Tres detinguts per 15 robatoris a habitatges d’Ondara i Pedreguer

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al marco dels Operació Furtondara tres barons de diverses nacionalitats per la presumpta autoria de fins a 15 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic. En total, se’ls acusa d’haver comès cinc delictes d’estafa i 10 delictes de robatori amb força a l’interior d’habitatge, i dos són amb habitants.

El grup delictiu actuava en habitatges, establiments hostalers i de titularitat municipal de les localitats de Pedreguer i Ondara, creant una gran alarma social entre els veïns. Escollien víctimes d’edat avançada per aprofitar-se així de la seua situació de dependència i vulnerabilitat.

Investigació policial

L’Àrea de Recerca del Verger, va començar la investigació a mitjans de desembre de 2021 arran de un robatori a l’interior d’un habitatge a Ondara. La víctima, va escoltar sorolls i va presenciar com els suposats autors abandonaven el domicili. Gràcies a la seua ràpida actuació, se’ls va poder localitzar a les rodalies per més tard, ser identificats.

Posteriorment, es van anar succeint diverses denúncies de robatoris de similars característiques en diferents escenaris de la Marina Alta. A causa d’això, La Guàrdia Civil va realitzar una exhaustiva anàlisi de les dades obtingudes i les indagacions policials van relacionar els detinguts amb establiments de compro-or de Denia i Ondara.

Durant la fase de recerca, es va poder recuperar al voltant de 25 peces de joieria de diferent tipologia com medalles, collarets, arracades i rellotges d’or, així com rosaris i monedes de plata amb inscripcions. En tenir coneixement de les denúncies i de la relació inequívoca entre els efectes sostrets i els detinguts, es va poder tornar la majoria d’efectes als seus propietaris legítims.

Posteriorment, a fi de localitzar els autors i relacionar-los definitivament amb els fets delictius, el passat 03 de febrer de 2022 es va dur a terme una entrada i registre a un habitatge de Pedreguer que va donar com a resultat la detenció dels presumptes autors dels fets i la confiscació d’aproximadament 60 objectes més, entre els quals hi havia telèfons mòbils, joies de divers valor, equips de so, una carrabina d’aire comprimit i diverses tablets.

La manca dacreditació i documentació dels objectes robats ha comportat una impossible valoració del total del sostret. Per la seua banda, la investigació continua oberta ja que els arrestats podrien estar implicats en altres robatoris ocorreguts a les localitats alacantines. De moment, amb les detencions esmentades s’ha aconseguit reduir l’alarma social provocada per la realització d’esta tipologia delictiva.

Els detinguts juntament amb les diligències han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb mesures cautelars.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.