20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Un retuit d’un missatge delictiu també és delicte

 

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència destacant que retuitar missatges o imatges delictives, tals com el suport a l’organització terrorista ETA, pot ser delicte d’enaltiment del terrorisme.

  

  

Segons ho explica ‘El Mundo’, el Codi Penal no exigix que, «l’acusat assumisca com a propi, raone o argumente la imatge i el seu missatge, ni tampoc que siga el que ho haja creat; prou que d’una manera o una altra accedisquen a ell, i li donen publicitat, expandint el missatge a gran quantitat de persones».

  

  

Esta sentència conforma la condemna d’un any i mig de presó a Andeka Jurado García, per fer publicacions en les xarxes —entre 2014 i 2015—, tals com un vídeo compost per diferents imatges sobre ETA i els seus integrants —en ocasions armats—.

  

  

També per retuitar una foto de Josu Uribetxeberría Bolinaga —terrorista mort—, al costat del lema «Adéu i honor» en basc; i publicar dos missatges en Twitter sobre l’etarra condemnat pel segrest del funcionari de presons José Antonio Ortega Lara.

Últimes notícies

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.

Urtasun defén que les llibreries són espais de dinamització i ciutadania crítica

El ministre de Cultura ha reivindicat en el XXVII Congrés de Llibreries el paper de les llibreries com a nodes comunitaris que fomenten pensament lliure. La trobada aborda bibliodiversidad, novetats de Todostuslibros.com i el debat sobre l'IVA cultural.

Morant advertix que cap oligarca tecnològic està per damunt de la sobirania d’un poble

La ministra Diana Morant ha defés que cap empresa, tampoc els anomenats oligarques tecnològics, pot situar-se per damunt de les lleis i la sobirania. Ha respost així al missatge de Pável Dúrov després de l'anunci de restringir l'accés de menors de 16 a les xarxes socials.

22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

L'Audiència Provincial ha condemnat a un home a 22 anys i mig de presó per assassinar a la seua parella amb almenys 18 punyalades a Alcoi en 2022. El jurat popular va apreciar traïdoria, acarnissament i agreujants de parentiu i discriminació per raó de gènere.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.