Roba a tres ancianes que vivien en la residència de majors on treballava

La Guàrdia Civil dins del marc del “Pla Major de Seguretat” ha desenvolupat l’operació Joyan, que ha finalitzat amb la detenció d’una empleada d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig. A la presumpta autora se li ha imputat tres delictes de furt comesos en el seu lloc de treball. La detinguda ha sigut entregada a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

La Guàrdia Civil el mes de març, per mitjà de la denúncia d’un familiar d’una interna d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, va tindre coneixement de la suposada sostracció d’una cadena i un penjoll, tots dos d’or.

Amb la finalitat d’esclarir els fets ocorreguts en el citat centre durant el mes de desembre de l’any passat i el mes de febrer d’enguany, i donar amb la persona responsable, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va decidir donar inici a l’operació Joyan.

En una primera línia d’investigació, els agents gràcies a la col·laboració de la direcció del centre de majors, van detectar en la mateixa residència altres dos fets similars per les mateixes dates, que van ser igualment denunciats pels familiars d’altres dos usuàries del centre.

Després d’una anàlisi dels fets denunciats, els agents van comprovar que tots els furts tenien una connexió entre ells, portant tots els indicis a relacionar a una dona espanyola de 44 anys i sense antecedents policials, empleada de la residència, amb les joies desaparegudes.

Una vegada centrades les investigacions en la sospitosa, els agents van poder comprovar que les joies desaparegudes van ser venudes en un establiment dedicat a la compra i venda de joies.

Els investigadors el dia 19 d’abril van citar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig a la principal i única sospitosa, procedint a la seua detenció, i imputant-li tres delictes de furt.

La detinguda juntament amb les diligències instruïdes va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars.

Malgrat la detenció de l’autora dels fets, l’operació Joyan continua oberta, per la qual cosa no es descarten que puguen aparéixer nous perjudicats.

La Guàrdia Civil recorda que a través del Pla Major de Seguretat i per mitjà de les xarrades informatives que imparteix per tota la geografia espanyola, pretén previndre i millorar la seguretat de les persones majors, ja que aquest grup de persones es troba dins del col·lectiu considerat especialment vulnerable.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.