9.4 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La temporada turística a la Comunitat es podria ampliar de primavera a octubre pel canvi climàtic

Un estudi de professors de Geografia de la Universitat d'Alacant (UA) proposa ampliar la temporada turística alta a la Comunitat Valenciana des de primavera fins a octubre, a causa del canvi climàtic i al conseqüent augment de les temperatures. També planteja adaptar el condicionament climàtic i el proveïment d'aigua dels establiments turístics. L'informe 'Activitat Turística i Canvi Climàtic a la Comunitat Valenciana' és fruit del conveni de col·laboració signat per l'Agència Valenciana de Turisme i la Universitat d'Alacant i ha sigut elaborat pels professors geògrafs Jorge Olcina i Javier Miró, detalla la Generalitat en un comunicat. Esta recerca s'ha centrat a realitzar un diagnòstic sobre la situació existent per a oferir propostes d'actuació en el sector de cara a la seua posada en marxa per part dels agents implicats: administracions, empreses i agents socials.

Entre les principals conclusions, els autors constaten que l'escalfament tèrmic a la Comunitat Valenciana és «incontestable»: les temperatures han pujat 0,7 graus de mitjana des de 1950, sobretot a les nits. Assenyalen a més que les nits tropicals s'han triplicat des de 1980 i que el Mediterrani arriba a convertir-se en «un mar quasi tropical» en els dies més calorosos de l'estiu. Quant a les precipitacions, l'estudi confirma un lleuger descens en les pluges encara que subratlla que les comarques de La Safor (València) i La Marina (Alacant) mantenen el seu nivell de precipitació històric. Sí es percep un canvi en la estacionalitat de les pluges, ja que ara plou més a la tardor i menys a la primavera.

  

 

Allargar la temporada turística

  

Davant este diagnòstic, la recerca proposa diverses accions per a contrarestar la pèrdua del confort climàtic en la franja litoral, que els experts estimen que augmentarà especialment a partir d'intervinguts de segle. Els professors de la UA consideren la primavera i el mes d'octubre com a èpoques «molt aptes» per a les estades turístiques a la Comunitat Valenciana. En conseqüència, suggereixen en l'estudi la necessitat de modificar el calendari de temporada alta en la regió. En la mateixa línia, aposten per condicionar els establiments turístics i els habitatges a una situació més habitual d'altes temperatures i elevada humitat, diürna i nocturna.

  

 

 

El projecte també advoca per un millor disseny dels sistemes de proveïment d'aigua i per la necessitat de modificar, en l'escala local, els protocols de protecció civil i sanitat pública, ja que «es van a alterar els calendaris de risc enfront de determinats perills de causa climàtica». Entre ells, les tempestes i les pluges intenses per la presència d'aigües en el Mediterrani occidental durant un major període de l'any, així com la freqüència i intensitat d'aparició d'extrems atmosfèrics: ones de calor i els seus efectes en grups de risc.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.