20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Detinguts per usar la tècnica del ‘mataleón’ per a robar a la seua víctima

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Benidorm i Valdemoro a dos homes de nacionalitat lituana (36 i 39 anys) com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació i un altre de lesions greus.

La brutalitat del robatori va causar unes lesions tan greus a la víctima, que va necessitar ser intervinguda quirúrgicament per fractura de mandíbula. Els dos detinguts ja han ingressat a la presó, encara que a un d’ells es va localitzar en una presó de Madrid, pendent de ser extradit.

Agents de l’Equip de Policia Judicial del Pilar de la Horadada han esclarit un robatori amb violència i intimidació, ocorregut de matinada, als afores d’un establiment d’Orihuela Costa.

La víctima (el vigilant privat d’esta finca) es va veure de sobte assaltat per dos homes que van arremetre contra ell usant la tècnica del “mataleón”, un mètode molt agressiu consistent a passar el braç pel coll fins a causar un semiescanyament. A conseqüència d’esta brutal agressió, va necessitar ser intervingut quirúrgicament per trencament de mandíbula.

Els dos individus, després de sostraure-li 400 euros i el telèfon mòbil, van continuar a l’interior de l’habitatge per a obtindre un botí major, però abans d’entrar, es van assegurar que la seua identitat no fora descoberta arrancant les càmeres de videovigilància.

Malgrat el seu esforç, els investigadors van aconseguir accedir a part de l’enregistrament i gràcies a la seua detallada anàlisi, van aconseguir una definició completa dels seus trets físics.

La intuïció policial els va fer suposar que estos dos homes haurien pogut actuar en localitats pròximes, i van difondre les imatges entre altres llocs de la Guàrdia Civil.

I així va ser, feia tan sols dos setmanes que la Guàrdia Civil de Torrevieja els havia detinguts per falsedat en els seus documents d’identitat lituans, encara que van quedar en llibertat amb càrrecs.

El parador d’ells va anar extremadament difícil d’esbrinar, pel fet que canviaven contínuament d’habitatge, mancaven a Espanya de domicili fix, i a més, usaven identitats falses per a buscar allotjament.

Finalment, es va detindre al primer d’ells en una presó de Madrid, després de conéixer la seua imminent extradició a Estònia per a complir deu anys de presó per pertinença a grup criminal, estafa i robatori amb violència i intimidació. La detenció del segon es va produir en un hotel de 4 estreles de Benidorm on es trobava allotjat.

Gràcies a esta operació la Guàrdia Civil ha evitat que estes dos persones continuaren amb les seues accions delictives mitjançant robatoris, bé amb força, bé amb violència i intimidació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda una netejadora i el seu marit per robar joies en cases on treballava

La Guàrdia Civil ha detingut a una treballadora de neteja i al seu marit, veïns de Catí, per presumptes furts en domicilis on ella prestava servici. Part de les joies s'ha recuperat i els detinguts han passat a disposició judicial.

Pérez Llorca defén el potencial de l’aeroport de Castelló per a guanyar usuaris i obrir rutes

Pérez Llorca ha defés que l'aeroport de Castelló pot créixer en usuaris i rutes després d'un 2025 de rècord amb més de 318.000 passatgers i un gener amb un 14% més. Enguany s'han previst 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny, i un impuls a la incubadora aeroespacial.

Igualtat confirma el crim masclista de Benicàssim: Ana María, sèptima víctima de 2026

Igualtat ha confirmat la naturalesa masclista de l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El cas eleva a 7 les víctimes mortals en 2026.

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.