Sanitat clausura un conegut restaurant a Finestrat en detectar un brot d’hepatitis A

 

Dotze persones han patit en les últimes setmanes un brot d’hepatitis A després de consumir aliments en el restaurant Tagliatella ja clausurat del municipi alacantí de Finestrat, encara que tots han tingut una evolució favorable.

Segons la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana i fonts de l’ajuntament, dels dotze casos, onze han precisat d’hospitalització i en l’actualitat solament un seguix ingressat i amb una evolució satisfactòria. Tots els afectats tenen entre 15 i 55 anys.

 

El recinte porta clausurat des de fa 10 dies

 

Tots ells tenen l’antecedent comú d’haver consumit menjar en un restaurant d’una cadena de menjar italià que està a un centre comercial d’este municipi de la Marina Baixa, ha incidit Sanitat. La mateixa institució informa que el local porta precintat des de fa 10 dies.

A causa d’aquesta situació, la Direcció general de Salut Pública de la Conselleria ha activat el protocol de control i s’estan efectuant les labors de recerca per part dels professionals per determinar l’origen del brot al restaurant Tagliatella.

Aquest protocol inclou l’aïllament dels casos, l’exclusió laboral dels malalts durant el període de transmissibilitat, la profilaxi amb vacuna a tots els contactes considerats de risc i mantenir una vigilància extrema davant l’aparició de possibles nous casos.

 

La població de Finestrat preocupada

 

Segons informa l’alcalde de Finestrat, Juan Francisco Pérez, al programa ‘Les noticies del matí’ de la televisió autonòmica À Punt, no han tingut cap comunicació per part de la Conselleria de Sanitat i tota «la informació que tenim a hores d’ara és la mateixa que hem vist en els mitjans de comunicació» i afig que no saben «què ha passat exactament ni si el cas és greu o no».

Juan Francisco Pérez ha manifestat en la ràdio d’À Punt que la policia local s’ha vist desbordada a telefonades de la població perquè volen saber que ha passat en este municipi turístic.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.