el control al president Pérez Llorca.

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.