Requisen 120 quilos de taronges en una parada del mercat en Sagunt per ser furtades

 

La Guàrdia Rural i la Policia Local de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), han requisat 120 kg de taronges d’una parada del mercat municipal, ja que no es podia acreditar la seua procedència legítima. Després de les gestions corresponents la Guàrdia Civil ha corroborat la procedència il·legítima de la fruita en qüestió.

 

La regidora i presidenta del Consell Local Agrari, Gloria Parra, ha manifestat que és important que les persones que es dediquen a l’agricultura en Sagunt sàpiguen que s’està treballat «d’una manera ímproba per a evitar sostraccions en els cultius, i que s’han intensificat els controls tant en els mercats municipals com en les fruiteries de la localitat».

 

Per això, s’ha especialitzat un equip del cos de Vigilància Rural perquè faça eixes faenes de control tant en les parades dels mercats com en els locals de la ciutat, «ja que la manera d’acreditar la procedència dels fruits té moltes característiques, pel que aquelles persones que vulguen cometre un delicte tenen moltes maneres d’intentar enganyar els guàrdies».

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.