Sis jóvens detinguts per agredir a un xic per a furtar-li diners en Sant Joan d’Alacant

 

La Guàrdia Civil de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), va posar en marxa l’operació Rovina, a causa d’una denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir una violenta agressió per un grup de jóvens, per a robar-li el premi que havia guanyat en un saló d’apostes. Per tals fets els agents de la Guàrdia Civil van detindre a sis xics per un delicte de robatori amb violència i intimidació, un delicte de lesions i un altre de pertinença a grup criminal.

 

Les actuacions van començar quan un veí de Sant Joan d’Alacant va presentar una denúncia davant la Guàrdia Civil perquè havia patit una forta agressió per un grup de persones. La víctima va posar en coneixement dels agents que havia acudit a un saló de jocs i que després de guanyar un premi de 900 euros, va decidir abandonar el local per a ingressar els diners en el seu compte bancari.

 

En eixir al carrer, es va donar compte que la seua bicicleta no estava a on l’havia deixada. La va buscar pels voltants, però al no trobar-la va continuar fins al caixer per a fer l’ingrés. Quan va eixir del banc li esperava un jove que havia conegut eixe mateix dia en el saló de jocs i amablement li va dir que sabia a on estava la seua bicicleta.

 

Hi havia 5 jóvens esperant-lo en un parc

Va conseguir convéncer-ho que si l’acompanyava fins a uns carrers pròxims podria recuperar-la, pel que dos es van dirigir al lloc i quan van passar per un parc pròxim, el jove i cinc xics més van envoltar a la víctima en actitud amenaçadora, exigint-li els diners del premi amb paraules com «anem fer-ho per les bones».

 

En eixe instant el denunciant va intentar escapar-se dels seus agressors i va eixir corrent, sense èxit, ja que els xics el van agarrar per l’esquena, tirant-ho al terra. Va ser en eixe moment quan van començar a pegar-li puntades i punyades per tot el cos per a conseguir la seua cartera.

 

Quan es van donar compte que estava buida, van tornar a agredir a la víctima, exigint-li el número PIN de la seua targeta bancària, que l’agredit els va acabar donant. Els sis jóvens se’n van anar del lloc emportant-se la bicicleta i la motxilla que portava la víctima en direcció al banc, per a robar-li 290 euros del seu compte bancari.

 

La víctima encara està recuperant-se de les lesions

El denunciant que patia colps per tot el cos, va ser traslladat per una patrulla de Policia Local de la localitat a l’Hospital de Sant Joan d’Alacant, a on li van diagnosticar una fractura en l’os del nas i diferents erosions en el cos, lesions de les que la víctima hui dia continua recuperant-se.

 

Després de diferents investigacions els agents van saber la identitat dels autors, clients habituals del saló de jocs i amb un ampli historial delictiu. Per tals fets, la Guàrdia Civil va detindre als sis jóvens per un delicte de robatori amb violència i intimidació, un delicte de lesions i un altre de pertinença a grup criminal. 

 

Quatre dels detinguts, d’edats compreses entre els 18 i els 25 anys van ser posats a la disposició del Jutjat número 6 d’Alacant que va decretar la llibertat provisional sense fiança. L’últim dels detinguts, menor d’edat, va ser posat en llibertat i entregat als seus tutors per ordre del Fiscal de Menors. L’Autoritat Judicial ha decretat una ordre d’allunyament de tots ells respecte a la seua víctima.

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.

El València només ha guanyat tres vegades en San Mamés en els últims quinze anys

El València visita a l'Athletic en San Mamés amb un balanç molt negatiu en Lliga en els últims quinze anys: només tres victòries en quinze partits com a visitant.

Elx i afició preparen una gran festa abans del decisiu partit davant l’Alabés

L'Elx celebrarà una festa amb la seua afició en el Fons Sud abans del dol clau davant l'Alabés, rival directe per la permanència, amb música, barres i gran recepció a l'equip.

Marcelino firma la seua tercera classificació del Vila-real per a la Champions i supera a Pellegrini

El Vila-real ha assegurat matemàticament la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, la sèptima de la seua història, i Marcelino suma ja tres classificacions, una més que Manuel Pellegrini.