Cinc sanitaris encausats per la mort d’un pacient operat d’amígdales en l’Hospital Comarcal de Vinaròs

Hospital Comarcal de Vinaròs

Han sigut encausats dos cirurgians, dos infermeres i una anestesista | Google Maps

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha dictat un auto pel que encausa a cinc professionals sanitaris per la mort d’un pacient en una operació d’amígdales practicada el 27 de gener de 2014 en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en el Baix Maestrat.

 

El jutjat instructor, el número 4 de Vinaròs, va acordar el 14 de gener de 2019 continuar la causa pel tràmit de procediment abreujat contra dos cirurgians i dos infermeres, en apreciar indicis d’un delicte d’homicidi per imprudència en la seua actuació professional.

 

Els investigats van oblidar, presumptament, retirar una gasa de la gola de la víctima després de la intervenció, cosa que va poder provocar una obstrucció i un filtrat de sang cap als seus pulmons i la seua posterior mort per asfíxia.

 

Ara, la Secció Segona de l’Audiència castellonenca ha confirmat parcialment l’acte del jutjat i fa també extensiva la continuació del procés respecte a una anestesista i deixa per tant sense efecte l’arxivament de les diligències acordat respecte a ella per l’instructor.

 

La resolució de la Sala, contra la que no cap recurs, posa d’esta manera fi a la investigació i implica que les parts hagen de presentar els seus escrits d’acusació o bé sol·licitar el sobreseïment de la causa.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.