Roba a tres ancianes que vivien en la residència de majors on treballava

La Guàrdia Civil dins del marc del “Pla Major de Seguretat” ha desenvolupat l’operació Joyan, que ha finalitzat amb la detenció d’una empleada d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig. A la presumpta autora se li ha imputat tres delictes de furt comesos en el seu lloc de treball. La detinguda ha sigut entregada a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

La Guàrdia Civil el mes de març, per mitjà de la denúncia d’un familiar d’una interna d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, va tindre coneixement de la suposada sostracció d’una cadena i un penjoll, tots dos d’or.

Amb la finalitat d’esclarir els fets ocorreguts en el citat centre durant el mes de desembre de l’any passat i el mes de febrer d’enguany, i donar amb la persona responsable, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va decidir donar inici a l’operació Joyan.

En una primera línia d’investigació, els agents gràcies a la col·laboració de la direcció del centre de majors, van detectar en la mateixa residència altres dos fets similars per les mateixes dates, que van ser igualment denunciats pels familiars d’altres dos usuàries del centre.

Després d’una anàlisi dels fets denunciats, els agents van comprovar que tots els furts tenien una connexió entre ells, portant tots els indicis a relacionar a una dona espanyola de 44 anys i sense antecedents policials, empleada de la residència, amb les joies desaparegudes.

Una vegada centrades les investigacions en la sospitosa, els agents van poder comprovar que les joies desaparegudes van ser venudes en un establiment dedicat a la compra i venda de joies.

Els investigadors el dia 19 d’abril van citar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig a la principal i única sospitosa, procedint a la seua detenció, i imputant-li tres delictes de furt.

La detinguda juntament amb les diligències instruïdes va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars.

Malgrat la detenció de l’autora dels fets, l’operació Joyan continua oberta, per la qual cosa no es descarten que puguen aparéixer nous perjudicats.

La Guàrdia Civil recorda que a través del Pla Major de Seguretat i per mitjà de les xarrades informatives que imparteix per tota la geografia espanyola, pretén previndre i millorar la seguretat de les persones majors, ja que aquest grup de persones es troba dins del col·lectiu considerat especialment vulnerable.

Últimes notícies

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.