Sueca es vorà obligada a pagar 36.000 euros a l’empresa del Convent dels Franciscans

L'Ajuntament de Sueca abonarà al voltant de 36.000 euros per tal d'acabar amb els recursos davant de les sentències judicials en la seua contra. També abonarà els interessos contrets des de juliol de 2015 a l'empresa contractada per a la remodelació i restauració de la coberta de l'antic Convent dels Franciscans. Una modificació en les obres, per la inexactitud del primer plec de condicions va portar a la falta d'enteniments entre la companyia adjudicatària de les obres i el consistori. D'aquesta manera va començar tot aquest procés judicial que es perllonga durant alguns anys i que va acabar en diverses estances. La primera sentència dictada en favor de l'empresa el 13 de juliol de 2015 va ser ratificada posteriorment a través de la destimació dels recursos que van ser presentats pels advocats de l'ajuntament. No va admetre el recurs municipal ni el TSJ de la Comunitat Valenciana, i el jutjat va requerir el dia 19 d'octubre el compliment de la fallada mitjançant diligència d'ordenació, per la qual cosa l'ajuntament finalment va decidir pagar.

Els treballadors en el Convent dels Franciscans, que està en la zona que dona a l'actual residència de la tercera edat, suposava una inversió de prop de 110.000 euros sufragada íntegrament pel consistori. Per altra banda, la coberta del recinte comptava amb bigues de fusta partides o molt perjudicades pel pas del temps, amb un gran problema d'humitats. L'equip de govern de Sueca va preferir renovar completament el sostre, procedint a la substitució de les bigues de fusta per altres metàl·liques, amb estructures també contra els incendis i una capa prefabricada de formigó asfàltic acabat amb una zona ceràmica.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.