Detinguts per usar la tècnica del ‘mataleón’ per a robar a la seua víctima

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Benidorm i Valdemoro a dos homes de nacionalitat lituana (36 i 39 anys) com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i un altre de lesions greus.

La brutalitat del robatori va causar unes lesions tan greus a la víctima, que va necessitar ser intervinguda quirúrgicament per fractura de mandíbula. Els dos detinguts ja han ingressat a la presó, encara que a un d’ells es va localitzar en una presó de Madrid, pendent de ser extradit.

Agents de l’Equip de Policia Judicial del Pilar de la Horadada han esclarit un robatori amb violència i intimidació, ocorregut de matinada, als afores d’un establiment d’Orihuela Costa.

La víctima (el vigilant privat d’esta finca) es va veure de sobte assaltat per dos homes que van arremetre contra ell usant la tècnica del “mataleón”, un mètode molt agressiu consistent a passar el braç pel coll fins a causar un semiescanyament. A conseqüència d’esta brutal agressió, va necessitar ser intervingut quirúrgicament per trencament de mandíbula.

Els dos individus, després de sostraure-li 400 euros i el telèfon mòbil, van continuar a l’interior de l’habitatge per a obtindre un botí major, però abans d’entrar, es van assegurar que la seua identitat no fora descoberta arrancant les càmeres de videovigilància.

Malgrat el seu esforç, els investigadors van aconseguir accedir a part de l’enregistrament i gràcies a la seua detallada anàlisi, van aconseguir una definició completa dels seus trets físics.

La intuïció policial els va fer suposar que estos dos homes haurien pogut actuar en localitats pròximes, i van difondre les imatges entre altres llocs de la Guàrdia Civil.

I així va ser, feia tan sols dos setmanes que la Guàrdia Civil de Torrevieja els havia detinguts per falsedat en els seus documents d’identitat lituans, encara que van quedar en llibertat amb càrrecs.

El parador d’ells va anar extremadament difícil d’esbrinar, pel fet que canviaven contínuament d’habitatge, mancaven a Espanya de domicili fix, i a més, usaven identitats falses per a buscar allotjament.

Finalment, es va detindre al primer d’ells en una presó de Madrid, després de conéixer la seua imminent extradició a Estònia per a complir deu anys de presó per pertinença a grup criminal, estafa i robatori amb violència i intimidació. La detenció del segon es va produir en un hotel de 4 estreles de Benidorm on es trobava allotjat.

Gràcies a esta operació la Guàrdia Civil ha evitat que estes dos persones continuaren amb les seues accions delictives mitjançant robatoris, bé amb força, bé amb violència i intimidació.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.