Sanitat clausura un conegut restaurant a Finestrat en detectar un brot d’hepatitis A

 

Dotze persones han patit en les últimes setmanes un brot d’hepatitis A després de consumir aliments en el restaurant Tagliatella ja clausurat del municipi alacantí de Finestrat, encara que tots han tingut una evolució favorable.

Segons la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana i fonts de l’ajuntament, dels dotze casos, onze han precisat d’hospitalització i en l’actualitat solament un seguix ingressat i amb una evolució satisfactòria. Tots els afectats tenen entre 15 i 55 anys.

 

El recinte porta clausurat des de fa 10 dies

 

Tots ells tenen l’antecedent comú d’haver consumit menjar en un restaurant d’una cadena de menjar italià que està a un centre comercial d’este municipi de la Marina Baixa, ha incidit Sanitat. La mateixa institució informa que el local porta precintat des de fa 10 dies.

A causa d’aquesta situació, la Direcció general de Salut Pública de la Conselleria ha activat el protocol de control i s’estan efectuant les labors de recerca per part dels professionals per determinar l’origen del brot al restaurant Tagliatella.

Aquest protocol inclou l’aïllament dels casos, l’exclusió laboral dels malalts durant el període de transmissibilitat, la profilaxi amb vacuna a tots els contactes considerats de risc i mantenir una vigilància extrema davant l’aparició de possibles nous casos.

 

La població de Finestrat preocupada

 

Segons informa l’alcalde de Finestrat, Juan Francisco Pérez, al programa ‘Les noticies del matí’ de la televisió autonòmica À Punt, no han tingut cap comunicació per part de la Conselleria de Sanitat i tota «la informació que tenim a hores d’ara és la mateixa que hem vist en els mitjans de comunicació» i afig que no saben «què ha passat exactament ni si el cas és greu o no».

Juan Francisco Pérez ha manifestat en la ràdio d’À Punt que la policia local s’ha vist desbordada a telefonades de la població perquè volen saber que ha passat en este municipi turístic.

Últimes notícies

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.

Sanitaris de Villar del Arzobispo denuncien amenaces greus durant una guàrdia

Una infermera i altres professionals han patit una agressió verbal amb amenaces en el centre de salut de Villar del Arzobispo. SATSE reclama més seguretat, suport psicològic i jurídic i la implantació d’un botó del pànic.

El Suprem manté la regularització extraordinària de migrants i descarta portar-la a la UE

El Tribunal Suprem ha decidit no elevar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la regularització extraordinària de migrants ni suspendre cautelarment el reial decret que la desplega, impugnat per la Generalitat Valenciana i Aragó.

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.