10.2 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Ryanair convoca noves jornades de vaga en els aeroports d’Alacant i València

La vaga dels tripulants de cabina de la companyia Ryanair es manté aquesta segona setmana de juliol en tot Espanya.

Després del fracàs de les negociacions entre l’empresa i els sindicats USO i Sictpla, està previst que tot el mes de juliol els treballadors i treballadores realitzen aturs en dotze noves jornades que afectaran una desena d’aeroports on opera la companyia.

En la Comunitat Valenciana, la vaga afectarà els aeroports d’Alacant-Elx i València.

Dies de vaga en Ryanair e EasyJet

Ryanair: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol, en les deu bases espanyoles (Madrid, Barcelona, Girona, Màlaga, Sevilla, València, Alacant, Santiago de Compostel·la, Palma i Eivissa).

EasyJet: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol, en les tres bases espanyoles (Màlaga, Barcelona i Palma).

Respecte a les vagues dels tripulants de cabina de Ryanair e Easyjet, 26 cancel·lacions i 185 retards és el balanç de les tres primeres jornades en Easyjet.

La majoria de les cancel·lacions s’han produït des de o cap a l’aeroport Màlaga-Costa del Sol, encara que també s’han donat a Barcelona-El Prat i Palma-Són Sant Joan. Aquest ha sigut el més afectat pels retards en l’operativa.

Negociacions en punt mort i més vagues en l’horitzó

Miguel Galán recorda que “Easyjet es va alçar de la taula abans de la vaga sense oferir ni un euro de pujada per a 2022, mentre signaven un impressionant i avantatjós acord amb els representants sindicals dels nostres companys basats en Alemanya”.

Espanya està a la cua dels salaris base d’Easyjet a Europa, amb 950 euros, no es reconeix ni l’SMI. A Portugal estan cobrant 1.183 euros, a Itàlia 1.395 i a França i Alemanya ronden els 2.000. No demanem una equiparació immediata amb França o Alemanya, però sí una pujada substancial que ens permeta anar acostant-nos als salaris de la nostra pròpia empresa”.

USO e Easyjet estan emplaçats a dos noves reunions aquesta setmana. El 6 en la taula negociadora del conveni; el 7, en el SIMA. “Nosaltres anem amb la millor disposició, però l’empresa ha de ser seriosa i fer una oferta”, adverteix Galà. Mentrestant, segueixen convocades sis jornades de vaga: 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol.

Per part seua, les 6 jornades de vaga dels tripulants de cabina de Ryanair, convocades pels sindicats USO i Sitcpla, s’han saldat amb 215 vols cancel·lats amb origen o destinació a Espanya i més de 1.255 retards.

Tot això, a pesar que l’empresa ha tornat a actuar com en anteriors vagues i ha considerat, desoint la resolució de Serveis Mínims del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el 100% dels vols programats com a serveis mínims.

La lluita en Ryanair seguirà amb denúncies i vagues

Tot això demostra, segons el parer dels sindicats que representen als treballadors de Ryanair, “que la plantilla té molt clar que vol barallar pels seus drets i perquè es complisca amb ells la legislació espanyola. El seguiment de la vaga ha sigut del 40%, a pesar que, sobre el paper, ningú podia fer-la”.

Més de 50 d’aqueixos treballadors han sigut citats per Ryanair per a acudir a reunions disciplinàries. Són acusats de no complir uns serveis mínims que mai els van ser assignats.

Respecte a l’empresa irlandesa, no hi ha hagut cap mena d’acostament. Per això, els treballadors han convocat altres dotze dies de vaga: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol. Esperen que el Ministeri de Treball o la Direcció General de Treball obliguen l’empresa a plegar-se a la legislació del país en el qual operen i en el qual treballen els seus tripulants.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.