Ryanair convoca noves jornades de vaga en els aeroports d’Alacant i València

La vaga dels tripulants de cabina de la companyia Ryanair es manté aquesta segona setmana de juliol en tot Espanya.

Després del fracàs de les negociacions entre l’empresa i els sindicats USO i Sictpla, està previst que tot el mes de juliol els treballadors i treballadores realitzen aturs en dotze noves jornades que afectaran una desena d’aeroports on opera la companyia.

En la Comunitat Valenciana, la vaga afectarà els aeroports d’Alacant-Elx i València.

Dies de vaga en Ryanair e EasyJet

Ryanair: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol, en les deu bases espanyoles (Madrid, Barcelona, Girona, Màlaga, Sevilla, València, Alacant, Santiago de Compostel·la, Palma i Eivissa).

EasyJet: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, en les tres bases espanyoles (Màlaga, Barcelona i Palma).

Respecte a les vagues dels tripulants de cabina de Ryanair e Easyjet, 26 cancel·lacions i 185 retards és el balanç de les tres primeres jornades en Easyjet.

La majoria de les cancel·lacions s’han produït des de o cap a l’aeroport Màlaga-Costa del Sol, encara que també s’han donat a Barcelona-El Prat i Palma-Són Sant Joan. Aquest ha sigut el més afectat pels retards en l’operativa.

Negociacions en punt mort i més vagues en l’horitzó

Miguel Galán recorda que “Easyjet es va alçar de la taula abans de la vaga sense oferir ni un euro de pujada per a 2022, mentre signaven un impressionant i avantatjós acord amb els representants sindicals dels nostres companys basats en Alemanya».

Espanya està a la cua dels salaris base d’Easyjet a Europa, amb 950 euros, no es reconeix ni l’SMI. A Portugal estan cobrant 1.183 euros, a Itàlia 1.395 i a França i Alemanya ronden els 2.000. No demanem una equiparació immediata amb França o Alemanya, però sí una pujada substancial que ens permeta anar acostant-nos als salaris de la nostra pròpia empresa”.

USO e Easyjet estan emplaçats a dos noves reunions aquesta setmana. El 6 en la taula negociadora del conveni; el 7, en el SIMA. “Nosaltres anem amb la millor disposició, però l’empresa ha de ser seriosa i fer una oferta”, adverteix Galà. Mentrestant, segueixen convocades sis jornades de vaga: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol.

Per part seua, les 6 jornades de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, convocades pels sindicats USO i Sitcpla, s’han saldat amb 215 vols cancel·lats amb origen o destinació a Espanya i més de 1.255 retards.

Tot això, a pesar que l’empresa ha tornat a actuar com en anteriors vagues i ha considerat, desoint la resolució de Serveis Mínims del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el 100% dels vols programats com a serveis mínims.

La lluita en Ryanair seguirà amb denúncies i vagues

Tot això demostra, segons el parer dels sindicats que representen als treballadors de Ryanair, “que la plantilla té molt clar que vol barallar pels seus drets i perquè es complisca amb ells la legislació espanyola. El seguiment de la vaga ha sigut del 40%, a pesar que, sobre el paper, ningú podia fer-la”.

Més de 50 d’aqueixos treballadors han sigut citats per Ryanair per a acudir a reunions disciplinàries. Són acusats de no complir uns serveis mínims que mai els van ser assignats.

Respecte a l’empresa irlandesa, no hi ha hagut cap mena d’acostament. Per això, els treballadors han convocat altres dotze dies de vaga: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol. Esperen que el Ministeri de Treball o la Direcció General de Treball obliguen l’empresa a plegar-se a la legislació del país en el qual operen i en el qual treballen els seus tripulants.

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.