9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Cinc sanitaris encausats per la mort d’un pacient operat d’amígdales en l’Hospital Comarcal de Vinaròs

Hospital Comarcal de Vinaròs

Han sigut encausats dos cirurgians, dos infermeres i una anestesista | Google Maps

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha dictat un auto pel que encausa a cinc professionals sanitaris per la mort d’un pacient en una operació d’amígdales practicada el 27 de gener de 2014 en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en el Baix Maestrat.

 

El jutjat instructor, el número 4 de Vinaròs, va acordar el 14 de gener de 2019 continuar la causa pel tràmit de procediment abreujat contra dos cirurgians i dos infermeres, en apreciar indicis d’un delicte d’homicidi per imprudència en la seua actuació professional.

 

Els investigats van oblidar, presumptament, retirar una gasa de la gola de la víctima després de la intervenció, cosa que va poder provocar una obstrucció i un filtrat de sang cap als seus pulmons i la seua posterior mort per asfíxia.

 

Ara, la Secció Segona de l’Audiència castellonenca ha confirmat parcialment l’acte del jutjat i fa també extensiva la continuació del procés respecte a una anestesista i deixa per tant sense efecte l’arxivament de les diligències acordat respecte a ella per l’instructor.

 

La resolució de la Sala, contra la que no cap recurs, posa d’esta manera fi a la investigació i implica que les parts hagen de presentar els seus escrits d’acusació o bé sol·licitar el sobreseïment de la causa.

Últimes notícies

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.

La neu complica la N-330 i N-420 a València i diverses carreteres de l’interior de Castelló

La neu afecta a la N-330 i la N-420 en el Racó d'Ademuz i a diversos trams autonòmics de l'interior de Castelló, amb circulació condicionada. La DGT ha informat de problemes a Sinarcas i Ademuz, i Emergències assenyala neu quallada en vorals.

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.