Rescaten a Alacant a un gos tancat en un garatge sense aigua i a ple sol

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que dissabte passat la Unitat Canina de la Policia Local va alliberar i va rescatar a un cadell, de raça bandog, que es trobaven tancat dins d’un bloc de garatges de xapa que situats a la intempèrie i en un dia calorós, al carrer Juan Bautista Bellón, el ca quan es va trobar presentava mal estat de salut, i estava lligat sense menjar ni aigua.

Segons fonts policials en tenir coneixement que un gos estava més d’un dia tancat i plorant en un garatge, els agents de la unitat Canina es van desplaçar per a comprovar els fets, i van trobar que des de l’exterior s’escoltava el cadell plorant i panteixant.

Per això en considerar que podria córrer perill per les altes temperatures, i en estar dins d’una estructura metàl·lica de xapa galvanitzada, la Policia es va procedir a rescatar al ca, que presentava mal estat i es trobava deshidratat, en un lloc sense ventilació i amb molta calor.

En l’operatiu de rescat la Unitat Canina de la Policia va atendre el gos i li va subministrar sèrum i aigua, així com va ser traslladat posteriorment a la Protectora d’Animals de Bacarot.

Així mateix després d’una recerca la Policia Local va aconseguir localitzar a l’amo del gos obrint diligències i acta de sanció per deixar a l’animal tancat i en males condicions, així com amb perill per a la seua vida.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, va agrair al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local i va fer una crida als ciutadans perquè «telefonen a la Policia Local o al 112 i denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una recerca. Les denúncies són decisives a l’hora de detectar i acabar amb el maltractament animal, que és un delicte«.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU