Cinc sanitaris encausats per la mort d’un pacient operat d’amígdales en l’Hospital Comarcal de Vinaròs

Hospital Comarcal de Vinaròs

Han sigut encausats dos cirurgians, dos infermeres i una anestesista | Google Maps

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha dictat un auto pel que encausa a cinc professionals sanitaris per la mort d’un pacient en una operació d’amígdales practicada el 27 de gener de 2014 en l’Hospital Comarcal de Vinaròs, en el Baix Maestrat.

 

El jutjat instructor, el número 4 de Vinaròs, va acordar el 14 de gener de 2019 continuar la causa pel tràmit de procediment abreujat contra dos cirurgians i dos infermeres, en apreciar indicis d’un delicte d’homicidi per imprudència en la seua actuació professional.

 

Els investigats van oblidar, presumptament, retirar una gasa de la gola de la víctima després de la intervenció, cosa que va poder provocar una obstrucció i un filtrat de sang cap als seus pulmons i la seua posterior mort per asfíxia.

 

Ara, la Secció Segona de l’Audiència castellonenca ha confirmat parcialment l’acte del jutjat i fa també extensiva la continuació del procés respecte a una anestesista i deixa per tant sense efecte l’arxivament de les diligències acordat respecte a ella per l’instructor.

 

La resolució de la Sala, contra la que no cap recurs, posa d’esta manera fi a la investigació i implica que les parts hagen de presentar els seus escrits d’acusació o bé sol·licitar el sobreseïment de la causa.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.