17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Rescatada una senderista amb un possible esquinç en la Serra Grossa en Alacant

 

L’Ajuntament d’Alacant ha informat que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant han rescatat i evacuat en llitera este matí en la Serra Grossa a una dona que havia acabat ferida, després de patir una caiguda en una zona escarpada de la muntanya que li impedia la mobilitat.

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 13.30 hores els servicis d’emergències han sigut alertats a través d’una telefonada que una dona de 40 anys s’havia accidentat a la Serra Grossa, i patia molèsties per la caiguda i un possible esquinç que li impedia poder fer el descens.

 

La dona ha facilitat la localització als bombers perquè pogueren dur a terme un rescat d’altura i evacuar-la i que fora atesa pels servicis sanitaris.

 

La senderista es trobava en una zona de difícil accés

Fins el lloc dels fets s’han desplaçat una dotació i sis bombers de la unitat de Rescat del SPEIS, així com una patrulla de Policia Local i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

Els bombers han ascendit per la muntanya a peu portant la llitera de rescats, i una volta han localitzat a l’excursionista accidentada han conseguit accedir fins ella. La senderista es trobava tombada en un vessant d’una zona de difícil accés escarpada.

 

Un esquinç de tercer grau

Els efectius han comprovat el seu estat, i després d’atendre-la s’ha procedit a la seua immobilització col·locant-li una fèrula, ja que patia un esquinç de tercer grau a conseqüència de la caiguda, i l’han posat en la llitera.

 

Des d’allí s’ha iniciat la seua evacuació gràcies a l’ajuda de quatre bombers en la llitera i el descens. Les maniobres del rescat dels bombers han durat en total prop d’una hora fins que han pogut descendir a una zona accessible a on estava situada l’ambulància i els cossos de seguretat. La dona ha sigut atesa pels efectius sanitaris i traslladada a un centre hospitalari.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.