Els bombers rescaten a una família a la deriva a Oropesa

Els bombers del Consorci Provincial de Castelló van rescatar dissabte passat 14 d’agost a quatre membres d’una família que es trobaven a la deriva després de bolcar la seua embarcació en la costa d’Orpesa (Castelló).

 

Els fets es van produir el dissabte, quan una família espanyola que es trobava de turisme a Orpesa, va salpar a les sis de la vesprada amb una embarcació d’esbarjo a motor que havien llogat fins a les huit de la vesprada. Després de comprovar que a l’hora convinguda no havien retornat l’embarcació, l’empresa de lloguer va donar avís entorn de les 21 h als serveis d’emergència, tement que haguera succeït alguna cosa.

 
Ràpidament, un equip de la Unitat de Rescat Aquàtic, URA, de bombers del Consorci Provincial de Castelló, va iniciar la cerca dins de la mar, localitzant poc abans de les 22 h de la nit a l’embarcació desapareguda, i que van trobar a unes tres milles de la costa enfront de la platja de Morro de Gos d’Orpesa. La barca es trobava bolcada i pràcticament afonada, quedant a vistes una xicoteta part d’aquesta, sobre la qual els bombers van trobar a una menor d’uns 10 anys i a un home que pel que sembla era l’oncle de la xiqueta. Dins de l’aigua, i agarrats a la barca amb grans dificultats, es trobaven els pares de la menor.

 

Els quatre ocupants es trobaven exhaustos, ja que pel que sembla la bolcada s’havia produït tres hores abans, cap a les set de la vesprada, quan tornaven de fer una ruta per Benicàssim. El fort vent i onatge que es va originar a última hora de la vesprada hauria influït en la bolcada. Els bombers de la Unitat de Rescat Aquàtic del Consorci es van llançar a l’aigua per a rescatar a les quatre persones, enmig d’unes condicions marítimes complicades. Després de pujar-les a l’embarcació de rescat del Consorci, els bombers les van traslladar al port d’Orpesa, on els serveis sanitaris es van fer càrrec de la família per a revisar el seu estat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.