Sueca es vorà obligada a pagar 36.000 euros a l’empresa del Convent dels Franciscans

L'Ajuntament de Sueca abonarà al voltant de 36.000 euros per tal d'acabar amb els recursos davant de les sentències judicials en la seua contra. També abonarà els interessos contrets des de juliol de 2015 a l'empresa contractada per a la remodelació i restauració de la coberta de l'antic Convent dels Franciscans. Una modificació en les obres, per la inexactitud del primer plec de condicions va portar a la falta d'enteniments entre la companyia adjudicatària de les obres i el consistori. D'aquesta manera va començar tot aquest procés judicial que es perllonga durant alguns anys i que va acabar en diverses estances. La primera sentència dictada en favor de l'empresa el 13 de juliol de 2015 va ser ratificada posteriorment a través de la destimació dels recursos que van ser presentats pels advocats de l'ajuntament. No va admetre el recurs municipal ni el TSJ de la Comunitat Valenciana, i el jutjat va requerir el dia 19 d'octubre el compliment de la fallada mitjançant diligència d'ordenació, per la qual cosa l'ajuntament finalment va decidir pagar.

Els treballadors en el Convent dels Franciscans, que està en la zona que dona a l'actual residència de la tercera edat, suposava una inversió de prop de 110.000 euros sufragada íntegrament pel consistori. Per altra banda, la coberta del recinte comptava amb bigues de fusta partides o molt perjudicades pel pas del temps, amb un gran problema d'humitats. L'equip de govern de Sueca va preferir renovar completament el sostre, procedint a la substitució de les bigues de fusta per altres metàl·liques, amb estructures també contra els incendis i una capa prefabricada de formigó asfàltic acabat amb una zona ceràmica.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.