17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Rescaten a Alacant a un gos tancat en un garatge sense aigua i a ple sol

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que dissabte passat la Unitat Canina de la Policia Local va alliberar i va rescatar a un cadell, de raça bandog, que es trobaven tancat dins d’un bloc de garatges de xapa que situats a la intempèrie i en un dia calorós, al carrer Juan Bautista Bellón, el ca quan es va trobar presentava mal estat de salut, i estava lligat sense menjar ni aigua.

Segons fonts policials en tenir coneixement que un gos estava més d’un dia tancat i plorant en un garatge, els agents de la unitat Canina es van desplaçar per a comprovar els fets, i van trobar que des de l’exterior s’escoltava el cadell plorant i panteixant.

Per això en considerar que podria córrer perill per les altes temperatures, i en estar dins d’una estructura metàl·lica de xapa galvanitzada, la Policia es va procedir a rescatar al ca, que presentava mal estat i es trobava deshidratat, en un lloc sense ventilació i amb molta calor.

En l’operatiu de rescat la Unitat Canina de la Policia va atendre el gos i li va subministrar sèrum i aigua, així com va ser traslladat posteriorment a la Protectora d’Animals de Bacarot.

Així mateix després d’una recerca la Policia Local va aconseguir localitzar a l’amo del gos obrint diligències i acta de sanció per deixar a l’animal tancat i en males condicions, així com amb perill per a la seua vida.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, va agrair al particular que va alertar a la Unitat Canina de la Policia Local i va fer una crida als ciutadans perquè “telefonen a la Policia Local o al 112 i denuncien quan sospiten o tinguen indicis que s’està maltractant animals perquè s’inicie una recerca. Les denúncies són decisives a l’hora de detectar i acabar amb el maltractament animal, que és un delicte“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit com a presumpte autor de l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim a Xilxes. La Guàrdia Civil revisa gravacions municipals i l'Ajuntament decreta tres dies de dol.

Detingut l’exmarit i pare com a presumpte autor del doble crim d’una dona i una xiqueta a Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble crim ocorregut este dimarts a Xilxes, segons va anunciar la delegada del Govern.

Condemnen a un menor per intentar agredir sexualment a un altre en un viatge d’estudis

Un Jutjat de Menors de València ha imposat 15 mesos d'internament tancat i 2 anys de llibertat vigilada a un menor per intentar agredir sexualment a un altre durant un viatge escolar a Màlaga. La sentència afig formació obligatòria, allunyament per quatre anys i indemnització de 17.400 euros.

Localitzen sense vida a un senderista de 71 anys en la rambla salada d’Albatera

El cos d'un senderista de 71 anys, denunciat com desaparegut per la seua esposa, ha sigut localitzat en la rambla salada d'Albatera després de trobar el seu cotxe. No hi ha signes de violència i es remena una mort accidental

Pérez Llorca defén al Consell per les adjudicacions de vivendes públiques a Alacant i l’oposició demana dimissions

El president ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures com la suspensió del funcionari implicat i l'enviament del cas a Fiscalia. PSPV i Compromís exigixen cessaments i major control, i Vox reclama una comissió d'investigació.

Igualtat estudia si l’assassinat d’una dona i la seua filla a Xilxes és violència masclista

La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere ha anunciat que recapta dades per a determinar si el doble crim de Xilxes és violència masclista. L'exmarit ha sigut detingut per infringir una orde d'allunyament de 300 metres vigent fins a 2027.

Avís taronja este dijous per ratxes de 100 km/h en el nord de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous l'avís taronja en el nord de Castelló per vent del nord-oest de fins a 100 km/h. Hi haurà avisos grocs a Alacant i València.

La Guàrdia Civil reclama les càmera de Xilxes per a contrastar la versió de l’exmarit

La Guàrdia Civil ha demanat a l'Ajuntament de Xilxes les gravacions que enfoquen la vivenda on van ser trobades una dona i la seua filla. Busca contrastar la versió de l'exmarit, detingut per infringir l'orde d'allunyament.