S’activa l’alerta groga per forts vents a tota la Comunitat Valenciana

 

Després d’un cap de setmana de canvi dràstic de temperatures a la Comunitat Valenciana, el primer dia de la setmana comença amb avís groc per vent en tot l’interior de la Comunitat Valenciana i en el litoral de València i temperatures que seguiran sent fredes. A Castelló s’ha activat l’avís taronja a l’interior, ja que s’espera, de cara a la vesprada ratxes de vent que poden arribar fins als 100 kilòmetres per hora.

L’avís groc en pràcticament tota la resta del territori advertix de ratxes de vent que poden arribar als 70 o 80 kilòmetres per hora. Segons el Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat, s’ha activat l’avís groc en la regió excepte en el litoral nord de València i el sud de Castelló que mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). Fins a les 9.30 hores les majors ratxes de vent s’han registrat a Fredes, amb 85 km/hora, Alacant amb 59 km/h; Vilafranca 54 km/h; Pinós amb 53, Villena amb 53, Atzeneta del Maestrat amb 52 km/h i Utiel i Morella amb 51 km/h.

Les temperatures continuen baixes este dilluns després d’un cap de setmana de baixades dràstiques de més de 15 graus en alguns punts del territori valencià. L’Agència Estatal de Meterologia ha assenyalat que les màximes per exemple de la localitat de Morella van passar dels 23,5 graus de màxima dijous, als 4 graus registrats ahir diumenge. A Castellfort no es va passar dels 2 graus, en Villafranca es van quedar amb 4,5 graus i en Castelló de la Plana les màximes van ser de 15 graus, tres menys que dissabte. En València, a l’interior el termòmetre no va pujar de 9 graus, cinc menys que dissabte. Polinyà del Xúquer va tindre màximes de 14 graus; Xàtiva i Manises 15 graus i València va arribar als 16 graus. Les temperatures seran mínimes al final del dia amb gelades dèbils en l’interior de la meitat nord. A València, la nit d’ahir va ser de les sis nits més fredes registrades en octubre en els últims 50 anys, amb mínimes de 7ºC. 

La previsió per a hui en Castelló és de cel amb intervals nuvolosos tendint a ras. Temperatures amb pocs canvis, o amb descens local en les mínimes. Gelades dèbils a l’interior. Vent de l’oest i el nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes en l’interior i moderat en la resta. Hui s’esperen a la Vall d’Uixó 16ºC de màxima i 6ºC de mínima; a Vinaròs 17ºC de màxima i 8ºC de mínima, a Castelló de la Plana 16ºC de màxima i 9ºC de mínima i a Morella 7ºC de màxima i 0ºC de mínima. A la província de València situació molt pareguda amb pocs núvols i temperatures en descens, sobretot en les mínimes. Gelades dèbils en l’interior de la meitat nord i Vent de l’oest i nord-oest amb intervals forts i ratxes molt fortes a l’interior i moderades en la resta. Les temperatures seran de 10ºC de màxima a Requena i 0ºC de mínima; a Ontinyent 13ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Gandia 16ºC de màxima i 7ºC de mínima i a València capital 17ºC de màxima i 8ºC de mínima.

A Alacant cel semblant amb pocs núvols al llarg del dia i es manté també l’alerta per forts vents. Temperatures una mica més altes en les màximes que la resta de províncies amb descens locals en les mínimes. Vent de l’oest ii nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes a l’interior i moderat en la resta de la província. Hui s’esperen 19ºC de màxima a Alacant i 7ºC de mínima; 19ºC de màxima i 8ºC de mínima a Orihuela, 18ºC de màxima i 8ºC de mínima a Dénia i 12ºC de màxima i 3ºC de mínima a Alcoi.

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.