Roba a tres ancianes que vivien en la residència de majors on treballava

La Guàrdia Civil dins del marc del “Pla Major de Seguretat” ha desenvolupat l’operació Joyan, que ha finalitzat amb la detenció d’una empleada d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig. A la presumpta autora se li ha imputat tres delictes de furt comesos en el seu lloc de treball. La detinguda ha sigut entregada a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

La Guàrdia Civil el mes de març, per mitjà de la denúncia d’un familiar d’una interna d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, va tindre coneixement de la suposada sostracció d’una cadena i un penjoll, tots dos d’or.

Amb la finalitat d’esclarir els fets ocorreguts en el citat centre durant el mes de desembre de l’any passat i el mes de febrer d’enguany, i donar amb la persona responsable, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va decidir donar inici a l’operació Joyan.

En una primera línia d’investigació, els agents gràcies a la col·laboració de la direcció del centre de majors, van detectar en la mateixa residència altres dos fets similars per les mateixes dates, que van ser igualment denunciats pels familiars d’altres dos usuàries del centre.

Després d’una anàlisi dels fets denunciats, els agents van comprovar que tots els furts tenien una connexió entre ells, portant tots els indicis a relacionar a una dona espanyola de 44 anys i sense antecedents policials, empleada de la residència, amb les joies desaparegudes.

Una vegada centrades les investigacions en la sospitosa, els agents van poder comprovar que les joies desaparegudes van ser venudes en un establiment dedicat a la compra i venda de joies.

Els investigadors el dia 19 d’abril van citar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig a la principal i única sospitosa, procedint a la seua detenció, i imputant-li tres delictes de furt.

La detinguda juntament amb les diligències instruïdes va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars.

Malgrat la detenció de l’autora dels fets, l’operació Joyan continua oberta, per la qual cosa no es descarten que puguen aparéixer nous perjudicats.

La Guàrdia Civil recorda que a través del Pla Major de Seguretat i per mitjà de les xarrades informatives que imparteix per tota la geografia espanyola, pretén previndre i millorar la seguretat de les persones majors, ja que aquest grup de persones es troba dins del col·lectiu considerat especialment vulnerable.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.