Mastodon
23.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Tres detinguts per 15 robatoris a habitatges d’Ondara i Pedreguer

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al marco dels Operació Furtondara tres barons de diverses nacionalitats per la presumpta autoria de fins a 15 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic. En total, se’ls acusa d’haver comès cinc delictes d’estafa i 10 delictes de robatori amb força a l’interior d’habitatge, i dos són amb habitants.

El grup delictiu actuava en habitatges, establiments hostalers i de titularitat municipal de les localitats de Pedreguer i Ondara, creant una gran alarma social entre els veïns. Escollien víctimes d’edat avançada per aprofitar-se així de la seua situació de dependència i vulnerabilitat.

Investigació policial

L’Àrea de Recerca del Verger, va començar la investigació a mitjans de desembre de 2021 arran de un robatori a l’interior d’un habitatge a Ondara. La víctima, va escoltar sorolls i va presenciar com els suposats autors abandonaven el domicili. Gràcies a la seua ràpida actuació, se’ls va poder localitzar a les rodalies per més tard, ser identificats.

Posteriorment, es van anar succeint diverses denúncies de robatoris de similars característiques en diferents escenaris de la Marina Alta. A causa d’això, La Guàrdia Civil va realitzar una exhaustiva anàlisi de les dades obtingudes i les indagacions policials van relacionar els detinguts amb establiments de compro-or de Denia i Ondara.

Durant la fase de recerca, es va poder recuperar al voltant de 25 peces de joieria de diferent tipologia com medalles, collarets, arracades i rellotges d’or, així com rosaris i monedes de plata amb inscripcions. En tenir coneixement de les denúncies i de la relació inequívoca entre els efectes sostrets i els detinguts, es va poder tornar la majoria d’efectes als seus propietaris legítims.

Posteriorment, a fi de localitzar els autors i relacionar-los definitivament amb els fets delictius, el passat 03 de febrer de 2022 es va dur a terme una entrada i registre a un habitatge de Pedreguer que va donar com a resultat la detenció dels presumptes autors dels fets i la confiscació d’aproximadament 60 objectes més, entre els quals hi havia telèfons mòbils, joies de divers valor, equips de so, una carrabina d’aire comprimit i diverses tablets.

La manca dacreditació i documentació dels objectes robats ha comportat una impossible valoració del total del sostret. Per la seua banda, la investigació continua oberta ja que els arrestats podrien estar implicats en altres robatoris ocorreguts a les localitats alacantines. De moment, amb les detencions esmentades s’ha aconseguit reduir l’alarma social provocada per la realització d’esta tipologia delictiva.

Els detinguts juntament amb les diligències han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb mesures cautelars.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.