El sostre d’un centre de salut de Castelló s’esfondra

 

La coberta d’una de les consultes del centre de salut 9 d’Octubre, a Castelló, s’ha esfondrat en la matinada d’este divendres, per fortuna, sense haver de lamentar danys personals per l’hora en la qual s’ha produït l’accident, que ha posat en estat d’alarma als treballadors i usuaris del centre.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a la Conselleria de Sanitat que «aclarisca» les causes que han motivat l’ensorrament del sostre d’una de les consultes de centre de salut 9 d’Octubre de Castelló, situada a la tercera planta de l’edifici.

Des del sindicat han explicat que «tot i que des del centre ja van alertar dilluns a la direcció d’Atenció Primària que el sostre de la consulta afectada presentava deficiències i fins i tot el dijous es va tornar a reiterar esta situació davant la falta de resposta, finalment no es va actuar, el que ha motivat que a la fi totes les planxes del fals sostre s’hagen després en la nit de dijous a divendres, causant greus danys materials a la consulta, encara que per fortuna no ha calgut lamentar danys personals».

Esta sala no és l’única que presenta danys, ja que, segons han assenyalat des de CSIF, en estes també presenta deficiències el despatx de coordinació d’este centre sanitari.

«Demanem tant a la direcció d’Atenció Primària com a la Conselleria de Sanitat que actue amb la major celeritat per garantir la seguretat tant de personal com dels pacients que acudeixen a consulta en este edifici i evitar nous esfondraments», han ressenyat des de CSIF.

A més, han valorat que este incident «no fa sinó posar de nou en relleu la difícil situació per la qual travessa el servei d’Atenció Primària a Castelló, amb ambulatoris que es troben totalment col·lapsats, manca d’equipament, manca d’inversions en la conservació d’infraestructures i personal sanitari que es veu obligat a doblar torns per cobrir les baixes i vacances dels companys que la Generalitat Valenciana ha decidit no substituir, tot i que seguim immersos en plena pandèmia».

«Des de CSIF demanem a Sanitat que prenga com més prompte millor, cartes en l’assumpte, depure responsabilitats i resolga una greu situació que està minvant greument la qualitat de l’assistència sanitària que reben els castellonencs», han afirmat.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.