La tempesta de pedra causa 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló

AVA-ASAJA ha estimat que la tempesta de pedra ha causat 25 milions de pèrdues en 5.000 hectàrees de cítrics a Castelló.

Per la seua part, LA UNIÓ de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tronades d’ahir de vesprada, acompanyades de pedra, deixen danys importants en algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, sobretot a Artana, Vilavella, Nules, Moncofa i la Vall d’Uixó.

Hi ha zones bastant afectades en estos termes municipals, ja que la pedra va caure amb intensitat i virulència en qüestió de pocs minuts. Caldrà esperar a entrar als camps i veure després l’evolució als cultius per comprovar la magnitud de les pèrdues.

El cultiu de cítrics és el més perjudicat i el de més extensió en superfície a la zona per afeccions a la fusta i caiguda de la floració per defoliació per l’impacte de les pedres. També s’observen danys als cultius d’ametlers, garroferes, oliveres i hortalisses.

LA UNIÓ reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Pel que fa a l’assegurança, LA UNIÓ demanarà una agilització dels peritatges per part d’Agroseguro de les varietats de cítrics encara per collir. No obstant això, cal dir que esta pedregada no té cobertura per la producció de la propera campanya, ja que segons les normes de contractació hauria d’haver sigut a partir del 20 d’abril, en el cas d’haver contractat l’any passat, quan encara podria haver entrat com a extensió de garantia.

Últimes notícies

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.