Els bombers rescaten a una família a la deriva a Oropesa

Els bombers del Consorci Provincial de Castelló van rescatar dissabte passat 14 d’agost a quatre membres d’una família que es trobaven a la deriva després de bolcar la seua embarcació en la costa d’Orpesa (Castelló).

 

Els fets es van produir el dissabte, quan una família espanyola que es trobava de turisme a Orpesa, va salpar a les sis de la vesprada amb una embarcació d’esbarjo a motor que havien llogat fins a les huit de la vesprada. Després de comprovar que a l’hora convinguda no havien retornat l’embarcació, l’empresa de lloguer va donar avís entorn de les 21 h als serveis d’emergència, tement que haguera succeït alguna cosa.

 
Ràpidament, un equip de la Unitat de Rescat Aquàtic, URA, de bombers del Consorci Provincial de Castelló, va iniciar la cerca dins de la mar, localitzant poc abans de les 22 h de la nit a l’embarcació desapareguda, i que van trobar a unes tres milles de la costa enfront de la platja de Morro de Gos d’Orpesa. La barca es trobava bolcada i pràcticament afonada, quedant a vistes una xicoteta part d’aquesta, sobre la qual els bombers van trobar a una menor d’uns 10 anys i a un home que pel que sembla era l’oncle de la xiqueta. Dins de l’aigua, i agarrats a la barca amb grans dificultats, es trobaven els pares de la menor.

 

Els quatre ocupants es trobaven exhaustos, ja que pel que sembla la bolcada s’havia produït tres hores abans, cap a les set de la vesprada, quan tornaven de fer una ruta per Benicàssim. El fort vent i onatge que es va originar a última hora de la vesprada hauria influït en la bolcada. Els bombers de la Unitat de Rescat Aquàtic del Consorci es van llançar a l’aigua per a rescatar a les quatre persones, enmig d’unes condicions marítimes complicades. Després de pujar-les a l’embarcació de rescat del Consorci, els bombers les van traslladar al port d’Orpesa, on els serveis sanitaris es van fer càrrec de la família per a revisar el seu estat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.