Sueca es vorà obligada a pagar 36.000 euros a l’empresa del Convent dels Franciscans

L'Ajuntament de Sueca abonarà al voltant de 36.000 euros per tal d'acabar amb els recursos davant de les sentències judicials en la seua contra. També abonarà els interessos contrets des de juliol de 2015 a l'empresa contractada per a la remodelació i restauració de la coberta de l'antic Convent dels Franciscans. Una modificació en les obres, per la inexactitud del primer plec de condicions va portar a la falta d'enteniments entre la companyia adjudicatària de les obres i el consistori. D'aquesta manera va començar tot aquest procés judicial que es perllonga durant alguns anys i que va acabar en diverses estances. La primera sentència dictada en favor de l'empresa el 13 de juliol de 2015 va ser ratificada posteriorment a través de la destimació dels recursos que van ser presentats pels advocats de l'ajuntament. No va admetre el recurs municipal ni el TSJ de la Comunitat Valenciana, i el jutjat va requerir el dia 19 d'octubre el compliment de la fallada mitjançant diligència d'ordenació, per la qual cosa l'ajuntament finalment va decidir pagar.

Els treballadors en el Convent dels Franciscans, que està en la zona que dona a l'actual residència de la tercera edat, suposava una inversió de prop de 110.000 euros sufragada íntegrament pel consistori. Per altra banda, la coberta del recinte comptava amb bigues de fusta partides o molt perjudicades pel pas del temps, amb un gran problema d'humitats. L'equip de govern de Sueca va preferir renovar completament el sostre, procedint a la substitució de les bigues de fusta per altres metàl·liques, amb estructures també contra els incendis i una capa prefabricada de formigó asfàltic acabat amb una zona ceràmica.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.