La temporada turística a la Comunitat es podria ampliar de primavera a octubre pel canvi climàtic

Un estudi de professors de Geografia de la Universitat d'Alacant (UA) proposa ampliar la temporada turística alta a la Comunitat Valenciana des de primavera fins a octubre, a causa del canvi climàtic i al conseqüent augment de les temperatures. També planteja adaptar el condicionament climàtic i el proveïment d'aigua dels establiments turístics. L'informe 'Activitat Turística i Canvi Climàtic a la Comunitat Valenciana' és fruit del conveni de col·laboració signat per l'Agència Valenciana de Turisme i la Universitat d'Alacant i ha sigut elaborat pels professors geògrafs Jorge Olcina i Javier Miró, detalla la Generalitat en un comunicat. Esta recerca s'ha centrat a realitzar un diagnòstic sobre la situació existent per a oferir propostes d'actuació en el sector de cara a la seua posada en marxa per part dels agents implicats: administracions, empreses i agents socials.

Entre les principals conclusions, els autors constaten que l'escalfament tèrmic a la Comunitat Valenciana és «incontestable»: les temperatures han pujat 0,7 graus de mitjana des de 1950, sobretot a les nits. Assenyalen a més que les nits tropicals s'han triplicat des de 1980 i que el Mediterrani arriba a convertir-se en «un mar quasi tropical» en els dies més calorosos de l'estiu. Quant a les precipitacions, l'estudi confirma un lleuger descens en les pluges encara que subratlla que les comarques de La Safor (València) i La Marina (Alacant) mantenen el seu nivell de precipitació històric. Sí es percep un canvi en la estacionalitat de les pluges, ja que ara plou més a la tardor i menys a la primavera.

  

 

Allargar la temporada turística

  

Davant este diagnòstic, la recerca proposa diverses accions per a contrarestar la pèrdua del confort climàtic en la franja litoral, que els experts estimen que augmentarà especialment a partir d'intervinguts de segle. Els professors de la UA consideren la primavera i el mes d'octubre com a èpoques «molt aptes» per a les estades turístiques a la Comunitat Valenciana. En conseqüència, suggereixen en l'estudi la necessitat de modificar el calendari de temporada alta en la regió. En la mateixa línia, aposten per condicionar els establiments turístics i els habitatges a una situació més habitual d'altes temperatures i elevada humitat, diürna i nocturna.

  

 

 

El projecte també advoca per un millor disseny dels sistemes de proveïment d'aigua i per la necessitat de modificar, en l'escala local, els protocols de protecció civil i sanitat pública, ja que «es van a alterar els calendaris de risc enfront de determinats perills de causa climàtica». Entre ells, les tempestes i les pluges intenses per la presència d'aigües en el Mediterrani occidental durant un major període de l'any, així com la freqüència i intensitat d'aparició d'extrems atmosfèrics: ones de calor i els seus efectes en grups de risc.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.