Sanitat clausura un conegut restaurant a Finestrat en detectar un brot d’hepatitis A

 

Dotze persones han patit en les últimes setmanes un brot d’hepatitis A després de consumir aliments en el restaurant Tagliatella ja clausurat del municipi alacantí de Finestrat, encara que tots han tingut una evolució favorable.

Segons la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana i fonts de l’ajuntament, dels dotze casos, onze han precisat d’hospitalització i en l’actualitat solament un seguix ingressat i amb una evolució satisfactòria. Tots els afectats tenen entre 15 i 55 anys.

 

El recinte porta clausurat des de fa 10 dies

 

Tots ells tenen l’antecedent comú d’haver consumit menjar en un restaurant d’una cadena de menjar italià que està a un centre comercial d’este municipi de la Marina Baixa, ha incidit Sanitat. La mateixa institució informa que el local porta precintat des de fa 10 dies.

A causa d’aquesta situació, la Direcció general de Salut Pública de la Conselleria ha activat el protocol de control i s’estan efectuant les labors de recerca per part dels professionals per determinar l’origen del brot al restaurant Tagliatella.

Aquest protocol inclou l’aïllament dels casos, l’exclusió laboral dels malalts durant el període de transmissibilitat, la profilaxi amb vacuna a tots els contactes considerats de risc i mantenir una vigilància extrema davant l’aparició de possibles nous casos.

 

La població de Finestrat preocupada

 

Segons informa l’alcalde de Finestrat, Juan Francisco Pérez, al programa ‘Les noticies del matí’ de la televisió autonòmica À Punt, no han tingut cap comunicació per part de la Conselleria de Sanitat i tota «la informació que tenim a hores d’ara és la mateixa que hem vist en els mitjans de comunicació» i afig que no saben «què ha passat exactament ni si el cas és greu o no».

Juan Francisco Pérez ha manifestat en la ràdio d’À Punt que la policia local s’ha vist desbordada a telefonades de la població perquè volen saber que ha passat en este municipi turístic.

Últimes notícies

Alicant preveu 550 vivendes noves al PAU 2-La Torreta, la mitat protegides

L’Ajuntament d’Alacant ha encetat la tramitació del Pla Parcial 2 del PAU 2-La Torreta, que preveu unes 550 vivendes noves en 5,5 hectàrees, amb almenys la mitat de protecció pública.

Un espectacle de 150 drons il·luminarà el cel d’Alacant amb un viatge espacial dissabte a la nit

El port d’Alacant acollirà este dissabte a les 23.00 hores un espectacle nocturn de 150 drons que recrearan un viatge espacial amb motiu de les Fogueres de Sant Joan.

Mercadona, el supermercat més innovador en distribució a Espanya segons Fortune

La revista Fortune ha situat Mercadona com la companyia més innovadora en la distribució a Espanya i huitena en el rànquing europeu del sector, dins d’una llista de 300 grans empreses del continent.

Capturats a Callosa dos fugitius reclamats fa més de tres anys per una temptativa d’homicidi

Dos joves de 18 i 21 anys, reclamats per la justícia per una presumpta temptativa d’homicidi a Callosa de Segura, han sigut detinguts després de més de tres anys fugits. La Guàrdia Civil i la Policia Local els han localitzat gràcies a un dispositiu especial desplegat a una vivenda i a la serra de Callosa.

Ola de calor imminent en la Comunitat amb més de 40 °C i nits a 25 °C

L’Aemet ha avançat que la calor s’intensificarà des d’este cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb màximes que superaran els 40 graus en punts del prelitoral i nits tòrrides amb mínimes de fins a 25 graus.

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.