Rescaten un exemplar de tortuga babaua en la costa de Pilar de la Horadada

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha trobat un exemplar de tortuga marina de l’espècie Babaua (Caretta caretta). Esta espècie es troba protegida i en perill d’extinció.

 

El Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat este dijous una tortuga de l’espècie Babaua. L’animal ha sigut vist per la tripulació a 30 milles nàutiques de la costa del Pilar de la Horadada, en el Baix Segura (Alacant), mentres feien servici de vigilància a bord de l’embarcació Riu Oja per esta zona. La tortuga nadava amb dificultat i no se submergia amb normalitat.

 

En una embarcació auxiliar, dos components s’han aproximat fins ella per a rescatar-la. Posteriorment ha sigut traslladada al Centre de Recuperació d’Espècies de Santa Faç, a on els veterinaris han valorat que puga patir alguna malaltia ocular. L’exemplar tenia numerosos paràsits.

 

Protegida i en perill d’extinció

Una volta que els especialistes fagen un exhaustiu examen del seu estat de salut, serà traslladada a l’Oceanogràfic de València, per ser este un centre especialitzat en la conservació d’esta classe d’espècie marines, per al seu tractament, recuperació i custòdia.

 

La Tortuga Babaua, es troba protegida i en perill d’extinció segons el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), sent a demés una espècie que s’enfronta a numeroses amenaces que provoquen la mort de gran quantitat d’exemplars, tant per la ingestió, com per l’atrapament en arts de pesca. També per la contaminació de la mar, ja que la presència de plàstics que confonen amb aliment, és ingerida de manera accidental per estes tortugues.

 

El passat 19 de novembre de 2020, el Seprona d’Alacant va recuperar un altre exemplar d’esta espècie. En aquella ocasió estava ferida, perquè tenia un ham dins d’ella.

Últimes notícies

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.

Una parada del Mercat Central de València aconseguix quasi 50.000 euros en la subhasta de llocs

L'última subhasta de llocs en els mercats municipals de València marca un rècord amb una parada del Mercat Central adjudicada per quasi 50.000 euros, molt per damunt del seu preu d'eixida. L'Ajuntament destaca que el resultat confirma l'estirada comercial i les inversions recents en la xarxa de mercats.

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.