Rescatada una senderista amb un possible esquinç en la Serra Grossa en Alacant

 

L’Ajuntament d’Alacant ha informat que la Unitat d’especialistes de Busca i Rescat del Servici de Prevenció i Extinció d’Incendis d’Alacant han rescatat i evacuat en llitera este matí en la Serra Grossa a una dona que havia acabat ferida, després de patir una caiguda en una zona escarpada de la muntanya que li impedia la mobilitat.

 

Segons fonts del SPEIS, cap a les 13.30 hores els servicis d’emergències han sigut alertats a través d’una telefonada que una dona de 40 anys s’havia accidentat a la Serra Grossa, i patia molèsties per la caiguda i un possible esquinç que li impedia poder fer el descens.

 

La dona ha facilitat la localització als bombers perquè pogueren dur a terme un rescat d’altura i evacuar-la i que fora atesa pels servicis sanitaris.

 

La senderista es trobava en una zona de difícil accés

Fins el lloc dels fets s’han desplaçat una dotació i sis bombers de la unitat de Rescat del SPEIS, així com una patrulla de Policia Local i una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU).

 

Els bombers han ascendit per la muntanya a peu portant la llitera de rescats, i una volta han localitzat a l’excursionista accidentada han conseguit accedir fins ella. La senderista es trobava tombada en un vessant d’una zona de difícil accés escarpada.

 

Un esquinç de tercer grau

Els efectius han comprovat el seu estat, i després d’atendre-la s’ha procedit a la seua immobilització col·locant-li una fèrula, ja que patia un esquinç de tercer grau a conseqüència de la caiguda, i l’han posat en la llitera.

 

Des d’allí s’ha iniciat la seua evacuació gràcies a l’ajuda de quatre bombers en la llitera i el descens. Les maniobres del rescat dels bombers han durat en total prop d’una hora fins que han pogut descendir a una zona accessible a on estava situada l’ambulància i els cossos de seguretat. La dona ha sigut atesa pels efectius sanitaris i traslladada a un centre hospitalari.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.