S’activa l’alerta groga per forts vents a tota la Comunitat Valenciana

 

Després d’un cap de setmana de canvi dràstic de temperatures a la Comunitat Valenciana, el primer dia de la setmana comença amb avís groc per vent en tot l’interior de la Comunitat Valenciana i en el litoral de València i temperatures que seguiran sent fredes. A Castelló s’ha activat l’avís taronja a l’interior, ja que s’espera, de cara a la vesprada ratxes de vent que poden arribar fins als 100 kilòmetres per hora.

L’avís groc en pràcticament tota la resta del territori advertix de ratxes de vent que poden arribar als 70 o 80 kilòmetres per hora. Segons el Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat, s’ha activat l’avís groc en la regió excepte en el litoral nord de València i el sud de Castelló que mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). Fins a les 9.30 hores les majors ratxes de vent s’han registrat a Fredes, amb 85 km/hora, Alacant amb 59 km/h; Vilafranca 54 km/h; Pinós amb 53, Villena amb 53, Atzeneta del Maestrat amb 52 km/h i Utiel i Morella amb 51 km/h.

Les temperatures continuen baixes este dilluns després d’un cap de setmana de baixades dràstiques de més de 15 graus en alguns punts del territori valencià. L’Agència Estatal de Meterologia ha assenyalat que les màximes per exemple de la localitat de Morella van passar dels 23,5 graus de màxima dijous, als 4 graus registrats ahir diumenge. A Castellfort no es va passar dels 2 graus, en Villafranca es van quedar amb 4,5 graus i en Castelló de la Plana les màximes van ser de 15 graus, tres menys que dissabte. En València, a l’interior el termòmetre no va pujar de 9 graus, cinc menys que dissabte. Polinyà del Xúquer va tindre màximes de 14 graus; Xàtiva i Manises 15 graus i València va arribar als 16 graus. Les temperatures seran mínimes al final del dia amb gelades dèbils en l’interior de la meitat nord. A València, la nit d’ahir va ser de les sis nits més fredes registrades en octubre en els últims 50 anys, amb mínimes de 7ºC. 

La previsió per a hui en Castelló és de cel amb intervals nuvolosos tendint a ras. Temperatures amb pocs canvis, o amb descens local en les mínimes. Gelades dèbils a l’interior. Vent de l’oest i el nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes en l’interior i moderat en la resta. Hui s’esperen a la Vall d’Uixó 16ºC de màxima i 6ºC de mínima; a Vinaròs 17ºC de màxima i 8ºC de mínima, a Castelló de la Plana 16ºC de màxima i 9ºC de mínima i a Morella 7ºC de màxima i 0ºC de mínima. A la província de València situació molt pareguda amb pocs núvols i temperatures en descens, sobretot en les mínimes. Gelades dèbils en l’interior de la meitat nord i Vent de l’oest i nord-oest amb intervals forts i ratxes molt fortes a l’interior i moderades en la resta. Les temperatures seran de 10ºC de màxima a Requena i 0ºC de mínima; a Ontinyent 13ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Gandia 16ºC de màxima i 7ºC de mínima i a València capital 17ºC de màxima i 8ºC de mínima.

A Alacant cel semblant amb pocs núvols al llarg del dia i es manté també l’alerta per forts vents. Temperatures una mica més altes en les màximes que la resta de províncies amb descens locals en les mínimes. Vent de l’oest ii nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes a l’interior i moderat en la resta de la província. Hui s’esperen 19ºC de màxima a Alacant i 7ºC de mínima; 19ºC de màxima i 8ºC de mínima a Orihuela, 18ºC de màxima i 8ºC de mínima a Dénia i 12ºC de màxima i 3ºC de mínima a Alcoi.

 

 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.