12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Més de 500 targetes falses per a aparcar en places de persones amb discapacitat en Castelló de la Plana

 

La ciutat de Castelló de la Plana compta amb més de 500 targetes falses per a aparcar en les 175 places per a conductors amb mobilitat reduïda. Per este motiu, i amb la finalitat de trobar una solució al problema provocat per l’ús fraudulent d’estos permisos i la picardia de la gent, s’ha convocat una reunió en el consistori de la ciutat per tractar este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, l’ús adequat d’estes targetes és la d’ús per part del conductor amb discapacitat o, en el cas que esta persona amb mobilitat reduïda no dispose de permís de conduir, pot ser usada pel conductor acompanyant sempre que la persona amb mobilitat reduïda vaja en el cotxe.

 

Qualsevol utilització de la targeta a l’hora d’estacionar en una d’estes places especials que no siguen estes dos està totalment prohibida en la ciutat de Castelló de la Plana.

 

La conducta incívica d’alguns familiars

Així, Ramón Meseguer, president de la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE), ha denunciat esta situació i ha informat l’alcalde de la ciutat valenciana que, alguns familiars incívics usen la targeta encara quan la persona discapacitada ha mort o tapen la data de caducitat en aparcar o deixen estacionat el vehicle en estes places específiques durant uns quants dies.

Per este motiu, el consistori ja treballa de manera conjunta amb Concemfe per a vore de quina forma poden posar límit i augmentar el control davant esta situació. En este sentit, una de les mesures podria ser també reduir el període de la targeta, en l’actualitat, de deu anys.

 

 

Últimes notícies

Localitzen a la jove desapareguda a Favara i l’evacuen en helicòpter des d’un barranc

Els bombers han trobat a la jove en una zona de barranc i han iniciat la seua evacuació aèria per a transferir-la als medis sanitaris. La troballa s'ha produït a les 16.19 després d'una busca guiada per indicis.

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.