Revelen el motiu de l’ordre de les lletres dels ordinadors

El motivo por el que las letras del teclado de tu ordenador y móvil están desordenadas

El motiu pel que les lletres dels teclats estan desordenades | Cedida

 

Hui en dia, tots estem familiaritzats amb l’ús de les noves tecnologies. Aquestes vénen acompanyades dels teclats necessaris per escriure, els quals utilitzem permanentment per escriure textos, publicacions, missatges o qualsevol comentari que redactem. Ara bé, hi ha un element evident en els teclats que s’ha acabat normalitzant, tot i l’estrany motiu que l’acompanya: l’ordre de les lletres.

 

Amb el temps, ens hem acostumat a utilitzar aquests aparells, fins al punt que ignorem la seua distribució. No obstant això, si li donem un cop d’ull, veurem com la «Q», la «W» i la «E» estan juntes, així com la «A», la «S» i la «D», encara que no coincideixin amb el seu ordre alfabètic. Ara esbrinarem per què.

 

La raó principal ve motivada pels problemes que es presentaven amb els teclats durant el S. XIX, els quals no funcionaven correctament i s’investigaven estratègies per evitar el seu mal ús. D’aquesta manera, la solució que van trobar va permetre que es regulara l’ús d’aquests aparells, els quals, sense aquest ordre, possiblement no ens disposaríem de les tecnologies que gaudim Guillem.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.