Rescaten un exemplar de tortuga babaua en la costa de Pilar de la Horadada

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha trobat un exemplar de tortuga marina de l’espècie Babaua (Caretta caretta). Esta espècie es troba protegida i en perill d’extinció.

 

El Servici Marítim de la Guàrdia Civil d’Alacant ha rescatat este dijous una tortuga de l’espècie Babaua. L’animal ha sigut vist per la tripulació a 30 milles nàutiques de la costa del Pilar de la Horadada, en el Baix Segura (Alacant), mentres feien servici de vigilància a bord de l’embarcació Riu Oja per esta zona. La tortuga nadava amb dificultat i no se submergia amb normalitat.

 

En una embarcació auxiliar, dos components s’han aproximat fins ella per a rescatar-la. Posteriorment ha sigut traslladada al Centre de Recuperació d’Espècies de Santa Faç, a on els veterinaris han valorat que puga patir alguna malaltia ocular. L’exemplar tenia numerosos paràsits.

 

Protegida i en perill d’extinció

Una volta que els especialistes fagen un exhaustiu examen del seu estat de salut, serà traslladada a l’Oceanogràfic de València, per ser este un centre especialitzat en la conservació d’esta classe d’espècie marines, per al seu tractament, recuperació i custòdia.

 

La Tortuga Babaua, es troba protegida i en perill d’extinció segons el Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES), sent a demés una espècie que s’enfronta a numeroses amenaces que provoquen la mort de gran quantitat d’exemplars, tant per la ingestió, com per l’atrapament en arts de pesca. També per la contaminació de la mar, ja que la presència de plàstics que confonen amb aliment, és ingerida de manera accidental per estes tortugues.

 

El passat 19 de novembre de 2020, el Seprona d’Alacant va recuperar un altre exemplar d’esta espècie. En aquella ocasió estava ferida, perquè tenia un ham dins d’ella.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.