11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Rescatada una senderista amb un possible esquinç en la Serra Grossa en Alacant

 

L’Ajuntament d’Alacant ha informat que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant han rescatat i evacuat en llitera este matí en la Serra Grossa a una dona que havia acabat ferida, després de patir una caiguda en una zona escarpada de la muntanya que li impedia la mobilitat.

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 13.30 hores els servicis d’emergències han sigut alertats a través d’una telefonada que una dona de 40 anys s’havia accidentat a la Serra Grossa, i patia molèsties per la caiguda i un possible esquinç que li impedia poder fer el descens.

 

La dona ha facilitat la localització als bombers perquè pogueren dur a terme un rescat d’altura i evacuar-la i que fora atesa pels servicis sanitaris.

 

La senderista es trobava en una zona de difícil accés

Fins el lloc dels fets s’han desplaçat una dotació i sis bombers de la unitat de Rescat del SPEIS, així com una patrulla de Policia Local i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

Els bombers han ascendit per la muntanya a peu portant la llitera de rescats, i una volta han localitzat a l’excursionista accidentada han conseguit accedir fins ella. La senderista es trobava tombada en un vessant d’una zona de difícil accés escarpada.

 

Un esquinç de tercer grau

Els efectius han comprovat el seu estat, i després d’atendre-la s’ha procedit a la seua immobilització col·locant-li una fèrula, ja que patia un esquinç de tercer grau a conseqüència de la caiguda, i l’han posat en la llitera.

 

Des d’allí s’ha iniciat la seua evacuació gràcies a l’ajuda de quatre bombers en la llitera i el descens. Les maniobres del rescat dels bombers han durat en total prop d’una hora fins que han pogut descendir a una zona accessible a on estava situada l’ambulància i els cossos de seguretat. La dona ha sigut atesa pels efectius sanitaris i traslladada a un centre hospitalari.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.