Detinguts per usar la tècnica del ‘mataleón’ per a robar a la seua víctima

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Benidorm i Valdemoro a dos homes de nacionalitat lituana (36 i 39 anys) com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i un altre de lesions greus.

La brutalitat del robatori va causar unes lesions tan greus a la víctima, que va necessitar ser intervinguda quirúrgicament per fractura de mandíbula. Els dos detinguts ja han ingressat a la presó, encara que a un d’ells es va localitzar en una presó de Madrid, pendent de ser extradit.

Agents de l’Equip de Policia Judicial del Pilar de la Horadada han esclarit un robatori amb violència i intimidació, ocorregut de matinada, als afores d’un establiment d’Orihuela Costa.

La víctima (el vigilant privat d’esta finca) es va veure de sobte assaltat per dos homes que van arremetre contra ell usant la tècnica del “mataleón”, un mètode molt agressiu consistent a passar el braç pel coll fins a causar un semiescanyament. A conseqüència d’esta brutal agressió, va necessitar ser intervingut quirúrgicament per trencament de mandíbula.

Els dos individus, després de sostraure-li 400 euros i el telèfon mòbil, van continuar a l’interior de l’habitatge per a obtindre un botí major, però abans d’entrar, es van assegurar que la seua identitat no fora descoberta arrancant les càmeres de videovigilància.

Malgrat el seu esforç, els investigadors van aconseguir accedir a part de l’enregistrament i gràcies a la seua detallada anàlisi, van aconseguir una definició completa dels seus trets físics.

La intuïció policial els va fer suposar que estos dos homes haurien pogut actuar en localitats pròximes, i van difondre les imatges entre altres llocs de la Guàrdia Civil.

I així va ser, feia tan sols dos setmanes que la Guàrdia Civil de Torrevieja els havia detinguts per falsedat en els seus documents d’identitat lituans, encara que van quedar en llibertat amb càrrecs.

El parador d’ells va anar extremadament difícil d’esbrinar, pel fet que canviaven contínuament d’habitatge, mancaven a Espanya de domicili fix, i a més, usaven identitats falses per a buscar allotjament.

Finalment, es va detindre al primer d’ells en una presó de Madrid, després de conéixer la seua imminent extradició a Estònia per a complir deu anys de presó per pertinença a grup criminal, estafa i robatori amb violència i intimidació. La detenció del segon es va produir en un hotel de 4 estreles de Benidorm on es trobava allotjat.

Gràcies a esta operació la Guàrdia Civil ha evitat que estes dos persones continuaren amb les seues accions delictives mitjançant robatoris, bé amb força, bé amb violència i intimidació.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU