Un retuit d’un missatge delictiu també és delicte

 

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència destacant que retuitar missatges o imatges delictives, tals com el suport a l’organització terrorista ETA, pot ser delicte d’enaltiment del terrorisme.

  

  

Segons ho explica ‘El Mundo’, el Codi Penal no exigix que, «l’acusat assumisca com a propi, raone o argumente la imatge i el seu missatge, ni tampoc que siga el que ho haja creat; prou que d’una manera o una altra accedisquen a ell, i li donen publicitat, expandint el missatge a gran quantitat de persones».

  

  

Esta sentència conforma la condemna d’un any i mig de presó a Andeka Jurado García, per fer publicacions en les xarxes —entre 2014 i 2015—, tals com un vídeo compost per diferents imatges sobre ETA i els seus integrants —en ocasions armats—.

  

  

També per retuitar una foto de Josu Uribetxeberría Bolinaga —terrorista mort—, al costat del lema «Adéu i honor» en basc; i publicar dos missatges en Twitter sobre l’etarra condemnat pel segrest del funcionari de presons José Antonio Ortega Lara.

Últimes notícies

La compravenda d’habitatges baixa un 11,5 % en la Comunitat en l’inici de 2026

La compravenda d’habitatges en la Comunitat Valenciana ha baixat un 11,5 % en el primer trimestre de 2026, fins a 24.744 operacions, en línia amb la caiguda del mercat espanyol.

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.