14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Els bombers rescaten a una família a la deriva a Oropesa

Els bombers del Consorci Provincial de Castelló van rescatar dissabte passat 14 d’agost a quatre membres d’una família que es trobaven a la deriva després de bolcar la seua embarcació en la costa d’Orpesa (Castelló).

 

Els fets es van produir el dissabte, quan una família espanyola que es trobava de turisme a Orpesa, va salpar a les sis de la vesprada amb una embarcació d’esbarjo a motor que havien llogat fins a les huit de la vesprada. Després de comprovar que a l’hora convinguda no havien retornat l’embarcació, l’empresa de lloguer va donar avís entorn de les 21 h als serveis d’emergència, tement que haguera succeït alguna cosa.

 
Ràpidament, un equip de la Unitat de Rescat Aquàtic, URA, de bombers del Consorci Provincial de Castelló, va iniciar la cerca dins de la mar, localitzant poc abans de les 22 h de la nit a l’embarcació desapareguda, i que van trobar a unes tres milles de la costa enfront de la platja de Morro de Gos d’Orpesa. La barca es trobava bolcada i pràcticament afonada, quedant a vistes una xicoteta part d’aquesta, sobre la qual els bombers van trobar a una menor d’uns 10 anys i a un home que pel que sembla era l’oncle de la xiqueta. Dins de l’aigua, i agarrats a la barca amb grans dificultats, es trobaven els pares de la menor.

 

Els quatre ocupants es trobaven exhaustos, ja que pel que sembla la bolcada s’havia produït tres hores abans, cap a les set de la vesprada, quan tornaven de fer una ruta per Benicàssim. El fort vent i onatge que es va originar a última hora de la vesprada hauria influït en la bolcada. Els bombers de la Unitat de Rescat Aquàtic del Consorci es van llançar a l’aigua per a rescatar a les quatre persones, enmig d’unes condicions marítimes complicades. Després de pujar-les a l’embarcació de rescat del Consorci, els bombers les van traslladar al port d’Orpesa, on els serveis sanitaris es van fer càrrec de la família per a revisar el seu estat.

Últimes notícies

La jutgessa del cas DANA permet que Feijóo declare el 9 de gener per via telemàtica

La jutgessa que investiga la DANA ha acceptat que Alberto Núñez Feijóo declare com a testimoni per videoconferència el 9 de gener des del Congrés. A més, li reitera la possibilitat d'aportar les seues respostes als missatges amb Carlos Mazón; el líder del PP ha defés que va entregar el sol·licitat i s'ha compromés a col·laborar.

Air Nostrum retorna 20 milions a la SEPI i reduïx a 91 milions el principal del préstec

Air Nostrum ha retornat 20 milions a la SEPI del préstec participatiu del FASEE i ha pagat 809.550 euros en interessos. El principal pendent descendix a 91 milions.

Pedro Martínez destaca que el més positiu és que el València Basket està construint alguna cosa

El tècnic del València Basket va fer balanç de l'any i va subratllar que l'equip estava construint un projecte més enllà dels resultats. També va analitzar el repte davant Partizan i l'exigent calendari de gener.

Les pluges s’acomiaden i arriba un temps estable i fred en Nit de cap d’any i Any Nou

El temporal del cap de setmana dona pas des del dimarts a una situació estable, amb gelades i boires engelantes. Nit de cap d'any i Any Nou seran freds; un front arribarà a Canàries i podria aconseguir la península el divendres.

Recuperen el cadàver d’una de les quatre persones espanyoles desaparegudes a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar el cos d'una menor espanyola després del naufragi d'un vaixell turístic en l'est d'Indonèsia. Tres compatriotes seguixen desapareguts i l'operatiu continua.

Bernabé demana respectar la voluntat de les famílies dels desapareguts a Indonèsia

Pilar Bernabé ha demanat respectar la voluntat de les famílies de les persones desaparegudes en el naufragi d'Indonèsia. S'ha confirmat la troballa del cos d'una de les víctimes i continuen les labors de busca a Jakarta.

El València Basket vol tancar l’any en el Roig Arena i buidar dubtes davant el Saragossa

València Basket rep este dimarts al Casademont Zaragoza en el Roig Arena, dol ajornat de la jornada 11, amb la meta de confirmar la millora i acostar-se al capdavant.

La jutgessa de la dana permet que Feijóo declare per videoconferència el 9 de gener

La instructora accepta que Alberto Núñez Feijóo ateste per via telemàtica el 9 de gener des del Congrés i reitera l'opció d'aportar les seues WhatsApp. El líder del PP sosté que ja va entregar el requerit i donarà les seues respostes si li les demanen.