El sostre d’un centre de salut de Castelló s’esfondra

 

La coberta d’una de les consultes del centre de salut 9 d’Octubre, a Castelló, s’ha esfondrat en la matinada d’este divendres, per fortuna, sense haver de lamentar danys personals per l’hora en la qual s’ha produït l’accident, que ha posat en estat d’alarma als treballadors i usuaris del centre.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a la Conselleria de Sanitat que «aclarisca» les causes que han motivat l’ensorrament del sostre d’una de les consultes de centre de salut 9 d’Octubre de Castelló, situada a la tercera planta de l’edifici.

Des del sindicat han explicat que «tot i que des del centre ja van alertar dilluns a la direcció d’Atenció Primària que el sostre de la consulta afectada presentava deficiències i fins i tot el dijous es va tornar a reiterar esta situació davant la falta de resposta, finalment no es va actuar, el que ha motivat que a la fi totes les planxes del fals sostre s’hagen després en la nit de dijous a divendres, causant greus danys materials a la consulta, encara que per fortuna no ha calgut lamentar danys personals».

Esta sala no és l’única que presenta danys, ja que, segons han assenyalat des de CSIF, en estes també presenta deficiències el despatx de coordinació d’este centre sanitari.

«Demanem tant a la direcció d’Atenció Primària com a la Conselleria de Sanitat que actue amb la major celeritat per garantir la seguretat tant de personal com dels pacients que acudeixen a consulta en este edifici i evitar nous esfondraments», han ressenyat des de CSIF.

A més, han valorat que este incident «no fa sinó posar de nou en relleu la difícil situació per la qual travessa el servei d’Atenció Primària a Castelló, amb ambulatoris que es troben totalment col·lapsats, manca d’equipament, manca d’inversions en la conservació d’infraestructures i personal sanitari que es veu obligat a doblar torns per cobrir les baixes i vacances dels companys que la Generalitat Valenciana ha decidit no substituir, tot i que seguim immersos en plena pandèmia».

«Des de CSIF demanem a Sanitat que prenga com més prompte millor, cartes en l’assumpte, depure responsabilitats i resolga una greu situació que està minvant greument la qualitat de l’assistència sanitària que reben els castellonencs», han afirmat.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.