Roba a tres ancianes que vivien en la residència de majors on treballava

La Guàrdia Civil dins del marc del “Pla Major de Seguretat” ha desenvolupat l’operació Joyan, que ha finalitzat amb la detenció d’una empleada d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig. A la presumpta autora se li ha imputat tres delictes de furt comesos en el seu lloc de treball. La detinguda ha sigut entregada a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

La Guàrdia Civil el mes de març, per mitjà de la denúncia d’un familiar d’una interna d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, va tindre coneixement de la suposada sostracció d’una cadena i un penjoll, tots dos d’or.

Amb la finalitat d’esclarir els fets ocorreguts en el citat centre durant el mes de desembre de l’any passat i el mes de febrer d’enguany, i donar amb la persona responsable, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va decidir donar inici a l’operació Joyan.

En una primera línia d’investigació, els agents gràcies a la col·laboració de la direcció del centre de majors, van detectar en la mateixa residència altres dos fets similars per les mateixes dates, que van ser igualment denunciats pels familiars d’altres dos usuàries del centre.

Després d’una anàlisi dels fets denunciats, els agents van comprovar que tots els furts tenien una connexió entre ells, portant tots els indicis a relacionar a una dona espanyola de 44 anys i sense antecedents policials, empleada de la residència, amb les joies desaparegudes.

Una vegada centrades les investigacions en la sospitosa, els agents van poder comprovar que les joies desaparegudes van ser venudes en un establiment dedicat a la compra i venda de joies.

Els investigadors el dia 19 d’abril van citar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig a la principal i única sospitosa, procedint a la seua detenció, i imputant-li tres delictes de furt.

La detinguda juntament amb les diligències instruïdes va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars.

Malgrat la detenció de l’autora dels fets, l’operació Joyan continua oberta, per la qual cosa no es descarten que puguen aparéixer nous perjudicats.

La Guàrdia Civil recorda que a través del Pla Major de Seguretat i per mitjà de les xarrades informatives que imparteix per tota la geografia espanyola, pretén previndre i millorar la seguretat de les persones majors, ja que aquest grup de persones es troba dins del col·lectiu considerat especialment vulnerable.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.