Càrregues policials i un ferit en València en la jornada de protestes per l’arrest de Pablo Hasél

 

La nova concentració celebrada esta setmana en València en suport al raper Pablo Hasél ha transcorregut amb incidents entre persones que han tractat de desplaçar-se del lloc de la protesta i la Policia, que ha tornat a dur a terme càrregues, que han provocat moments de tensió.

 

A partir de les 19.00 hores d’este dijous, la plaça de Sant Agustí de València ha començat a omplir-se de persones congregades per a mostrar el seu suport al raper detingut i expressar el rebuig davant les càrregues policials ocorregudes en diferents ciutats espanyoles.

 

Després de la lectura d’un manifest, s’han viscut moments de tensió quan alguns dels participants en la concentració han intentat eixir de la plaça encapçalats per una pancarta, moment en què els policies han intervingut per a frenar el seu avanç i han carregat contra estes persones, per a després formar un cordó policial que evitarà que la protesta s’estenguera pels carrers limítrofs.

 

Un ferit i 8 detinguts

Un grup de persones ha tractat de desplaçar-se cap als carrers pròxims al MuVIM, a on han tirat un contenidor de vidre i han llançat botelles als policies. Alguns d’ells s’han dispersat mentres que uns altres han sigut parats i col·locats contra una paret pels agents.

 

També s’han produït incidents quan els participants han arribat al carrer Sant Vicent, i els policies han carregat de nou contra algunes persones. Alguns manifestants han espentat contenidors enmig del carrer. 

 

En este punt, s’han viscut alguns dels moments més complicats, amb uns quants intents dels manifestants de sobrepassar el cordó policial, i s’ha pogut vore a una persona ferida al cap. Tots els comerços essencials han tancat abans d’hora, amb el que la gent que estava comprant allí en un gran supermercat ha hagut de quedar-se dins del local.

 

Passades les nou de la nit, els participants s’han dispersat dels carrers del centre. La Delegació de Govern en la Comunitat Valenciana ha confirmat la detenció de huit persones i almenys un ferit

 

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.