Un retuit d’un missatge delictiu també és delicte

 

El Tribunal Suprem ha dictat una sentència destacant que retuitar missatges o imatges delictives, tals com el suport a l’organització terrorista ETA, pot ser delicte d’enaltiment del terrorisme.

  

  

Segons ho explica ‘El Mundo’, el Codi Penal no exigix que, «l’acusat assumisca com a propi, raone o argumente la imatge i el seu missatge, ni tampoc que siga el que ho haja creat; prou que d’una manera o una altra accedisquen a ell, i li donen publicitat, expandint el missatge a gran quantitat de persones».

  

  

Esta sentència conforma la condemna d’un any i mig de presó a Andeka Jurado García, per fer publicacions en les xarxes —entre 2014 i 2015—, tals com un vídeo compost per diferents imatges sobre ETA i els seus integrants —en ocasions armats—.

  

  

També per retuitar una foto de Josu Uribetxeberría Bolinaga —terrorista mort—, al costat del lema «Adéu i honor» en basc; i publicar dos missatges en Twitter sobre l’etarra condemnat pel segrest del funcionari de presons José Antonio Ortega Lara.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.