16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Revelen el motiu de l’ordre de les lletres dels ordinadors

El motivo por el que las letras del teclado de tu ordenador y móvil están desordenadas

El motiu pel que les lletres dels teclats estan desordenades | Cedida

 

Hui en dia, tots estem familiaritzats amb l’ús de les noves tecnologies. Aquestes vénen acompanyades dels teclats necessaris per escriure, els quals utilitzem permanentment per escriure textos, publicacions, missatges o qualsevol comentari que redactem. Ara bé, hi ha un element evident en els teclats que s’ha acabat normalitzant, tot i l’estrany motiu que l’acompanya: l’ordre de les lletres.

 

Amb el temps, ens hem acostumat a utilitzar aquests aparells, fins al punt que ignorem la seua distribució. No obstant això, si li donem un cop d’ull, veurem com la «Q», la «W» i la «E» estan juntes, així com la «A», la «S» i la «D», encara que no coincideixin amb el seu ordre alfabètic. Ara esbrinarem per què.

 

La raó principal ve motivada pels problemes que es presentaven amb els teclats durant el S. XIX, els quals no funcionaven correctament i s’investigaven estratègies per evitar el seu mal ús. D’aquesta manera, la solució que van trobar va permetre que es regulara l’ús d’aquests aparells, els quals, sense aquest ordre, possiblement no ens disposaríem de les tecnologies que gaudim Guillem.

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa de narcotràfic i blanqueig amb 25 detinguts i embargament milionari

Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han desmantellat una organització en el sud peninsular dedicada al tràfic de drogues i al blanqueig. Hi ha 25 detinguts i béns embargats per 6,11 milions, a més de droga, armes i prop de cent vehicles.

València Basket obri la segona fase de l’Eurolliga davant Casademont Zaragoza

València Basket obri la segona fase de l'Eurolliga femenina davant Casademont Zaragoza en el Roig Arena, primer dol d'una setmana amb doble enfrontament. Torna Cristina Ouviña i podria debutar Nia Coffey; Raquel Carrera seguix de baixa.

La Fe coordina un estudi europeu sobre un nou tractament contra l’infart de miocardi

L'Hospital La Fe coordina el projecte europeu Copernican per a comparar pilotes farmacoactivos enfront de stents en infart agut de miocardi. L'assaig inclourà 1.400 pacients i podria canviar les guies clíniques si confirma la seua hipòtesi.

La UPV prepara una nova edició de La Ciència als Falles per a monuments infantils

La UPV prepara una nova edició de La Ciència als Falles, que per tercer any premia escenes que acosten la ciència a la ciutadania. La convocatòria es dirigix en exclusiva a falles infantils i atorga premis de 800, 500 i 300 euros, amb els ninots guanyadors en el museu de la universitat.

Reial Madrid, Barcelona, Atlètic i Athletic entren en setzens de la Copa del Rei i seguixen cinc de la Comunitat

Els quatre participants de la Supercopa s'incorporen al sorteig i es creuaran amb rivals de Segona o Primera RFEF. Llevant, Vila-real, Elx, València i Eldense seguixen en competició.

El Vila-real iguala amb 7 les porteries a zero de la passada Lliga després del 2-0 al Getafe

El Vila-real suma la seua sèptima porteria a zero en Lliga després de véncer 2-0 al Getafe i iguala el total del curs passat. La millora percentual més que es duplica.

Gayà supera a Mestre i ja és el quart jugador del València amb més partits en Lliga

El capità che va aconseguir 324 partits de lliga davant el Sevilla i va avançar a Manolo Mestre per a situar-se quart en el rànquing històric del València. Només li superen Fernando Gómez, Ricardo Arias i David Albelda.

El PSPV acusa a la Generalitat de saltar-se la llei per no frenar l’assetjament immobiliari

El PSPV ha denunciat que la Generalitat ha frenat denúncies d'assetjament immobiliari en la Comunitat Valenciana i ha exigit aplicar la Llei de la Funció Social de la Vivenda.