S’activa l’alerta groga per forts vents a tota la Comunitat Valenciana

 

Després d’un cap de setmana de canvi dràstic de temperatures a la Comunitat Valenciana, el primer dia de la setmana comença amb avís groc per vent en tot l’interior de la Comunitat Valenciana i en el litoral de València i temperatures que seguiran sent fredes. A Castelló s’ha activat l’avís taronja a l’interior, ja que s’espera, de cara a la vesprada ratxes de vent que poden arribar fins als 100 kilòmetres per hora.

L’avís groc en pràcticament tota la resta del territori advertix de ratxes de vent que poden arribar als 70 o 80 kilòmetres per hora. Segons el Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat, s’ha activat l’avís groc en la regió excepte en el litoral nord de València i el sud de Castelló que mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). Fins a les 9.30 hores les majors ratxes de vent s’han registrat a Fredes, amb 85 km/hora, Alacant amb 59 km/h; Vilafranca 54 km/h; Pinós amb 53, Villena amb 53, Atzeneta del Maestrat amb 52 km/h i Utiel i Morella amb 51 km/h.

Les temperatures continuen baixes este dilluns després d’un cap de setmana de baixades dràstiques de més de 15 graus en alguns punts del territori valencià. L’Agència Estatal de Meterologia ha assenyalat que les màximes per exemple de la localitat de Morella van passar dels 23,5 graus de màxima dijous, als 4 graus registrats ahir diumenge. A Castellfort no es va passar dels 2 graus, en Villafranca es van quedar amb 4,5 graus i en Castelló de la Plana les màximes van ser de 15 graus, tres menys que dissabte. En València, a l’interior el termòmetre no va pujar de 9 graus, cinc menys que dissabte. Polinyà del Xúquer va tindre màximes de 14 graus; Xàtiva i Manises 15 graus i València va arribar als 16 graus. Les temperatures seran mínimes al final del dia amb gelades dèbils en l’interior de la meitat nord. A València, la nit d’ahir va ser de les sis nits més fredes registrades en octubre en els últims 50 anys, amb mínimes de 7ºC. 

La previsió per a hui en Castelló és de cel amb intervals nuvolosos tendint a ras. Temperatures amb pocs canvis, o amb descens local en les mínimes. Gelades dèbils a l’interior. Vent de l’oest i el nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes en l’interior i moderat en la resta. Hui s’esperen a la Vall d’Uixó 16ºC de màxima i 6ºC de mínima; a Vinaròs 17ºC de màxima i 8ºC de mínima, a Castelló de la Plana 16ºC de màxima i 9ºC de mínima i a Morella 7ºC de màxima i 0ºC de mínima. A la província de València situació molt pareguda amb pocs núvols i temperatures en descens, sobretot en les mínimes. Gelades dèbils en l’interior de la meitat nord i Vent de l’oest i nord-oest amb intervals forts i ratxes molt fortes a l’interior i moderades en la resta. Les temperatures seran de 10ºC de màxima a Requena i 0ºC de mínima; a Ontinyent 13ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Gandia 16ºC de màxima i 7ºC de mínima i a València capital 17ºC de màxima i 8ºC de mínima.

A Alacant cel semblant amb pocs núvols al llarg del dia i es manté també l’alerta per forts vents. Temperatures una mica més altes en les màximes que la resta de províncies amb descens locals en les mínimes. Vent de l’oest ii nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes a l’interior i moderat en la resta de la província. Hui s’esperen 19ºC de màxima a Alacant i 7ºC de mínima; 19ºC de màxima i 8ºC de mínima a Orihuela, 18ºC de màxima i 8ºC de mínima a Dénia i 12ºC de màxima i 3ºC de mínima a Alcoi.

 

 

Últimes notícies

Arresten un home i una dona per un robatori amb força en una vivenda de la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 40 anys i una dona de 41 anys per un presumpte robatori amb força en una vivenda de la Vall d’Uixó, on haurien forçat la tanca per a entrar.

Els valencians ja poden consultar on votar en les eleccions generals del 29 de novembre

L'Oficina del Cens Electoral facilita la consulta dels col·legis i les meses electorals de cara als pròxims comicis

Dimarts amb oratge estable: poc de núvol i lleuger descens de les màximes

Dimarts arribarà amb cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, temperatures màximes lleugerament més baixes i vent fluix variable. Dimecres augmentarà la nuvolositat i hi haurà probabilitat de pluges dèbils, sobretot al litoral i al sud.

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.