Cinc sanitaris encausats per la mort d’un pacient operat d’amígdales en l’Hospital Comarcal de Vinaròs

Hospital Comarcal de Vinaròs

Han sigut encausats dos cirurgians, dos infermeres i una anestesista | Google Maps

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha dictat un auto pel que encausa a cinc professionals sanitaris per la mort d’un pacient en una operació d’amígdales practicada el 27 de gener de 2014 en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en el Baix Maestrat.

 

El jutjat instructor, el número 4 de Vinaròs, va acordar el 14 de gener de 2019 continuar la causa pel tràmit de procediment abreujat contra dos cirurgians i dos infermeres, en apreciar indicis d’un delicte d’homicidi per imprudència en la seua actuació professional.

 

Els investigats van oblidar, presumptament, retirar una gasa de la gola de la víctima després de la intervenció, cosa que va poder provocar una obstrucció i un filtrat de sang cap als seus pulmons i la seua posterior mort per asfíxia.

 

Ara, la Secció Segona de l’Audiència castellonenca ha confirmat parcialment l’acte del jutjat i fa també extensiva la continuació del procés respecte a una anestesista i deixa per tant sense efecte l’arxivament de les diligències acordat respecte a ella per l’instructor.

 

La resolució de la Sala, contra la que no cap recurs, posa d’esta manera fi a la investigació i implica que les parts hagen de presentar els seus escrits d’acusació o bé sol·licitar el sobreseïment de la causa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.

Els bombers contenen dos incendis industrials en desballestaments d’Onda

Els bombers treballen en l'extinció de dos incendis industrials en desballestaments i una empresa de palets a Onda, ja continguts però encara actius, després d'una nit d'intensa intervenció.

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.