Sanitat pagarà 15.400€ a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicada operació en València

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar a temps.

 

Així es desprèn de la sentència, en la que el tribunal estima parcialment el recurs interposat per l’afectat contra la desestimació per silenci de la Conselleria de Sanitat.

 

El demandant, representat per la lletrada Carmen Romero, es va operar de cataractes en l’Hospital General de València el 13 de novembre de 2014. Després de la intervenció va patir unes complicacions que, segons va al·legar, no van anar correctament tractades. L’home va haver de ser tornat a operar en novembre i posteriorment en desembre. En esta operació, l’home va perdre la visió del seu ull dret.

 

L’home va presentar diferents informes mèdics

L’afectat va al·legar mala praxi en la pràctica de la intervenció, abans de la mateixa i en el tractament posterior. Feia referència a un clar error de diagnòstic en el postoperatori després de no haver sigut capaços els metges de diagnosticar el problema que presentava. Açò va motivar que no iniciaren un tractament urgent amb antibiòtics.

 

A demés, el demandant sostenia que va haver-hi un erroni tractament inicial del pacient a base de corticoides i es va produir una pèrdua d’oportunitat del tractament correcte en els temps fonamentals per al bon o mal resultat del seu tractament.

 

L’home va fonamentar esta reclamació en diferents informes mèdics que confirmaven la incorrecta assistència mèdica prestada que li va produir el mal de la ceguesa i un greu perjudici estètic, així com la deguda relació de causalitat entre l’assistència i el resultat.

 

Una indemnització de més de 15.000 euros

El tribunal, després d’estudiar tota la prova i els diferents informes aportats al procediment, coincidix amb el demandant que va haver-hi infracció en el seguiment del pacient a partir del 20 de novembre, una volta ja va ser operat. Però no veu mala praxi ni en la fase preoperatòria ni en el curs de la intervenció per a eliminar la cataracta.

 

L’afectat demanava 90.000 euros pels danys causats i el perjudici patit, però el tribunal rebaixa la quantitat fins als 15.434 euros en vore la mala praxi únicament en el postoperatori, en el retard en la detecció del seu problema en el seu ull dret.

Últimes notícies

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.