El sostre d’un centre de salut de Castelló s’esfondra

 

La coberta d’una de les consultes del centre de salut 9 d’Octubre, a Castelló, s’ha esfondrat en la matinada d’este divendres, per fortuna, sense haver de lamentar danys personals per l’hora en la qual s’ha produït l’accident, que ha posat en estat d’alarma als treballadors i usuaris del centre.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a la Conselleria de Sanitat que “aclarisca” les causes que han motivat l’ensorrament del sostre d’una de les consultes de centre de salut 9 d’Octubre de Castelló, situada a la tercera planta de l’edifici.

Des del sindicat han explicat que “tot i que des del centre ja van alertar dilluns a la direcció d’Atenció Primària que el sostre de la consulta afectada presentava deficiències i fins i tot el dijous es va tornar a reiterar esta situació davant la falta de resposta, finalment no es va actuar, el que ha motivat que a la fi totes les planxes del fals sostre s’hagen després en la nit de dijous a divendres, causant greus danys materials a la consulta, encara que per fortuna no ha calgut lamentar danys personals”.

Esta sala no és l’única que presenta danys, ja que, segons han assenyalat des de CSIF, en estes també presenta deficiències el despatx de coordinació d’este centre sanitari.

“Demanem tant a la direcció d’Atenció Primària com a la Conselleria de Sanitat que actue amb la major celeritat per garantir la seguretat tant de personal com dels pacients que acudeixen a consulta en este edifici i evitar nous esfondraments”, han ressenyat des de CSIF.

A més, han valorat que este incident “no fa sinó posar de nou en relleu la difícil situació per la qual travessa el servei d’Atenció Primària a Castelló, amb ambulatoris que es troben totalment col·lapsats, manca d’equipament, manca d’inversions en la conservació d’infraestructures i personal sanitari que es veu obligat a doblar torns per cobrir les baixes i vacances dels companys que la Generalitat Valenciana ha decidit no substituir, tot i que seguim immersos en plena pandèmia”.

“Des de CSIF demanem a Sanitat que prenga com més prompte millor, cartes en l’assumpte, depure responsabilitats i resolga una greu situació que està minvant greument la qualitat de l’assistència sanitària que reben els castellonencs”, han afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.