Vídeo: Rescaten a un cavall que va caure a una séquia de la Marjal de Pego

 

Este matí de diumenge, cap a les 11.00 hores, els bombers van salvar a un cavall que havia caigut a una profunda séquia del Camí de la Muntanyeta Verda de la Marjal de Pego, en la comarca de la Marina Alta (Alacant).

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, els bombers van ser avisats que un equí estava atrapat en el canal i corria perill d’ofegar-se. L’animal tirava d’un carro i, en creuar un xicotet pont, es va desbocar i es va anar dins de la séquia. Per molt que ho intentava, no podia eixir.

 

A la seua arribada, els bombers van pujar al cavall amb molta cura tirant amb l’autoescala. L‘animal estava tan esgotat que, al principi, a penes es movia. Però quan ja es va vore en terra i fora de perill va començar a respondre i es va posar dret. Afortunadament, l’equí està en perfecte estat i no ha patit ferides.

 

En el rescat, van participar un sergent, un cap i quatre bombers del parc de Dénia. En este cas, van actuar amb moltíssima cura per a no ocasionar-li cap ferida a l’animal i posar-lo fora de perill al més prompte possible, ja que el cavall, després d’intentar eixir sense èxit, ja no tenia gens de força i podia ofegar-se.

 

Últimes notícies

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.