Sanitat pagarà 15.400€ a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicada operació en València

 

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat a indemnitzar amb 15.434 euros -més els interessos legals des de la reclamació- a un home que es va quedar cec d’un ull després d’una complicació sorgida arran d’una operació de cataractes que no es va detectar a temps.

 

Així es desprèn de la sentència, en la que el tribunal estima parcialment el recurs interposat per l’afectat contra la desestimació per silenci de la Conselleria de Sanitat.

 

El demandant, representat per la lletrada Carmen Romero, es va operar de cataractes en l’Hospital General de València el 13 de novembre de 2014. Després de la intervenció va patir unes complicacions que, segons va al·legar, no van anar correctament tractades. L’home va haver de ser tornat a operar en novembre i posteriorment en desembre. En esta operació, l’home va perdre la visió del seu ull dret.

 

L’home va presentar diferents informes mèdics

L’afectat va al·legar mala praxi en la pràctica de la intervenció, abans de la mateixa i en el tractament posterior. Feia referència a un clar error de diagnòstic en el postoperatori després de no haver sigut capaços els metges de diagnosticar el problema que presentava. Açò va motivar que no iniciaren un tractament urgent amb antibiòtics.

 

A demés, el demandant sostenia que va haver-hi un erroni tractament inicial del pacient a base de corticoides i es va produir una pèrdua d’oportunitat del tractament correcte en els temps fonamentals per al bon o mal resultat del seu tractament.

 

L’home va fonamentar esta reclamació en diferents informes mèdics que confirmaven la incorrecta assistència mèdica prestada que li va produir el mal de la ceguesa i un greu perjudici estètic, així com la deguda relació de causalitat entre l’assistència i el resultat.

 

Una indemnització de més de 15.000 euros

El tribunal, després d’estudiar tota la prova i els diferents informes aportats al procediment, coincidix amb el demandant que va haver-hi infracció en el seguiment del pacient a partir del 20 de novembre, una volta ja va ser operat. Però no veu mala praxi ni en la fase preoperatòria ni en el curs de la intervenció per a eliminar la cataracta.

 

L’afectat demanava 90.000 euros pels danys causats i el perjudici patit, però el tribunal rebaixa la quantitat fins als 15.434 euros en vore la mala praxi únicament en el postoperatori, en el retard en la detecció del seu problema en el seu ull dret.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.