16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Rescaten a Alacant a un gos tancat en un garatge sense aigua i a ple sol

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que dissabte passat la Unitat Canina de la Policia Local va alliberar i va rescatar a un cadell, de raça bandog, que es trobaven tancat dins d’un bloc de garatges de xapa que situats a la intempèrie i en un dia calorós, al carrer Juan Bautista Bellón, el ca quan es va trobar presentava mal estat de salut, i estava lligat sense menjar ni aigua.

Segons fonts policials en tenir coneixement que un gos estava més d’un dia tancat i plorant en un garatge, els agents de la unitat Canina es van desplaçar per a comprovar els fets, i van trobar que des de l’exterior s’escoltava el cadell plorant i panteixant.

Per això en considerar que podria córrer perill per les altes temperatures, i en estar dins d’una estructura metàl·lica de xapa galvanitzada, la Policia es va procedir a rescatar al ca, que presentava mal estat i es trobava deshidratat, en un lloc sense ventilació i amb molta calor.

En l’operatiu de rescat la Unitat Canina de la Policia va atendre el gos i li va subministrar sèrum i aigua, així com va ser traslladat posteriorment a la Protectora d’Animals de Bacarot.

Així mateix després d’una recerca la Policia Local va aconseguir localitzar a l’amo del gos obrint diligències i acta de sanció per deixar a l’animal tancat i en males condicions, així com amb perill per a la seua vida.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, va agrair al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local i va fer una crida als ciutadans perquè “telefonen a la Policia Local o al 112 i denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una recerca. Les denúncies són decisives a l’hora de detectar i acabar amb el maltractament animal, que és un delicte“.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.