Roba a tres ancianes que vivien en la residència de majors on treballava

La Guàrdia Civil dins del marc del “Pla Major de Seguretat” ha desenvolupat l’operació Joyan, que ha finalitzat amb la detenció d’una empleada d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig. A la presumpta autora se li ha imputat tres delictes de furt comesos en el seu lloc de treball. La detinguda ha sigut entregada a l’autoritat judicial competent, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

La Guàrdia Civil el mes de març, per mitjà de la denúncia d’un familiar d’una interna d’una residència d’ancians de la localitat de Sant Vicent del Raspeig, va tindre coneixement de la suposada sostracció d’una cadena i un penjoll, tots dos d’or.

Amb la finalitat d’esclarir els fets ocorreguts en el citat centre durant el mes de desembre de l’any passat i el mes de febrer d’enguany, i donar amb la persona responsable, l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Vicent del Raspeig va decidir donar inici a l’operació Joyan.

En una primera línia d’investigació, els agents gràcies a la col·laboració de la direcció del centre de majors, van detectar en la mateixa residència altres dos fets similars per les mateixes dates, que van ser igualment denunciats pels familiars d’altres dos usuàries del centre.

Després d’una anàlisi dels fets denunciats, els agents van comprovar que tots els furts tenien una connexió entre ells, portant tots els indicis a relacionar a una dona espanyola de 44 anys i sense antecedents policials, empleada de la residència, amb les joies desaparegudes.

Una vegada centrades les investigacions en la sospitosa, els agents van poder comprovar que les joies desaparegudes van ser venudes en un establiment dedicat a la compra i venda de joies.

Els investigadors el dia 19 d’abril van citar en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig a la principal i única sospitosa, procedint a la seua detenció, i imputant-li tres delictes de furt.

La detinguda juntament amb les diligències instruïdes va ser posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig, qui ha decretat la seua posada en llibertat amb mesures cautelars.

Malgrat la detenció de l’autora dels fets, l’operació Joyan continua oberta, per la qual cosa no es descarten que puguen aparéixer nous perjudicats.

La Guàrdia Civil recorda que a través del Pla Major de Seguretat i per mitjà de les xarrades informatives que imparteix per tota la geografia espanyola, pretén previndre i millorar la seguretat de les persones majors, ja que aquest grup de persones es troba dins del col·lectiu considerat especialment vulnerable.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.