16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Detinguts per usar la tècnica del ‘mataleón’ per a robar a la seua víctima

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Benidorm i Valdemoro a dos homes de nacionalitat lituana (36 i 39 anys) com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i un altre de lesions greus.

La brutalitat del robatori va causar unes lesions tan greus a la víctima, que va necessitar ser intervinguda quirúrgicament per fractura de mandíbula. Els dos detinguts ja han ingressat a la presó, encara que a un d’ells es va localitzar en una presó de Madrid, pendent de ser extradit.

Agents de l’Equip de Policia Judicial del Pilar de la Horadada han esclarit un robatori amb violència i intimidació, ocorregut de matinada, als afores d’un establiment d’Orihuela Costa.

La víctima (el vigilant privat d’esta finca) es va veure de sobte assaltat per dos homes que van arremetre contra ell usant la tècnica del “mataleón”, un mètode molt agressiu consistent a passar el braç pel coll fins a causar un semiescanyament. A conseqüència d’esta brutal agressió, va necessitar ser intervingut quirúrgicament per trencament de mandíbula.

Els dos individus, després de sostraure-li 400 euros i el telèfon mòbil, van continuar a l’interior de l’habitatge per a obtindre un botí major, però abans d’entrar, es van assegurar que la seua identitat no fora descoberta arrancant les càmeres de videovigilància.

Malgrat el seu esforç, els investigadors van aconseguir accedir a part de l’enregistrament i gràcies a la seua detallada anàlisi, van aconseguir una definició completa dels seus trets físics.

La intuïció policial els va fer suposar que estos dos homes haurien pogut actuar en localitats pròximes, i van difondre les imatges entre altres llocs de la Guàrdia Civil.

I així va ser, feia tan sols dos setmanes que la Guàrdia Civil de Torrevieja els havia detinguts per falsedat en els seus documents d’identitat lituans, encara que van quedar en llibertat amb càrrecs.

El parador d’ells va anar extremadament difícil d’esbrinar, pel fet que canviaven contínuament d’habitatge, mancaven a Espanya de domicili fix, i a més, usaven identitats falses per a buscar allotjament.

Finalment, es va detindre al primer d’ells en una presó de Madrid, després de conéixer la seua imminent extradició a Estònia per a complir deu anys de presó per pertinença a grup criminal, estafa i robatori amb violència i intimidació. La detenció del segon es va produir en un hotel de 4 estreles de Benidorm on es trobava allotjat.

Gràcies a esta operació la Guàrdia Civil ha evitat que estes dos persones continuaren amb les seues accions delictives mitjançant robatoris, bé amb força, bé amb violència i intimidació.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.