Més de 500 targetes falses per a aparcar en places de persones amb discapacitat en Castelló de la Plana

 

La ciutat de Castelló de la Plana compta amb més de 500 targetes falses per a aparcar en les 175 places per a conductors amb mobilitat reduïda. Per este motiu, i amb la finalitat de trobar una solució al problema provocat per l’ús fraudulent d’estos permisos i la picardia de la gent, s’ha convocat una reunió en el consistori de la ciutat per tractar este problema.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, l’ús adequat d’estes targetes és la d’ús per part del conductor amb discapacitat o, en el cas que esta persona amb mobilitat reduïda no dispose de permís de conduir, pot ser usada pel conductor acompanyant sempre que la persona amb mobilitat reduïda vaja en el cotxe.

 

Qualsevol utilització de la targeta a l’hora d’estacionar en una d’estes places especials que no siguen estes dos està totalment prohibida en la ciutat de Castelló de la Plana.

 

La conducta incívica d’alguns familiars

Així, Ramón Meseguer, president de la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE), ha denunciat esta situació i ha informat l’alcalde de la ciutat valenciana que, alguns familiars incívics usen la targeta encara quan la persona discapacitada ha mort o tapen la data de caducitat en aparcar o deixen estacionat el vehicle en estes places específiques durant uns quants dies.

Per este motiu, el consistori ja treballa de manera conjunta amb Concemfe per a vore de quina forma poden posar límit i augmentar el control davant esta situació. En este sentit, una de les mesures podria ser també reduir el període de la targeta, en l’actualitat, de deu anys.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres