Ryanair convoca noves jornades de vaga en els aeroports d’Alacant i València

La vaga dels tripulants de cabina de la companyia Ryanair es manté aquesta segona setmana de juliol en tot Espanya.

Després del fracàs de les negociacions entre l’empresa i els sindicats USO i Sictpla, està previst que tot el mes de juliol els treballadors i treballadores realitzen aturs en dotze noves jornades que afectaran una desena d’aeroports on opera la companyia.

En la Comunitat Valenciana, la vaga afectarà els aeroports d’Alacant-Elx i València.

Dies de vaga en Ryanair e EasyJet

Ryanair: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol, en les deu bases espanyoles (Madrid, Barcelona, Girona, Màlaga, Sevilla, València, Alacant, Santiago de Compostel·la, Palma i Eivissa).

EasyJet: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, en les tres bases espanyoles (Màlaga, Barcelona i Palma).

Respecte a les vagues dels tripulants de cabina de Ryanair e Easyjet, 26 cancel·lacions i 185 retards és el balanç de les tres primeres jornades en Easyjet.

La majoria de les cancel·lacions s’han produït des de o cap a l’aeroport Màlaga-Costa del Sol, encara que també s’han donat a Barcelona-El Prat i Palma-Són Sant Joan. Aquest ha sigut el més afectat pels retards en l’operativa.

Negociacions en punt mort i més vagues en l’horitzó

Miguel Galán recorda que “Easyjet es va alçar de la taula abans de la vaga sense oferir ni un euro de pujada per a 2022, mentre signaven un impressionant i avantatjós acord amb els representants sindicals dels nostres companys basats en Alemanya».

Espanya està a la cua dels salaris base d’Easyjet a Europa, amb 950 euros, no es reconeix ni l’SMI. A Portugal estan cobrant 1.183 euros, a Itàlia 1.395 i a França i Alemanya ronden els 2.000. No demanem una equiparació immediata amb França o Alemanya, però sí una pujada substancial que ens permeta anar acostant-nos als salaris de la nostra pròpia empresa”.

USO e Easyjet estan emplaçats a dos noves reunions aquesta setmana. El 6 en la taula negociadora del conveni; el 7, en el SIMA. “Nosaltres anem amb la millor disposició, però l’empresa ha de ser seriosa i fer una oferta”, adverteix Galà. Mentrestant, segueixen convocades sis jornades de vaga: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol.

Per part seua, les 6 jornades de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, convocades pels sindicats USO i Sitcpla, s’han saldat amb 215 vols cancel·lats amb origen o destinació a Espanya i més de 1.255 retards.

Tot això, a pesar que l’empresa ha tornat a actuar com en anteriors vagues i ha considerat, desoint la resolució de Serveis Mínims del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el 100% dels vols programats com a serveis mínims.

La lluita en Ryanair seguirà amb denúncies i vagues

Tot això demostra, segons el parer dels sindicats que representen als treballadors de Ryanair, “que la plantilla té molt clar que vol barallar pels seus drets i perquè es complisca amb ells la legislació espanyola. El seguiment de la vaga ha sigut del 40%, a pesar que, sobre el paper, ningú podia fer-la”.

Més de 50 d’aqueixos treballadors han sigut citats per Ryanair per a acudir a reunions disciplinàries. Són acusats de no complir uns serveis mínims que mai els van ser assignats.

Respecte a l’empresa irlandesa, no hi ha hagut cap mena d’acostament. Per això, els treballadors han convocat altres dotze dies de vaga: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol. Esperen que el Ministeri de Treball o la Direcció General de Treball obliguen l’empresa a plegar-se a la legislació del país en el qual operen i en el qual treballen els seus tripulants.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.