Dos simulacions de delicte per a cobrar la indemnització de l’assegurança

 

 

La Guàrdia Civil ha esclarit dos delictes de simulació de delicte a la Vila Joiosa. Els presumptes autors són un home de 24 anys que va fingir haver sigut víctima d’un robatori amb força, pel qual li van sostraure 7.100 euros; i una dona de 60 anys que va denunciar haver patit un robatori amb violència, i posteriorment va tractar d’estafar a la seua assegurança.

A la fi de juny, les patrulles del servei de prevenció de seguretat ciutadana de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa van ser alertades per la comissió d’un presumpte delicte de robatori amb força en interior de vehicle d’una empresa de repartiment de mercaderies, que presentava trencament del cristall de la porta.

El perjudicat va interposar la corresponent denúncia, en la qual va manifestar que l’autor s’havia emportat una bossa amb la quantitat de 7.100 euros, equivalent a la recaptació de dos setmanes.

Els investigadors, ja amb les primeres perquisicions, van determinar l’existència de nombroses incongruències, per la qual cosa van citar de nou al denunciant, qui en veure’s descobert va confessar haver simulat i recreat el delicte de robatori.

Este home de 24 anys va acabar detingut i lloc en llibertat a espera de judici.

 

Denúncia farsa

Així mateix, la setmana passada, una veïna de la Vila Joiosa de 60 anys, va presentar denúncia com a víctima d’un delicte de robatori amb violència pel qual un home li havia donat una estirada de la bossa que contenia 1.400 euros en efectiu.

Igual que en el cas anterior, es van realitzar les gestions oportunes que van culminar amb la investigació d’esta dona com a presumpta autora del delicte de simulació de delicte i un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que havia donat part a la companyia asseguradora per a cobrar la indemnització pertinent.

 

Detenció cinc persones

 

Enguany, s’ha procedit a la detenció de 5 persones per fets similars en la localitat de la Vila Joiosa. Es recorda als ciutadans que quan presenten una denúncia tenen l’obligació de dir la veritat, i que tots fets seran investigats. Si es determinara la seua falsedat, el denunciant pot acabar detingut, i en cas de ser condemnats, castigats amb multa de sis a dotze mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.