Ryanair convoca noves jornades de vaga en els aeroports d’Alacant i València

La vaga dels tripulants de cabina de la companyia Ryanair es manté aquesta segona setmana de juliol en tot Espanya.

Després del fracàs de les negociacions entre l’empresa i els sindicats USO i Sictpla, està previst que tot el mes de juliol els treballadors i treballadores realitzen aturs en dotze noves jornades que afectaran una desena d’aeroports on opera la companyia.

En la Comunitat Valenciana, la vaga afectarà els aeroports d’Alacant-Elx i València.

Dies de vaga en Ryanair e EasyJet

Ryanair: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol, en les deu bases espanyoles (Madrid, Barcelona, Girona, Màlaga, Sevilla, València, Alacant, Santiago de Compostel·la, Palma i Eivissa).

EasyJet: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, en les tres bases espanyoles (Màlaga, Barcelona i Palma).

Respecte a les vagues dels tripulants de cabina de Ryanair e Easyjet, 26 cancel·lacions i 185 retards és el balanç de les tres primeres jornades en Easyjet.

La majoria de les cancel·lacions s’han produït des de o cap a l’aeroport Màlaga-Costa del Sol, encara que també s’han donat a Barcelona-El Prat i Palma-Són Sant Joan. Aquest ha sigut el més afectat pels retards en l’operativa.

Negociacions en punt mort i més vagues en l’horitzó

Miguel Galán recorda que “Easyjet es va alçar de la taula abans de la vaga sense oferir ni un euro de pujada per a 2022, mentre signaven un impressionant i avantatjós acord amb els representants sindicals dels nostres companys basats en Alemanya».

Espanya està a la cua dels salaris base d’Easyjet a Europa, amb 950 euros, no es reconeix ni l’SMI. A Portugal estan cobrant 1.183 euros, a Itàlia 1.395 i a França i Alemanya ronden els 2.000. No demanem una equiparació immediata amb França o Alemanya, però sí una pujada substancial que ens permeta anar acostant-nos als salaris de la nostra pròpia empresa”.

USO e Easyjet estan emplaçats a dos noves reunions aquesta setmana. El 6 en la taula negociadora del conveni; el 7, en el SIMA. “Nosaltres anem amb la millor disposició, però l’empresa ha de ser seriosa i fer una oferta”, adverteix Galà. Mentrestant, segueixen convocades sis jornades de vaga: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol.

Per part seua, les 6 jornades de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, convocades pels sindicats USO i Sitcpla, s’han saldat amb 215 vols cancel·lats amb origen o destinació a Espanya i més de 1.255 retards.

Tot això, a pesar que l’empresa ha tornat a actuar com en anteriors vagues i ha considerat, desoint la resolució de Serveis Mínims del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el 100% dels vols programats com a serveis mínims.

La lluita en Ryanair seguirà amb denúncies i vagues

Tot això demostra, segons el parer dels sindicats que representen als treballadors de Ryanair, “que la plantilla té molt clar que vol barallar pels seus drets i perquè es complisca amb ells la legislació espanyola. El seguiment de la vaga ha sigut del 40%, a pesar que, sobre el paper, ningú podia fer-la”.

Més de 50 d’aqueixos treballadors han sigut citats per Ryanair per a acudir a reunions disciplinàries. Són acusats de no complir uns serveis mínims que mai els van ser assignats.

Respecte a l’empresa irlandesa, no hi ha hagut cap mena d’acostament. Per això, els treballadors han convocat altres dotze dies de vaga: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol. Esperen que el Ministeri de Treball o la Direcció General de Treball obliguen l’empresa a plegar-se a la legislació del país en el qual operen i en el qual treballen els seus tripulants.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.