10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El sostre d’un centre de salut de Castelló s’esfondra

 

La coberta d’una de les consultes del centre de salut 9 d’Octubre, a Castelló, s’ha esfondrat en la matinada d’este divendres, per fortuna, sense haver de lamentar danys personals per l’hora en la qual s’ha produït l’accident, que ha posat en estat d’alarma als treballadors i usuaris del centre.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha demanat a la Conselleria de Sanitat que “aclarisca” les causes que han motivat l’ensorrament del sostre d’una de les consultes de centre de salut 9 d’Octubre de Castelló, situada a la tercera planta de l’edifici.

Des del sindicat han explicat que “tot i que des del centre ja van alertar dilluns a la direcció d’Atenció Primària que el sostre de la consulta afectada presentava deficiències i fins i tot el dijous es va tornar a reiterar esta situació davant la falta de resposta, finalment no es va actuar, el que ha motivat que a la fi totes les planxes del fals sostre s’hagen després en la nit de dijous a divendres, causant greus danys materials a la consulta, encara que per fortuna no ha calgut lamentar danys personals”.

Esta sala no és l’única que presenta danys, ja que, segons han assenyalat des de CSIF, en estes també presenta deficiències el despatx de coordinació d’este centre sanitari.

“Demanem tant a la direcció d’Atenció Primària com a la Conselleria de Sanitat que actue amb la major celeritat per garantir la seguretat tant de personal com dels pacients que acudeixen a consulta en este edifici i evitar nous esfondraments”, han ressenyat des de CSIF.

A més, han valorat que este incident “no fa sinó posar de nou en relleu la difícil situació per la qual travessa el servei d’Atenció Primària a Castelló, amb ambulatoris que es troben totalment col·lapsats, manca d’equipament, manca d’inversions en la conservació d’infraestructures i personal sanitari que es veu obligat a doblar torns per cobrir les baixes i vacances dels companys que la Generalitat Valenciana ha decidit no substituir, tot i que seguim immersos en plena pandèmia”.

“Des de CSIF demanem a Sanitat que prenga com més prompte millor, cartes en l’assumpte, depure responsabilitats i resolga una greu situació que està minvant greument la qualitat de l’assistència sanitària que reben els castellonencs”, han afirmat.

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.