El sostre d’un centre de salut de Castelló s’esfondra

 

La coberta d’una de les consultes del centre de salut 9 d’Octubre, a Castelló, s’ha esfondrat en la matinada d’este divendres, per fortuna, sense haver de lamentar danys personals per l’hora en la qual s’ha produït l’accident, que ha posat en estat d’alarma als treballadors i usuaris del centre.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a la Conselleria de Sanitat que “aclarisca” les causes que han motivat l’ensorrament del sostre d’una de les consultes de centre de salut 9 d’Octubre de Castelló, situada a la tercera planta de l’edifici.

Des del sindicat han explicat que “tot i que des del centre ja van alertar dilluns a la direcció d’Atenció Primària que el sostre de la consulta afectada presentava deficiències i fins i tot el dijous es va tornar a reiterar esta situació davant la falta de resposta, finalment no es va actuar, el que ha motivat que a la fi totes les planxes del fals sostre s’hagen després en la nit de dijous a divendres, causant greus danys materials a la consulta, encara que per fortuna no ha calgut lamentar danys personals”.

Esta sala no és l’única que presenta danys, ja que, segons han assenyalat des de CSIF, en estes també presenta deficiències el despatx de coordinació d’este centre sanitari.

“Demanem tant a la direcció d’Atenció Primària com a la Conselleria de Sanitat que actue amb la major celeritat per garantir la seguretat tant de personal com dels pacients que acudeixen a consulta en este edifici i evitar nous esfondraments”, han ressenyat des de CSIF.

A més, han valorat que este incident “no fa sinó posar de nou en relleu la difícil situació per la qual travessa el servei d’Atenció Primària a Castelló, amb ambulatoris que es troben totalment col·lapsats, manca d’equipament, manca d’inversions en la conservació d’infraestructures i personal sanitari que es veu obligat a doblar torns per cobrir les baixes i vacances dels companys que la Generalitat Valenciana ha decidit no substituir, tot i que seguim immersos en plena pandèmia”.

“Des de CSIF demanem a Sanitat que prenga com més prompte millor, cartes en l’assumpte, depure responsabilitats i resolga una greu situació que està minvant greument la qualitat de l’assistència sanitària que reben els castellonencs”, han afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022