7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Sanitat pagarà 15.400€ a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicada operació en València

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar a temps.

 

Així es desprèn de la sentència, en la que el tribunal estima parcialment el recurs interposat per l’afectat contra la desestimació per silenci de la Conselleria de Sanitat.

 

El demandant, representat per la lletrada Carmen Romero, es va operar de cataractes en l’Hospital General de València el 13 de novembre de 2014. Després de la intervenció va patir unes complicacions que, segons va al·legar, no van anar correctament tractades. L’home va haver de ser tornat a operar en novembre i posteriorment en desembre. En esta operació, l’home va perdre la visió del seu ull dret.

 

L’home va presentar diferents informes mèdics

L’afectat va al·legar mala praxi en la pràctica de la intervenció, abans de la mateixa i en el tractament posterior. Feia referència a un clar error de diagnòstic en el postoperatori després de no haver sigut capaços els metges de diagnosticar el problema que presentava. Açò va motivar que no iniciaren un tractament urgent amb antibiòtics.

 

A demés, el demandant sostenia que va haver-hi un erroni tractament inicial del pacient a base de corticoides i es va produir una pèrdua d’oportunitat del tractament correcte en els temps fonamentals per al bon o mal resultat del seu tractament.

 

L’home va fonamentar esta reclamació en diferents informes mèdics que confirmaven la incorrecta assistència mèdica prestada que li va produir el mal de la ceguesa i un greu perjudici estètic, així com la deguda relació de causalitat entre l’assistència i el resultat.

 

Una indemnització de més de 15.000 euros

El tribunal, després d’estudiar tota la prova i els diferents informes aportats al procediment, coincidix amb el demandant que va haver-hi infracció en el seguiment del pacient a partir del 20 de novembre, una volta ja va ser operat. Però no veu mala praxi ni en la fase preoperatòria ni en el curs de la intervenció per a eliminar la cataracta.

 

L’afectat demanava 90.000 euros pels danys causats i el perjudici patit, però el tribunal rebaixa la quantitat fins als 15.434 euros en vore la mala praxi únicament en el postoperatori, en el retard en la detecció del seu problema en el seu ull dret.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.