16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Tres detinguts per 15 robatoris a habitatges d’Ondara i Pedreguer

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al marco dels Operació Furtondara tres barons de diverses nacionalitats per la presumpta autoria de fins a 15 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic. En total, se’ls acusa d’haver comès cinc delictes d’estafa i 10 delictes de robatori amb força a l’interior d’habitatge, i dos són amb habitants.

El grup delictiu actuava en habitatges, establiments hostalers i de titularitat municipal de les localitats de Pedreguer i Ondara, creant una gran alarma social entre els veïns. Escollien víctimes d’edat avançada per aprofitar-se així de la seua situació de dependència i vulnerabilitat.

Investigació policial

L’Àrea de Recerca del Verger, va començar la investigació a mitjans de desembre de 2021 arran de un robatori a l’interior d’un habitatge a Ondara. La víctima, va escoltar sorolls i va presenciar com els suposats autors abandonaven el domicili. Gràcies a la seua ràpida actuació, se’ls va poder localitzar a les rodalies per més tard, ser identificats.

Posteriorment, es van anar succeint diverses denúncies de robatoris de similars característiques en diferents escenaris de la Marina Alta. A causa d’això, La Guàrdia Civil va realitzar una exhaustiva anàlisi de les dades obtingudes i les indagacions policials van relacionar els detinguts amb establiments de compro-or de Denia i Ondara.

Durant la fase de recerca, es va poder recuperar al voltant de 25 peces de joieria de diferent tipologia com medalles, collarets, arracades i rellotges d’or, així com rosaris i monedes de plata amb inscripcions. En tenir coneixement de les denúncies i de la relació inequívoca entre els efectes sostrets i els detinguts, es va poder tornar la majoria d’efectes als seus propietaris legítims.

Posteriorment, a fi de localitzar els autors i relacionar-los definitivament amb els fets delictius, el passat 03 de febrer de 2022 es va dur a terme una entrada i registre a un habitatge de Pedreguer que va donar com a resultat la detenció dels presumptes autors dels fets i la confiscació d’aproximadament 60 objectes més, entre els quals hi havia telèfons mòbils, joies de divers valor, equips de so, una carrabina d’aire comprimit i diverses tablets.

La manca dacreditació i documentació dels objectes robats ha comportat una impossible valoració del total del sostret. Per la seua banda, la investigació continua oberta ja que els arrestats podrien estar implicats en altres robatoris ocorreguts a les localitats alacantines. De moment, amb les detencions esmentades s’ha aconseguit reduir l’alarma social provocada per la realització d’esta tipologia delictiva.

Els detinguts juntament amb les diligències han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb mesures cautelars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.