Rescaten un exemplar de tortuga babaua en la costa de Pilar de la Horadada

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha trobat un exemplar de tortuga marina de l’espècie Babaua (Caretta caretta). Esta espècie es troba protegida i en perill d’extinció.

 

El Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat este dijous una tortuga de l’espècie Babaua. L’animal ha sigut vist per la tripulació a 30 milles nàutiques de la costa del Pilar de la Horadada, en el Baix Segura (Alacant), mentres feien servici de vigilància a bord de l’embarcació Riu Oja per esta zona. La tortuga nadava amb dificultat i no se submergia amb normalitat.

 

En una embarcació auxiliar, dos components s’han aproximat fins ella per a rescatar-la. Posteriorment ha sigut traslladada al Centre de Recuperació d’Espècies de Santa Faç, a on els veterinaris han valorat que puga patir alguna malaltia ocular. L’exemplar tenia numerosos paràsits.

 

Protegida i en perill d’extinció

Una volta que els especialistes fagen un exhaustiu examen del seu estat de salut, serà traslladada a l’Oceanogràfic de València, per ser este un centre especialitzat en la conservació d’esta classe d’espècie marines, per al seu tractament, recuperació i custòdia.

 

La Tortuga Babaua, es troba protegida i en perill d’extinció segons el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), sent a demés una espècie que s’enfronta a numeroses amenaces que provoquen la mort de gran quantitat d’exemplars, tant per la ingestió, com per l’atrapament en arts de pesca. També per la contaminació de la mar, ja que la presència de plàstics que confonen amb aliment, és ingerida de manera accidental per estes tortugues.

 

El passat 19 de novembre de 2020, el Seprona d’Alacant va recuperar un altre exemplar d’esta espècie. En aquella ocasió estava ferida, perquè tenia un ham dins d’ella.

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.

El València Basket tanca el mínim de jugadors ‘cupo’ però encara vol reforçar la plantilla

El València Basket ha assolit el mínim de quatre jugadors 'cupo' amb el fitxatge de Mario Saint-Supéry, però el club encara vol incorporar almenys un jugador més per a mantindre marge de maniobra en l’ACB.