Cinc sanitaris encausats per la mort d’un pacient operat d’amígdales en l’Hospital Comarcal de Vinaròs

Hospital Comarcal de Vinaròs

Han sigut encausats dos cirurgians, dos infermeres i una anestesista | Google Maps

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha dictat un auto pel que encausa a cinc professionals sanitaris per la mort d’un pacient en una operació d’amígdales practicada el 27 de gener de 2014 en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en el Baix Maestrat.

 

El jutjat instructor, el número 4 de Vinaròs, va acordar el 14 de gener de 2019 continuar la causa pel tràmit de procediment abreujat contra dos cirurgians i dos infermeres, en apreciar indicis d’un delicte d’homicidi per imprudència en la seua actuació professional.

 

Els investigats van oblidar, presumptament, retirar una gasa de la gola de la víctima després de la intervenció, cosa que va poder provocar una obstrucció i un filtrat de sang cap als seus pulmons i la seua posterior mort per asfíxia.

 

Ara, la Secció Segona de l’Audiència castellonenca ha confirmat parcialment l’acte del jutjat i fa també extensiva la continuació del procés respecte a una anestesista i deixa per tant sense efecte l’arxivament de les diligències acordat respecte a ella per l’instructor.

 

La resolució de la Sala, contra la que no cap recurs, posa d’esta manera fi a la investigació i implica que les parts hagen de presentar els seus escrits d’acusació o bé sol·licitar el sobreseïment de la causa.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.