Tres detinguts per 15 robatoris a habitatges d’Ondara i Pedreguer

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut al marco dels Operació Furtondara tres barons de diverses nacionalitats per la presumpta autoria de fins a 15 delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic. En total, se’ls acusa d’haver comès cinc delictes d’estafa i 10 delictes de robatori amb força a l’interior d’habitatge, i dos són amb habitants.

El grup delictiu actuava en habitatges, establiments hostalers i de titularitat municipal de les localitats de Pedreguer i Ondara, creant una gran alarma social entre els veïns. Escollien víctimes d’edat avançada per aprofitar-se així de la seua situació de dependència i vulnerabilitat.

Investigació policial

L’Àrea de Recerca del Verger, va començar la investigació a mitjans de desembre de 2021 arran de un robatori a l’interior d’un habitatge a Ondara. La víctima, va escoltar sorolls i va presenciar com els suposats autors abandonaven el domicili. Gràcies a la seua ràpida actuació, se’ls va poder localitzar a les rodalies per més tard, ser identificats.

Posteriorment, es van anar succeint diverses denúncies de robatoris de similars característiques en diferents escenaris de la Marina Alta. A causa d’això, La Guàrdia Civil va realitzar una exhaustiva anàlisi de les dades obtingudes i les indagacions policials van relacionar els detinguts amb establiments de compro-or de Denia i Ondara.

Durant la fase de recerca, es va poder recuperar al voltant de 25 peces de joieria de diferent tipologia com medalles, collarets, arracades i rellotges d’or, així com rosaris i monedes de plata amb inscripcions. En tenir coneixement de les denúncies i de la relació inequívoca entre els efectes sostrets i els detinguts, es va poder tornar la majoria d’efectes als seus propietaris legítims.

Posteriorment, a fi de localitzar els autors i relacionar-los definitivament amb els fets delictius, el passat 03 de febrer de 2022 es va dur a terme una entrada i registre a un habitatge de Pedreguer que va donar com a resultat la detenció dels presumptes autors dels fets i la confiscació d’aproximadament 60 objectes més, entre els quals hi havia telèfons mòbils, joies de divers valor, equips de so, una carrabina d’aire comprimit i diverses tablets.

La manca dacreditació i documentació dels objectes robats ha comportat una impossible valoració del total del sostret. Per la seua banda, la investigació continua oberta ja que els arrestats podrien estar implicats en altres robatoris ocorreguts a les localitats alacantines. De moment, amb les detencions esmentades s’ha aconseguit reduir l’alarma social provocada per la realització d’esta tipologia delictiva.

Els detinguts juntament amb les diligències han estat posats a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Dénia, que ha decretat la llibertat amb mesures cautelars.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.