10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Un candidat de Cs de Villena simulava ser una xiqueta per a demanar imàtgens sexuals a menors de 13 anys

Guardia Civil

De moment hi ha 10 menors afectades | Guàrdia Civil – Alacant

 

Un home de 21 anys ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut en Villena (l’Alt Vinalopó) per, presumptament, fer-se passar per una xiqueta en diversos perfils de les xarxes socials per a guanyar-se la confiança de menors d’edat i demanar-los imàtgens sexuals a canvi de diners.

 

Segons la Guàrdia Civil, este individu va sol·licitar estes imàtgens sexuals a deu menors de 13 anys de les províncies d’Alacant, València i Sevilla, als quals enganyava i, a la volta, oferia quantitats de diners que oscil·laven entre els 200 i 500 euros.

 

Este home aprofitava els perfils públics de xiques menors d’edat en les xarxes socials per a suplantar la seua identitat, fer-se passar per una adolescent més i establir un vincle de confiança amb les seues possibles víctimes.

 

Passat un temps, aprofitava eixa confiança per a demanar-los material fotogràfic i videogràfic en actitud sexual explícita i, inclús, intentava concertar cites presencials per a intentar mantindre relacions sexuals amb elles.

 

Cap d’estes cites es va arribar a materialitzar, segons la Guàrdia Civil, ja que va poder ser detingut abans que es produïren.

 

Els agents van poder identificar a esta persona i van trobar en el seu domicili un smartphone l’anàlisi del qual ha permés identificar, fins al moment, a deu víctimes diferents de les províncies d’Alacant, València i Sevilla.

 

En tot cas, no es descarta l’aparició de més menors afectades, ja que continua l’estudi del dispositiu mòbil.

 

Al detingut se li atribuïxen els presumptes delictes de corrupció de menors i contra la intimitat i la pròpia imatge, en contactar mitjançant tecnologia amb menors de 16 anys.

 

L’operació ha sigut desenvolupada per l’equip de Policia Judicial de Villena i el detingut ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial, que ha decretat la seua llibertat provisional, però amb la prohibició d’aproximar-se a les diferents víctimes, a qualsevol centre escolar i realitzar cap activitat relacionada amb menors.

 

Candidat de Ciudadanos en la localitat de Villena

El jove detingut figurava com a número 5 de la llista de Ciudadanos en les passades Eleccions municipals en la localitat de Villena. Després de conéixer-se la situació, la formació política ha suspés cautelarment de militància al detingut, de forma immediata.

 

Així mateix, des de Ciudadanos senyalaven a Europa Press que el candidat no va arribar a conseguir acta de regidor, ja que anava en quint lloc i la formació va traure dos edils.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.