10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Detinguts per usar la tècnica del ‘mataleón’ per a robar a la seua víctima

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Benidorm i Valdemoro a dos homes de nacionalitat lituana (36 i 39 anys) com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i un altre de lesions greus.

La brutalitat del robatori va causar unes lesions tan greus a la víctima, que va necessitar ser intervinguda quirúrgicament per fractura de mandíbula. Els dos detinguts ja han ingressat a la presó, encara que a un d’ells es va localitzar en una presó de Madrid, pendent de ser extradit.

Agents de l’Equip de Policia Judicial del Pilar de la Horadada han esclarit un robatori amb violència i intimidació, ocorregut de matinada, als afores d’un establiment d’Orihuela Costa.

La víctima (el vigilant privat d’esta finca) es va veure de sobte assaltat per dos homes que van arremetre contra ell usant la tècnica del “mataleón”, un mètode molt agressiu consistent a passar el braç pel coll fins a causar un semiescanyament. A conseqüència d’esta brutal agressió, va necessitar ser intervingut quirúrgicament per trencament de mandíbula.

Els dos individus, després de sostraure-li 400 euros i el telèfon mòbil, van continuar a l’interior de l’habitatge per a obtindre un botí major, però abans d’entrar, es van assegurar que la seua identitat no fora descoberta arrancant les càmeres de videovigilància.

Malgrat el seu esforç, els investigadors van aconseguir accedir a part de l’enregistrament i gràcies a la seua detallada anàlisi, van aconseguir una definició completa dels seus trets físics.

La intuïció policial els va fer suposar que estos dos homes haurien pogut actuar en localitats pròximes, i van difondre les imatges entre altres llocs de la Guàrdia Civil.

I així va ser, feia tan sols dos setmanes que la Guàrdia Civil de Torrevieja els havia detinguts per falsedat en els seus documents d’identitat lituans, encara que van quedar en llibertat amb càrrecs.

El parador d’ells va anar extremadament difícil d’esbrinar, pel fet que canviaven contínuament d’habitatge, mancaven a Espanya de domicili fix, i a més, usaven identitats falses per a buscar allotjament.

Finalment, es va detindre al primer d’ells en una presó de Madrid, després de conéixer la seua imminent extradició a Estònia per a complir deu anys de presó per pertinença a grup criminal, estafa i robatori amb violència i intimidació. La detenció del segon es va produir en un hotel de 4 estreles de Benidorm on es trobava allotjat.

Gràcies a esta operació la Guàrdia Civil ha evitat que estes dos persones continuaren amb les seues accions delictives mitjançant robatoris, bé amb força, bé amb violència i intimidació.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.