Càrregues policials i un ferit en València en la jornada de protestes per l’arrest de Pablo Hasél

 

La nova concentració celebrada esta setmana en València en suport al raper Pablo Hasél ha transcorregut amb incidents entre persones que han tractat de desplaçar-se del lloc de la protesta i la Policia, que ha tornat a dur a terme càrregues, que han provocat moments de tensió.

 

A partir de les 19.00 hores d’este dijous, la plaça de Sant Agustí de València ha començat a omplir-se de persones congregades per a mostrar el seu suport al raper detingut i expressar el rebuig davant les càrregues policials ocorregudes en diferents ciutats espanyoles.

 

Després de la lectura d’un manifest, s’han viscut moments de tensió quan alguns dels participants en la concentració han intentat eixir de la plaça encapçalats per una pancarta, moment en què els policies han intervingut per a frenar el seu avanç i han carregat contra estes persones, per a després formar un cordó policial que evitarà que la protesta s’estenguera pels carrers limítrofs.

 

Un ferit i 8 detinguts

Un grup de persones ha tractat de desplaçar-se cap als carrers pròxims al MuVIM, a on han tirat un contenidor de vidre i han llançat botelles als policies. Alguns d’ells s’han dispersat mentres que uns altres han sigut parats i col·locats contra una paret pels agents.

 

També s’han produït incidents quan els participants han arribat al carrer Sant Vicent, i els policies han carregat de nou contra algunes persones. Alguns manifestants han espentat contenidors enmig del carrer. 

 

En este punt, s’han viscut alguns dels moments més complicats, amb uns quants intents dels manifestants de sobrepassar el cordó policial, i s’ha pogut vore a una persona ferida al cap. Tots els comerços essencials han tancat abans d’hora, amb el que la gent que estava comprant allí en un gran supermercat ha hagut de quedar-se dins del local.

 

Passades les nou de la nit, els participants s’han dispersat dels carrers del centre. La Delegació de Govern en la Comunitat Valenciana ha confirmat la detenció de huit persones i almenys un ferit

 

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU