Sanitat pagarà 15.400€ a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicada operació en València

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar […]

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar a temps.

 

Així es desprèn de la sentència, en la que el tribunal estima parcialment el recurs interposat per l’afectat contra la desestimació per silenci de la Conselleria de Sanitat.

 

El demandant, representat per la lletrada Carmen Romero, es va operar de cataractes en l’Hospital General de València el 13 de novembre de 2014. Després de la intervenció va patir unes complicacions que, segons va al·legar, no van anar correctament tractades. L’home va haver de ser tornat a operar en novembre i posteriorment en desembre. En esta operació, l’home va perdre la visió del seu ull dret.

 

L’home va presentar diferents informes mèdics

L’afectat va al·legar mala praxi en la pràctica de la intervenció, abans de la mateixa i en el tractament posterior. Feia referència a un clar error de diagnòstic en el postoperatori després de no haver sigut capaços els metges de diagnosticar el problema que presentava. Açò va motivar que no iniciaren un tractament urgent amb antibiòtics.

 

A demés, el demandant sostenia que va haver-hi un erroni tractament inicial del pacient a base de corticoides i es va produir una pèrdua d’oportunitat del tractament correcte en els temps fonamentals per al bon o mal resultat del seu tractament.

 

L’home va fonamentar esta reclamació en diferents informes mèdics que confirmaven la incorrecta assistència mèdica prestada que li va produir el mal de la ceguesa i un greu perjudici estètic, així com la deguda relació de causalitat entre l’assistència i el resultat.

 

Una indemnització de més de 15.000 euros

El tribunal, després d’estudiar tota la prova i els diferents informes aportats al procediment, coincidix amb el demandant que va haver-hi infracció en el seguiment del pacient a partir del 20 de novembre, una volta ja va ser operat. Però no veu mala praxi ni en la fase preoperatòria ni en el curs de la intervenció per a eliminar la cataracta.

 

L’afectat demanava 90.000 euros pels danys causats i el perjudici patit, però el tribunal rebaixa la quantitat fins als 15.434 euros en vore la mala praxi únicament en el postoperatori, en el retard en la detecció del seu problema en el seu ull dret.

Últimes notícies

La Tercera Federación, més igualada que mai en el grup VI

Huit equips del grup VI estan separats per només dos punts, mentre el Villarreal C lidera amb huit victòries en nou jornades.

El Govern obliga les almàsseres a guardar el 12 % de l’oli d’oliva declarat des de novembre

La mesura afecta també les almàsseres valencianes i mantindrà una part de la producció fora del mercat fins al 30 de setembre de 2027

La Fira de les Comarques s’inaugura hui a Vivers amb entrada gratuïta

La cita reunix 58 destinacions turístiques fins diumenge amb cuina en directe, tastos, música i activitats infantils

Desmantellen un laboratori de cocaïna a Torrevella: cinc detinguts

La Guardia Civil ha desmantellat un laboratori de cocaïna en un habitatge de Torrevella i ha detingut cinc persones. Dos registres han permés localitzar un punt de venda i intervindre droga i efectiu.

Valencia Basket guanya a Milà després de remuntar huit punts

Valencia Basket ha vençut l’Armani Milán per 73-84 en la desena jornada de l’Euroliga. L’equip ha sumat la setena victòria en deu partits després de remuntar huit punts en l’últim quart.

Dotze dels 110 gossos rescatats a Bunyol han mort

Dotze dels 110 gossos trobats encadenats i sense aigua ni menjar a Bunyol han mort per les seqüeles. Un home de 50 anys ha sigut detingut.

Els núvols i les temperatures suaus marcaran el cap de setmana

La Comunitat Valenciana tindrà un cap de setmana estable, amb núvols, temperatures suaus i vent fluix. No s’esperen pluges destacables entre el 6 i el 8 de novembre.

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.