Càrregues policials i un ferit en València en la jornada de protestes per l’arrest de Pablo Hasél

 

La nova concentració celebrada esta setmana en València en suport al raper Pablo Hasél ha transcorregut amb incidents entre persones que han tractat de desplaçar-se del lloc de la protesta i la Policia, que ha tornat a dur a terme càrregues, que han provocat moments de tensió.

 

A partir de les 19.00 hores d’este dijous, la plaça de Sant Agustí de València ha començat a omplir-se de persones congregades per a mostrar el seu suport al raper detingut i expressar el rebuig davant les càrregues policials ocorregudes en diferents ciutats espanyoles.

 

Després de la lectura d’un manifest, s’han viscut moments de tensió quan alguns dels participants en la concentració han intentat eixir de la plaça encapçalats per una pancarta, moment en què els policies han intervingut per a frenar el seu avanç i han carregat contra estes persones, per a després formar un cordó policial que evitarà que la protesta s’estenguera pels carrers limítrofs.

 

Un ferit i 8 detinguts

Un grup de persones ha tractat de desplaçar-se cap als carrers pròxims al MuVIM, a on han tirat un contenidor de vidre i han llançat botelles als policies. Alguns d’ells s’han dispersat mentres que uns altres han sigut parats i col·locats contra una paret pels agents.

 

També s’han produït incidents quan els participants han arribat al carrer Sant Vicent, i els policies han carregat de nou contra algunes persones. Alguns manifestants han espentat contenidors enmig del carrer. 

 

En este punt, s’han viscut alguns dels moments més complicats, amb uns quants intents dels manifestants de sobrepassar el cordó policial, i s’ha pogut vore a una persona ferida al cap. Tots els comerços essencials han tancat abans d’hora, amb el que la gent que estava comprant allí en un gran supermercat ha hagut de quedar-se dins del local.

 

Passades les nou de la nit, els participants s’han dispersat dels carrers del centre. La Delegació de Govern en la Comunitat Valenciana ha confirmat la detenció de huit persones i almenys un ferit

 

Últimes notícies

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.

Desmantellen a València un grup itinerant especialitzat en robatoris en vivendes

La Policia Nacional, amb suport de la Policia de Geòrgia, ha desarticulat a la província de València un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris amb força en vivendes, amb tres detinguts que han ingressat en presó. Els investigadors els atribuïxen almenys 18 robatoris en domicilis i diverses falsedats documentals.

Així serà l’estrena de la Lliga F Moeve: derbi madrileny i debut del València al camp de l’Alavés

La Lliga F Moeve 2026-2027 començarà el 29 d’agost amb cinc partits, entre ells el derbi Real Madrid-Atlético, i el València debutarà el diumenge al camp del Deportivo Alavés.

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.

Aemet activa avis groc per tempestes i granís al nord interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de Castelló i per altes temperatures a València i Alacant. Dilluns ja s’han registrat avisos per calor extrema al litoral sud d’Alacant, sobretot a la zona d’Orihuela.

Musuayi i Ryan ja treballen a la ciutat esportiva del Llevant

Yanis Musuayi i Mathew Ryan s’han incorporat als entrenaments del Llevant a la ciutat esportiva de Buñol en la penúltima setmana de pretemporada. El club ha tancat el fitxatge del davanter belga i la renovació del porter australià.
FILMOTECA D'ESTIU