Rescaten un exemplar de tortuga babaua en la costa de Pilar de la Horadada

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha trobat un exemplar de tortuga marina de l’espècie Babaua (Caretta caretta). Esta espècie es troba protegida i en perill d’extinció.

 

El Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat este dijous una tortuga de l’espècie Babaua. L’animal ha sigut vist per la tripulació a 30 milles nàutiques de la costa del Pilar de la Horadada, en el Baix Segura (Alacant), mentres feien servici de vigilància a bord de l’embarcació Riu Oja per esta zona. La tortuga nadava amb dificultat i no se submergia amb normalitat.

 

En una embarcació auxiliar, dos components s’han aproximat fins ella per a rescatar-la. Posteriorment ha sigut traslladada al Centre de Recuperació d’Espècies de Santa Faç, a on els veterinaris han valorat que puga patir alguna malaltia ocular. L’exemplar tenia numerosos paràsits.

 

Protegida i en perill d’extinció

Una volta que els especialistes fagen un exhaustiu examen del seu estat de salut, serà traslladada a l’Oceanogràfic de València, per ser este un centre especialitzat en la conservació d’esta classe d’espècie marines, per al seu tractament, recuperació i custòdia.

 

La Tortuga Babaua, es troba protegida i en perill d’extinció segons el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), sent a demés una espècie que s’enfronta a numeroses amenaces que provoquen la mort de gran quantitat d’exemplars, tant per la ingestió, com per l’atrapament en arts de pesca. També per la contaminació de la mar, ja que la presència de plàstics que confonen amb aliment, és ingerida de manera accidental per estes tortugues.

 

El passat 19 de novembre de 2020, el Seprona d’Alacant va recuperar un altre exemplar d’esta espècie. En aquella ocasió estava ferida, perquè tenia un ham dins d’ella.

Últimes notícies

Un simulacre de terratrémol a la Nucia forma 115 agents en emergències sísmices

L’IVASPE ha organitzat este dimarts i dimecres a la Nucia un curs amb simulacre de terratrémol per a 115 agents, posant el focus en la resposta coordinada davant catàstrofes sísmices.

Maria Giner, nova regidora més jove de València en substitució de Sergi Campillo

Maria Giner, de 28 anys, ha pres possessió com a nova regidora de Compromís per València en substitució de Sergi Campillo i s’ha convertit en l’edil més jove de l’actual mandat, amb l’habitatge com a eix central de la seua acció política.

Quasi 6.000 alumnes es juguen plaça en la PAU extraordinària a la Comunitat Valenciana

Un total de 5.969 alumnes fan la PAU extraordinària des d'este dimarts fins dijous en diverses universitats valencianes, amb les notes el 7 de juliol i la preinscripció oberta fins al 3 de juliol.

Compromís planteja una esmena total a la llei d’Acompanyament per ser sinònim de retallades

Compromís ha registrat una esmena a la totalitat a la llei d’Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, que acusa de ser sinònim de retallades i d’allunyar-se de les necessitats de la societat valenciana.

L’Elx arranca la pretemporada amb Anselmi al capdavant i la plantilla per completar

L’Elx comença este dimecres la pretemporada amb Martín Anselmi com a nou entrenador i diverses incògnites obertes en la configuració definitiva de la plantilla.

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.