Rescatada una senderista amb un possible esquinç en la Serra Grossa en Alacant

 

L’Ajuntament d’Alacant ha informat que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant han rescatat i evacuat en llitera este matí en la Serra Grossa a una dona que havia acabat ferida, després de patir una caiguda en una zona escarpada de la muntanya que li impedia la mobilitat.

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 13.30 hores els servicis d’emergències han sigut alertats a través d’una telefonada que una dona de 40 anys s’havia accidentat a la Serra Grossa, i patia molèsties per la caiguda i un possible esquinç que li impedia poder fer el descens.

 

La dona ha facilitat la localització als bombers perquè pogueren dur a terme un rescat d’altura i evacuar-la i que fora atesa pels servicis sanitaris.

 

La senderista es trobava en una zona de difícil accés

Fins el lloc dels fets s’han desplaçat una dotació i sis bombers de la unitat de Rescat del SPEIS, així com una patrulla de Policia Local i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

Els bombers han ascendit per la muntanya a peu portant la llitera de rescats, i una volta han localitzat a l’excursionista accidentada han conseguit accedir fins ella. La senderista es trobava tombada en un vessant d’una zona de difícil accés escarpada.

 

Un esquinç de tercer grau

Els efectius han comprovat el seu estat, i després d’atendre-la s’ha procedit a la seua immobilització col·locant-li una fèrula, ja que patia un esquinç de tercer grau a conseqüència de la caiguda, i l’han posat en la llitera.

 

Des d’allí s’ha iniciat la seua evacuació gràcies a l’ajuda de quatre bombers en la llitera i el descens. Les maniobres del rescat dels bombers han durat en total prop d’una hora fins que han pogut descendir a una zona accessible a on estava situada l’ambulància i els cossos de seguretat. La dona ha sigut atesa pels efectius sanitaris i traslladada a un centre hospitalari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.

Dos anys de presó per agredir de forma continuada a la filla menor d’una amiga a Xixona

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home de 47 anys a dos anys de presó per agressió sexual continuada a la filla menor d'una amiga a Xixona. Va admetre els fets i haurà d'allunyar-se 10 anys, complir 5 de llibertat vigilada i indemnitzar a la víctima.

Detingut a Algemesí per violència masclista després d’agredir a una dona davant els seus dos fills menors

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a un home de 34 anys per un presumpte delicte de violència masclista després d'agredir a una dona de 25 en presència dels seus dos fills menors. L'alerta al 112 i la col·laboració veïnal van facilitar la seua localització en la via pública malgrat la seua fugida.

Amparito, el WhatsApp amb IA per a gaudir les Falles en tots els idiomes europeus

Amparito és un assistent per WhatsApp que guia les Falles de València amb IA, en qualsevol idioma europeu. Informa d'actes, monuments i plans per a gaudir la festa.

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.