Dos simulacions de delicte per a cobrar la indemnització de l’assegurança

 

 

La Guàrdia Civil ha esclarit dos delictes de simulació de delicte a la Vila Joiosa. Els presumptes autors són un home de 24 anys que va fingir haver sigut víctima d’un robatori amb força, pel qual li van sostraure 7.100 euros; i una dona de 60 anys que va denunciar haver patit un robatori amb violència, i posteriorment va tractar d’estafar a la seua assegurança.

A la fi de juny, les patrulles del servei de prevenció de seguretat ciutadana de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa van ser alertades per la comissió d’un presumpte delicte de robatori amb força en interior de vehicle d’una empresa de repartiment de mercaderies, que presentava trencament del cristall de la porta.

El perjudicat va interposar la corresponent denúncia, en la qual va manifestar que l’autor s’havia emportat una bossa amb la quantitat de 7.100 euros, equivalent a la recaptació de dos setmanes.

Els investigadors, ja amb les primeres perquisicions, van determinar l’existència de nombroses incongruències, per la qual cosa van citar de nou al denunciant, qui en veure’s descobert va confessar haver simulat i recreat el delicte de robatori.

Este home de 24 anys va acabar detingut i lloc en llibertat a espera de judici.

 

Denúncia farsa

Així mateix, la setmana passada, una veïna de la Vila Joiosa de 60 anys, va presentar denúncia com a víctima d’un delicte de robatori amb violència pel qual un home li havia donat una estirada de la bossa que contenia 1.400 euros en efectiu.

Igual que en el cas anterior, es van realitzar les gestions oportunes que van culminar amb la investigació d’esta dona com a presumpta autora del delicte de simulació de delicte i un delicte d’estafa en grau de temptativa, ja que havia donat part a la companyia asseguradora per a cobrar la indemnització pertinent.

 

Detenció cinc persones

 

Enguany, s’ha procedit a la detenció de 5 persones per fets similars en la localitat de la Vila Joiosa. Es recorda als ciutadans que quan presenten una denúncia tenen l’obligació de dir la veritat, i que tots fets seran investigats. Si es determinara la seua falsedat, el denunciant pot acabar detingut, i en cas de ser condemnats, castigats amb multa de sis a dotze mesos.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.