Sis persones condemnades per segrestar un home a Torreblanca

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que oscil·len entre els cinc i els dos anys de presó a tres homes i tres dones per un delicte de segrest. A cinc d’ells, els condemna a més a una pena de multa de 120 euros per un delicte lleu de lesions.
 

Els penats no podran comunicar-se ni acostar-se a la víctima, a la qual indemnitzaran de manera solidària amb 10.000 euros per la privació de la llibertat i les lesions patides.

La sentència, que és ferma i no pot recórrer-se, es va dictar després que el Ministeri Fiscal i les defenses dels acusats formularen una qualificació conjunta, per la qual els condemnats reconeixien els fets i mostraven la seua conformitat amb el tipus delictiu i amb la pena imposada.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol de l’any 2019, quan quatre dels condemnats van acudir a un restaurant de Torreblanca al qual havia acudit la víctima per a esclarir l’origen del deute de 74.000 euros que ells li reclamaven.

Després d’una breu conversa, van prendre dos cotxes i van circular en direcció a Almussafes, malgrat que a la víctima li van fer creure que anaven al municipi d’Alberic, on residia una altra persona relacionada amb el deute.

Al voltant de les set de la vesprada, van arribar fins a un domicili de la primera d’estes localitats valencianes, on esperaven els altres dos condemnats i en el qual van tancar al perjudicat després de tancar la porta i abaixar les persianes per a evitar que escapara.

Els segrestadors li van emmanillar, van colpejar i li van fer diversos talls a les cames, alhora que li amenaçaven de tallar-li el coll i dits de la mà si no els pagava.

Fins i tot van realitzar vàries videotelefonades a un germà de la victima en les quals apareixia este amb el rostre ensangonat per a dotar de major veracitat a les seues amenaces i aconseguir el seu propòsit final.

El tancament va acabar a les huit de la vesprada de l’endemà, quan la víctima va ser alliberada per la Guàrdia Civil. El perjudicat va patir contusions i hematomes en la cara, el cap, els braços, les cames i el pit, dels quals va tardar 21 dies a curar.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.