La data vital per a saber alguna cosa de Tomás i les xiquetes desaparegudes serà el diumenge

 

Ha passat ja un mes des que les xicotetes, Anna i Olivia desaparegueren sense deixar rastre al costat del seu pare, Tomás Gimeno. El progenitor d’estes xiquetes d’1 i 6 anys no li les va retornar a la seua mare a l’hora acordada i des de llavors res més s’ha sabut de cap dels tres. Ara totes les esperances estan posades en diumenge que ve, una data clau en la qual els investigadors esperen obtindre alguna prova que els ajude a trobar el parador ignorat d’estes tres persones.

Des del primer moment, la Guàrdia Civil va qualificar d’alt risc esta desaparició i des de llavors no s’ha parat de buscar a les xiquetes i al seu pare per terra, mar i aire. No obstant això, encara no hi ha rastre d’ells.
Són diverses les hipòtesis obertes que s’han remenat durant estes angoixants setmanes, des del segrest i la fugida fins a un possible parricidi.

Han sigut múltiples les diligències practicades, començant pel rastreig del mòbil de Tomás Gimeno, a través d’un duplicat de la seua targeta, fins a l’anàlisi de diferents càmeres de seguretat que van poder registrar els seus moviments abans que la terra li ho engolira.

També s’han analitzat els seus moviments bancaris per a comprovar si havia fet prèviament a la seua desaparició alguna retirada gran d’efectiu i les autoritats competents s’han desplaçat fins a cinc ocasions al seu habitatge per a buscar restes biològiques, alguna cosa que també han fet en el seu cotxe i la seua embarcació d’esbarjo.

La investigació té posada tota la seua atenció ara en dos hores crítiques, les que transcorren des que Tomás Gimeno es va acomiadar dels seus pares al costat de les xicotetes, al voltant de les 19.30 hores, fins que les càmeres de la Marina de Tenerife ho van gravar entrant en les seues instal·lacions a les 21.30 hores. Va ser llavors quan un vigilant el va veure només sense Anna ni Olivia carregant maletes i bosses en la seua llanxa.

 

Una llarga espera

 

Totes les esperances estan ara centrades en diumenge que ve, data en la qual el vaixell oceanogràfic dotat amb un sonar d’escombratge lateral i amb un robot submarí té previst arribar a primera a Tenerife.
A bord d’esta embarcació viatja el robot submarí no tripulat Liropus, capaç de maniobrar fins a 2.000 metres de profunditat.

Amb esta tecnologia la Guàrdia Civil rastrejarà el fons submarí en una àrea delimitada pel geoposicionament del mòbil de Tomás Gimeno, obtingut a través d’un duplicat de la seua targeta.

 

Últimes notícies

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.