Càrregues policials i un ferit en València en la jornada de protestes per l’arrest de Pablo Hasél

 

La nova concentració celebrada esta setmana en València en suport al raper Pablo Hasél ha transcorregut amb incidents entre persones que han tractat de desplaçar-se del lloc de la protesta i la Policia, que ha tornat a dur a terme càrregues, que han provocat moments de tensió.

 

A partir de les 19.00 hores d’este dijous, la plaça de Sant Agustí de València ha començat a omplir-se de persones congregades per a mostrar el seu suport al raper detingut i expressar el rebuig davant les càrregues policials ocorregudes en diferents ciutats espanyoles.

 

Després de la lectura d’un manifest, s’han viscut moments de tensió quan alguns dels participants en la concentració han intentat eixir de la plaça encapçalats per una pancarta, moment en què els policies han intervingut per a frenar el seu avanç i han carregat contra estes persones, per a després formar un cordó policial que evitarà que la protesta s’estenguera pels carrers limítrofs.

 

Un ferit i 8 detinguts

Un grup de persones ha tractat de desplaçar-se cap als carrers pròxims al MuVIM, a on han tirat un contenidor de vidre i han llançat botelles als policies. Alguns d’ells s’han dispersat mentres que uns altres han sigut parats i col·locats contra una paret pels agents.

 

També s’han produït incidents quan els participants han arribat al carrer Sant Vicent, i els policies han carregat de nou contra algunes persones. Alguns manifestants han espentat contenidors enmig del carrer. 

 

En este punt, s’han viscut alguns dels moments més complicats, amb uns quants intents dels manifestants de sobrepassar el cordó policial, i s’ha pogut vore a una persona ferida al cap. Tots els comerços essencials han tancat abans d’hora, amb el que la gent que estava comprant allí en un gran supermercat ha hagut de quedar-se dins del local.

 

Passades les nou de la nit, els participants s’han dispersat dels carrers del centre. La Delegació de Govern en la Comunitat Valenciana ha confirmat la detenció de huit persones i almenys un ferit

 

Últimes notícies

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.