11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Rescaten un exemplar de tortuga babaua en la costa de Pilar de la Horadada

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha trobat un exemplar de tortuga marina de l’espècie Babaua (Caretta caretta). Esta espècie es troba protegida i en perill d’extinció.

 

El Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat este dijous una tortuga de l’espècie Babaua. L’animal ha sigut vist per la tripulació a 30 milles nàutiques de la costa del Pilar de la Horadada, en el Baix Segura (Alacant), mentres feien servici de vigilància a bord de l’embarcació Riu Oja per esta zona. La tortuga nadava amb dificultat i no se submergia amb normalitat.

 

En una embarcació auxiliar, dos components s’han aproximat fins ella per a rescatar-la. Posteriorment ha sigut traslladada al Centre de Recuperació d’Espècies de Santa Faç, a on els veterinaris han valorat que puga patir alguna malaltia ocular. L’exemplar tenia numerosos paràsits.

 

Protegida i en perill d’extinció

Una volta que els especialistes fagen un exhaustiu examen del seu estat de salut, serà traslladada a l’Oceanogràfic de València, per ser este un centre especialitzat en la conservació d’esta classe d’espècie marines, per al seu tractament, recuperació i custòdia.

 

La Tortuga Babaua, es troba protegida i en perill d’extinció segons el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), sent a demés una espècie que s’enfronta a numeroses amenaces que provoquen la mort de gran quantitat d’exemplars, tant per la ingestió, com per l’atrapament en arts de pesca. També per la contaminació de la mar, ja que la presència de plàstics que confonen amb aliment, és ingerida de manera accidental per estes tortugues.

 

El passat 19 de novembre de 2020, el Seprona d’Alacant va recuperar un altre exemplar d’esta espècie. En aquella ocasió estava ferida, perquè tenia un ham dins d’ella.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.