14.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

S’activa l’alerta groga per forts vents a tota la Comunitat Valenciana

 

Després d’un cap de setmana de canvi dràstic de temperatures a la Comunitat Valenciana, el primer dia de la setmana comença amb avís groc per vent en tot l’interior de la Comunitat Valenciana i en el litoral de València i temperatures que seguiran sent fredes. A Castelló s’ha activat l’avís taronja a l’interior, ja que s’espera, de cara a la vesprada ratxes de vent que poden arribar fins als 100 kilòmetres per hora.

L’avís groc en pràcticament tota la resta del territori advertix de ratxes de vent que poden arribar als 70 o 80 kilòmetres per hora. Segons el Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat, s’ha activat l’avís groc en la regió excepte en el litoral nord de València i el sud de Castelló que mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). Fins a les 9.30 hores les majors ratxes de vent s’han registrat a Fredes, amb 85 km/hora, Alacant amb 59 km/h; Vilafranca 54 km/h; Pinós amb 53, Villena amb 53, Atzeneta del Maestrat amb 52 km/h i Utiel i Morella amb 51 km/h.

Les temperatures continuen baixes este dilluns després d’un cap de setmana de baixades dràstiques de més de 15 graus en alguns punts del territori valencià. L’Agència Estatal de Meterologia ha assenyalat que les màximes per exemple de la localitat de Morella van passar dels 23,5 graus de màxima dijous, als 4 graus registrats ahir diumenge. A Castellfort no es va passar dels 2 graus, en Villafranca es van quedar amb 4,5 graus i en Castelló de la Plana les màximes van ser de 15 graus, tres menys que dissabte. En València, a l’interior el termòmetre no va pujar de 9 graus, cinc menys que dissabte. Polinyà del Xúquer va tindre màximes de 14 graus; Xàtiva i Manises 15 graus i València va arribar als 16 graus. Les temperatures seran mínimes al final del dia amb gelades dèbils en l’interior de la meitat nord. A València, la nit d’ahir va ser de les sis nits més fredes registrades en octubre en els últims 50 anys, amb mínimes de 7ºC. 

La previsió per a hui en Castelló és de cel amb intervals nuvolosos tendint a ras. Temperatures amb pocs canvis, o amb descens local en les mínimes. Gelades dèbils a l’interior. Vent de l’oest i el nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes en l’interior i moderat en la resta. Hui s’esperen a la Vall d’Uixó 16ºC de màxima i 6ºC de mínima; a Vinaròs 17ºC de màxima i 8ºC de mínima, a Castelló de la Plana 16ºC de màxima i 9ºC de mínima i a Morella 7ºC de màxima i 0ºC de mínima. A la província de València situació molt pareguda amb pocs núvols i temperatures en descens, sobretot en les mínimes. Gelades dèbils en l’interior de la meitat nord i Vent de l’oest i nord-oest amb intervals forts i ratxes molt fortes a l’interior i moderades en la resta. Les temperatures seran de 10ºC de màxima a Requena i 0ºC de mínima; a Ontinyent 13ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Gandia 16ºC de màxima i 7ºC de mínima i a València capital 17ºC de màxima i 8ºC de mínima.

A Alacant cel semblant amb pocs núvols al llarg del dia i es manté també l’alerta per forts vents. Temperatures una mica més altes en les màximes que la resta de províncies amb descens locals en les mínimes. Vent de l’oest ii nord-oest amb intervals de fort i ratxes molt fortes a l’interior i moderat en la resta de la província. Hui s’esperen 19ºC de màxima a Alacant i 7ºC de mínima; 19ºC de màxima i 8ºC de mínima a Orihuela, 18ºC de màxima i 8ºC de mínima a Dénia i 12ºC de màxima i 3ºC de mínima a Alcoi.

 

 

Últimes notícies

El Celta castiga el València i complica el futur de Corberán (4-1)

El Celta va obrir 2026 amb un 4-1 al València que augmenta la pressió sobre Carlos Corberán. Els errors visitants i la lesió final de Julen Agirrezabala van marcar el partit.

Compromís condemna l’atac dels EUA a Veneçuela i demana resposta internacional

Compromís ha condemnat l'atac dels EUA a Veneçuela per contrari al dret internacional. La formació exigix resposta d'ONU, OEA i UE i reclama diàleg, diplomàcia i assistència consular.

Sevilla i Llevant es juguen oxigen en el Sánchez-Pizjuán

Sevilla i Llevant reprenen LaLiga en el Sánchez-Pizjuán amb urgències oposades: els de Almeyda miren cap amunt i el cuer busca reaccionar amb Luis Castro.

Pérez Llorca confia en una transició pacífica i a evitar represàlies a Veneçuela després de l’atac dels EUA

El president valencià expressa la seua preocupació per Veneçuela després de l'atac dels EUA i crida a una transició pacífica, amb focus en la protecció de les persones i els drets humans.

València Basket rep al Guernica en un examen urgent per a canviar la dinàmica

El València Basket rep al Lointek Guernica en la jornada 14 amb l'obligació de reaccionar després del 53-73 davant Saragossa. Podria debutar Yvonne Anderson; baixes de Romero i Carrera.

El València Basket s’agarra a la seua ratxa davant el Baxi Manresa malgrat el poc descans

El València rep al Baxi Manresa en el Roig Arena amb la inèrcia de diverses victòries seguides i una rotació completa per a gestionar un calendari atapeït.

Sánchez: el Llevant està justíssim de joc net i busca reforços per a la permanència

El president Pablo Sánchez va afirmar que el club vol reforçar-se al gener per a barallar la permanència. Va admetre que estan justíssims de joc net i que sense eixides no hi haurà entrades.

Luis Castro es va presentar amb un pla ofensiu i de llarg termini per a un Llevant més gran

Luis Castro va afirmar en la seua presentació que vol 'fer una cosa diferent' i fer al Llevant més gran amb un futbol ofensiu i solidari. Va recalcar un projecte fins a 2027, amb la pedrera com a suport i sense urgències en el mercat.