La tempesta de pedra causa 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló

AVA-ASAJA ha estimat que la tempesta de pedra ha causat 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló.

Per la seua part, LA UNIÓ de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tronades d’ahir de vesprada, acompanyades de pedra, deixen danys importants en algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, sobretot a Artana, Vilavella, Nules, Moncofa i la Vall d’Uixó.

Hi ha zones bastant afectades en estos termes municipals, ja que la pedra va caure amb intensitat i virulència en qüestió de pocs minuts. Caldrà esperar a entrar als camps i veure després l’evolució als cultius per comprovar la magnitud de les pèrdues.

El cultiu de cítrics és el més perjudicat i el de més extensió en superfície a la zona per afeccions a la fusta i caiguda de la floració per defoliació per l’impacte de les pedres. També s’observen danys als cultius d’ametlers, garroferes, oliveres i hortalisses.

LA UNIÓ reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Pel que fa a l’assegurança, LA UNIÓ demanarà una agilització dels peritatges per part d’Agroseguro de les varietats de cítrics encara per collir. No obstant això, cal dir que esta pedregada no té cobertura per la producció de la propera campanya, ja que segons les normes de contractació hauria d’haver sigut a partir del 20 d’abril, en el cas d’haver contractat l’any passat, quan encara podria haver entrat com a extensió de garantia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.