Sanitat clausura un conegut restaurant a Finestrat en detectar un brot d’hepatitis A

 

Dotze persones han patit en les últimes setmanes un brot d’hepatitis A després de consumir aliments en el restaurant Tagliatella ja clausurat del municipi alacantí de Finestrat, encara que tots han tingut una evolució favorable.

Segons la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana i fonts de l’ajuntament, dels dotze casos, onze han precisat d’hospitalització i en l’actualitat solament un seguix ingressat i amb una evolució satisfactòria. Tots els afectats tenen entre 15 i 55 anys.

 

El recinte porta clausurat des de fa 10 dies

 

Tots ells tenen l’antecedent comú d’haver consumit menjar en un restaurant d’una cadena de menjar italià que està a un centre comercial d’este municipi de la Marina Baixa, ha incidit Sanitat. La mateixa institució informa que el local porta precintat des de fa 10 dies.

A causa d’aquesta situació, la Direcció general de Salut Pública de la Conselleria ha activat el protocol de control i s’estan efectuant les labors de recerca per part dels professionals per determinar l’origen del brot al restaurant Tagliatella.

Aquest protocol inclou l’aïllament dels casos, l’exclusió laboral dels malalts durant el període de transmissibilitat, la profilaxi amb vacuna a tots els contactes considerats de risc i mantenir una vigilància extrema davant l’aparició de possibles nous casos.

 

La població de Finestrat preocupada

 

Segons informa l’alcalde de Finestrat, Juan Francisco Pérez, al programa ‘Les noticies del matí’ de la televisió autonòmica À Punt, no han tingut cap comunicació per part de la Conselleria de Sanitat i tota «la informació que tenim a hores d’ara és la mateixa que hem vist en els mitjans de comunicació» i afig que no saben «què ha passat exactament ni si el cas és greu o no».

Juan Francisco Pérez ha manifestat en la ràdio d’À Punt que la policia local s’ha vist desbordada a telefonades de la població perquè volen saber que ha passat en este municipi turístic.

Últimes notícies

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.