17.4 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Un candidat de Cs de Villena simulava ser una xiqueta per a demanar imàtgens sexuals a menors de 13 anys

Guardia Civil

De moment hi ha 10 menors afectades | Guàrdia Civil – Alacant

 

Un home de 21 anys ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut en Villena (l’Alt Vinalopó) per, presumptament, fer-se passar per una xiqueta en diversos perfils de les xarxes socials per a guanyar-se la confiança de menors d’edat i demanar-los imàtgens sexuals a canvi de diners.

 

Segons la Guàrdia Civil, este individu va sol·licitar estes imàtgens sexuals a deu menors de 13 anys de les províncies d’Alacant, València i Sevilla, als quals enganyava i, a la volta, oferia quantitats de diners que oscil·laven entre els 200 i 500 euros.

 

Este home aprofitava els perfils públics de xiques menors d’edat en les xarxes socials per a suplantar la seua identitat, fer-se passar per una adolescent més i establir un vincle de confiança amb les seues possibles víctimes.

 

Passat un temps, aprofitava eixa confiança per a demanar-los material fotogràfic i videogràfic en actitud sexual explícita i, inclús, intentava concertar cites presencials per a intentar mantindre relacions sexuals amb elles.

 

Cap d’estes cites es va arribar a materialitzar, segons la Guàrdia Civil, ja que va poder ser detingut abans que es produïren.

 

Els agents van poder identificar a esta persona i van trobar en el seu domicili un smartphone l’anàlisi del qual ha permés identificar, fins al moment, a deu víctimes diferents de les províncies d’Alacant, València i Sevilla.

 

En tot cas, no es descarta l’aparició de més menors afectades, ja que continua l’estudi del dispositiu mòbil.

 

Al detingut se li atribuïxen els presumptes delictes de corrupció de menors i contra la intimitat i la pròpia imatge, en contactar mitjançant tecnologia amb menors de 16 anys.

 

L’operació ha sigut desenvolupada per l’equip de Policia Judicial de Villena i el detingut ha sigut posat a disposició de l’autoritat judicial, que ha decretat la seua llibertat provisional, però amb la prohibició d’aproximar-se a les diferents víctimes, a qualsevol centre escolar i realitzar cap activitat relacionada amb menors.

 

Candidat de Ciudadanos en la localitat de Villena

El jove detingut figurava com a número 5 de la llista de Ciudadanos en les passades Eleccions municipals en la localitat de Villena. Després de conéixer-se la situació, la formació política ha suspés cautelarment de militància al detingut, de forma immediata.

 

Així mateix, des de Ciudadanos senyalaven a Europa Press que el candidat no va arribar a conseguir acta de regidor, ja que anava en quint lloc i la formació va traure dos edils.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.