Sanitat clausura un conegut restaurant a Finestrat en detectar un brot d’hepatitis A

 

Dotze persones han patit en les últimes setmanes un brot d’hepatitis A després de consumir aliments en el restaurant Tagliatella ja clausurat del municipi alacantí de Finestrat, encara que tots han tingut una evolució favorable.

Segons la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana i fonts de l’ajuntament, dels dotze casos, onze han precisat d’hospitalització i en l’actualitat solament un seguix ingressat i amb una evolució satisfactòria. Tots els afectats tenen entre 15 i 55 anys.

 

El recinte porta clausurat des de fa 10 dies

 

Tots ells tenen l’antecedent comú d’haver consumit menjar en un restaurant d’una cadena de menjar italià que està a un centre comercial d’este municipi de la Marina Baixa, ha incidit Sanitat. La mateixa institució informa que el local porta precintat des de fa 10 dies.

A causa d’aquesta situació, la Direcció general de Salut Pública de la Conselleria ha activat el protocol de control i s’estan efectuant les labors de recerca per part dels professionals per determinar l’origen del brot al restaurant Tagliatella.

Aquest protocol inclou l’aïllament dels casos, l’exclusió laboral dels malalts durant el període de transmissibilitat, la profilaxi amb vacuna a tots els contactes considerats de risc i mantenir una vigilància extrema davant l’aparició de possibles nous casos.

 

La població de Finestrat preocupada

 

Segons informa l’alcalde de Finestrat, Juan Francisco Pérez, al programa ‘Les noticies del matí’ de la televisió autonòmica À Punt, no han tingut cap comunicació per part de la Conselleria de Sanitat i tota «la informació que tenim a hores d’ara és la mateixa que hem vist en els mitjans de comunicació» i afig que no saben «què ha passat exactament ni si el cas és greu o no».

Juan Francisco Pérez ha manifestat en la ràdio d’À Punt que la policia local s’ha vist desbordada a telefonades de la població perquè volen saber que ha passat en este municipi turístic.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU