La tempesta de pedra causa 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló

AVA-ASAJA ha estimat que la tempesta de pedra ha causat 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló.

Per la seua part, LA UNIÓ de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tronades d’ahir de vesprada, acompanyades de pedra, deixen danys importants en algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, sobretot a Artana, Vilavella, Nules, Moncofa i la Vall d’Uixó.

Hi ha zones bastant afectades en estos termes municipals, ja que la pedra va caure amb intensitat i virulència en qüestió de pocs minuts. Caldrà esperar a entrar als camps i veure després l’evolució als cultius per comprovar la magnitud de les pèrdues.

El cultiu de cítrics és el més perjudicat i el de més extensió en superfície a la zona per afeccions a la fusta i caiguda de la floració per defoliació per l’impacte de les pedres. També s’observen danys als cultius d’ametlers, garroferes, oliveres i hortalisses.

LA UNIÓ reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Pel que fa a l’assegurança, LA UNIÓ demanarà una agilització dels peritatges per part d’Agroseguro de les varietats de cítrics encara per collir. No obstant això, cal dir que esta pedregada no té cobertura per la producció de la propera campanya, ja que segons les normes de contractació hauria d’haver sigut a partir del 20 d’abril, en el cas d’haver contractat l’any passat, quan encara podria haver entrat com a extensió de garantia.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.