9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Dos simulacions de delicte per a cobrar la indemnització de l’assegurança

 

 

La Guàrdia Civil ha esclarit dos delictes de simulació de delicte a la Vila Joiosa. Els presumptes autors són un home de 24 anys que va fingir haver sigut víctima d’un robatori amb força, pel qual li van sostraure 7.100 euros; i una dona de 60 anys que va denunciar haver patit un robatori amb violència, i posteriorment va tractar d’estafar a la seua assegurança.

A la fi de juny, les patrulles del servei de prevenció de seguretat ciutadana de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa van ser alertades per la comissió d’un presumpte delicte de robatori amb força en interior de vehicle d’una empresa de repartiment de mercaderies, que presentava trencament del cristall de la porta.

El perjudicat va interposar la corresponent denúncia, en la qual va manifestar que l’autor s’havia emportat una bossa amb la quantitat de 7.100 euros, equivalent a la recaptació de dos setmanes.

Els investigadors, ja amb les primeres perquisicions, van determinar l’existència de nombroses incongruències, per la qual cosa van citar de nou al denunciant, qui en veure’s descobert va confessar haver simulat i recreat el delicte de robatori.

Este home de 24 anys va acabar detingut i lloc en llibertat a espera de judici.

 

Denúncia farsa

Així mateix, la setmana passada, una veïna de la Vila Joiosa de 60 anys, va presentar denúncia com a víctima d’un delicte de robatori amb violència pel qual un home li havia donat una estirada de la bossa que contenia 1.400 euros en efectiu.

Igual que en el cas anterior, es van realitzar les gestions oportunes que van culminar amb la investigació d’esta dona com a presumpta autora del delicte de simulació de delicte i un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que havia donat part a la companyia asseguradora per a cobrar la indemnització pertinent.

 

Detenció cinc persones

 

Enguany, s’ha procedit a la detenció de 5 persones per fets similars en la localitat de la Vila Joiosa. Es recorda als ciutadans que quan presenten una denúncia tenen l’obligació de dir la veritat, i que tots fets seran investigats. Si es determinara la seua falsedat, el denunciant pot acabar detingut, i en cas de ser condemnats, castigats amb multa de sis a dotze mesos.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.