Detinguts per robar en interior de vehicles en diverses localitats de la Plana Alta

 

La Guàrdia Civil i la Policia Local d’Orpesa, han detingut a una dona i un home 27 i 30 anys, veïns de Madrid, com a presumptes autors de set delictes de robatori amb força en interior de diversos vehicles produïts en les localitats de Benicàssim, Orpesa i Torreblanca.

Els guàrdies civils de les Àrees d’Investigació de Benicàssim i Orpesa treballant coordinades-+ van iniciar una investigació relativa als robatoris a l’interior de diversos vehicles que s’estaven cometent en eixes localitats durant la nit, en la via pública.

 

Modus operandi

 

El modus operandi era sempre el mateix, els robatoris es consumaven principalment durant la matinada, sent el seu objectiu principal, furgonetes en l’interior de les quals pogueren trobar material de construcció i bricolatge, accedint al seu interior després de fracturar les finestretes o forçar els barrets forts dels panys per a sostraure tots els efectes, posteriorment carregaven el material en una altra furgoneta de la seua propietat i es desplaçaven a la província de Madrid on les eines per a la seua posterior venda.

Després de diversos seguiments i obtenció de proves gràcies a una eficaç coordinació policial es va aconseguir identificar als presumptes autors, un home i una dona amb residència temporal a Cabanes.

Durant la seua estada a la província de Castelló perpetraven els il·lícits per a posteriorment transportar el botí a Madrid.

Durant la seua detenció el passat dia 16 de juliol van ser recuperades una sèrie d’eines que estaven preparades per al seu posterior trasllat a la capital, sent entregades als seus legítims propietaris.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació oberta no descartant la possibilitat de la seua implicació d’altres delictes d’idèntiques característiques en les mateixes localitats.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de Guàrdia Civil de Benicàssim i Orpesa, amb la col·laboració de Policia Local d’esta última localitat.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU