Rescatada una senderista amb un possible esquinç en la Serra Grossa en Alacant

 

L’Ajuntament d’Alacant ha informat que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant han rescatat i evacuat en llitera este matí en la Serra Grossa a una dona que havia acabat ferida, després de patir una caiguda en una zona escarpada de la muntanya que li impedia la mobilitat.

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 13.30 hores els servicis d’emergències han sigut alertats a través d’una telefonada que una dona de 40 anys s’havia accidentat a la Serra Grossa, i patia molèsties per la caiguda i un possible esquinç que li impedia poder fer el descens.

 

La dona ha facilitat la localització als bombers perquè pogueren dur a terme un rescat d’altura i evacuar-la i que fora atesa pels servicis sanitaris.

 

La senderista es trobava en una zona de difícil accés

Fins el lloc dels fets s’han desplaçat una dotació i sis bombers de la unitat de Rescat del SPEIS, així com una patrulla de Policia Local i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

Els bombers han ascendit per la muntanya a peu portant la llitera de rescats, i una volta han localitzat a l’excursionista accidentada han conseguit accedir fins ella. La senderista es trobava tombada en un vessant d’una zona de difícil accés escarpada.

 

Un esquinç de tercer grau

Els efectius han comprovat el seu estat, i després d’atendre-la s’ha procedit a la seua immobilització col·locant-li una fèrula, ja que patia un esquinç de tercer grau a conseqüència de la caiguda, i l’han posat en la llitera.

 

Des d’allí s’ha iniciat la seua evacuació gràcies a l’ajuda de quatre bombers en la llitera i el descens. Les maniobres del rescat dels bombers han durat en total prop d’una hora fins que han pogut descendir a una zona accessible a on estava situada l’ambulància i els cossos de seguretat. La dona ha sigut atesa pels efectius sanitaris i traslladada a un centre hospitalari.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.