Sanitat pagarà 15.400€ a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicada operació en València

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar a temps.

 

Així es desprèn de la sentència, en la que el tribunal estima parcialment el recurs interposat per l’afectat contra la desestimació per silenci de la Conselleria de Sanitat.

 

El demandant, representat per la lletrada Carmen Romero, es va operar de cataractes en l’Hospital General de València el 13 de novembre de 2014. Després de la intervenció va patir unes complicacions que, segons va al·legar, no van anar correctament tractades. L’home va haver de ser tornat a operar en novembre i posteriorment en desembre. En esta operació, l’home va perdre la visió del seu ull dret.

 

L’home va presentar diferents informes mèdics

L’afectat va al·legar mala praxi en la pràctica de la intervenció, abans de la mateixa i en el tractament posterior. Feia referència a un clar error de diagnòstic en el postoperatori després de no haver sigut capaços els metges de diagnosticar el problema que presentava. Açò va motivar que no iniciaren un tractament urgent amb antibiòtics.

 

A demés, el demandant sostenia que va haver-hi un erroni tractament inicial del pacient a base de corticoides i es va produir una pèrdua d’oportunitat del tractament correcte en els temps fonamentals per al bon o mal resultat del seu tractament.

 

L’home va fonamentar esta reclamació en diferents informes mèdics que confirmaven la incorrecta assistència mèdica prestada que li va produir el mal de la ceguesa i un greu perjudici estètic, així com la deguda relació de causalitat entre l’assistència i el resultat.

 

Una indemnització de més de 15.000 euros

El tribunal, després d’estudiar tota la prova i els diferents informes aportats al procediment, coincidix amb el demandant que va haver-hi infracció en el seguiment del pacient a partir del 20 de novembre, una volta ja va ser operat. Però no veu mala praxi ni en la fase preoperatòria ni en el curs de la intervenció per a eliminar la cataracta.

 

L’afectat demanava 90.000 euros pels danys causats i el perjudici patit, però el tribunal rebaixa la quantitat fins als 15.434 euros en vore la mala praxi únicament en el postoperatori, en el retard en la detecció del seu problema en el seu ull dret.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.