Revelen el motiu de l’ordre de les lletres dels ordinadors

El motivo por el que las letras del teclado de tu ordenador y móvil están desordenadas

El motiu pel que les lletres dels teclats estan desordenades | Cedida

 

Hui en dia, tots estem familiaritzats amb l’ús de les noves tecnologies. Aquestes vénen acompanyades dels teclats necessaris per escriure, els quals utilitzem permanentment per escriure textos, publicacions, missatges o qualsevol comentari que redactem. Ara bé, hi ha un element evident en els teclats que s’ha acabat normalitzant, tot i l’estrany motiu que l’acompanya: l’ordre de les lletres.

 

Amb el temps, ens hem acostumat a utilitzar aquests aparells, fins al punt que ignorem la seua distribució. No obstant això, si li donem un cop d’ull, veurem com la «Q», la «W» i la «E» estan juntes, així com la «A», la «S» i la «D», encara que no coincideixin amb el seu ordre alfabètic. Ara esbrinarem per què.

 

La raó principal ve motivada pels problemes que es presentaven amb els teclats durant el S. XIX, els quals no funcionaven correctament i s’investigaven estratègies per evitar el seu mal ús. D’aquesta manera, la solució que van trobar va permetre que es regulara l’ús d’aquests aparells, els quals, sense aquest ordre, possiblement no ens disposaríem de les tecnologies que gaudim Guillem.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.