Rescaten a Alacant a un gos tancat en un garatge sense aigua i a ple sol

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que dissabte passat la Unitat Canina de la Policia Local va alliberar i va rescatar a un cadell, de raça bandog, que es trobaven tancat dins d’un bloc de garatges de xapa que situats a la intempèrie i en un dia calorós, al carrer Juan Bautista Bellón, el ca quan es va trobar presentava mal estat de salut, i estava lligat sense menjar ni aigua.

Segons fonts policials en tenir coneixement que un gos estava més d’un dia tancat i plorant en un garatge, els agents de la unitat Canina es van desplaçar per a comprovar els fets, i van trobar que des de l’exterior s’escoltava el cadell plorant i panteixant.

Per això en considerar que podria córrer perill per les altes temperatures, i en estar dins d’una estructura metàl·lica de xapa galvanitzada, la Policia es va procedir a rescatar al ca, que presentava mal estat i es trobava deshidratat, en un lloc sense ventilació i amb molta calor.

En l’operatiu de rescat la Unitat Canina de la Policia va atendre el gos i li va subministrar sèrum i aigua, així com va ser traslladat posteriorment a la Protectora d’Animals de Bacarot.

Així mateix després d’una recerca la Policia Local va aconseguir localitzar a l’amo del gos obrint diligències i acta de sanció per deixar a l’animal tancat i en males condicions, així com amb perill per a la seua vida.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, va agrair al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local i va fer una crida als ciutadans perquè «telefonen a la Policia Local o al 112 i denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una recerca. Les denúncies són decisives a l’hora de detectar i acabar amb el maltractament animal, que és un delicte«.

Últimes notícies

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.