La data vital per a saber alguna cosa de Tomás i les xiquetes desaparegudes serà el diumenge

 

Ha passat ja un mes des que les xicotetes, Anna i Olivia desaparegueren sense deixar rastre al costat del seu pare, Tomás Gimeno. El progenitor d’estes xiquetes d’1 i 6 anys no li les va retornar a la seua mare a l’hora acordada i des de llavors res més s’ha sabut de cap dels tres. Ara totes les esperances estan posades en diumenge que ve, una data clau en la qual els investigadors esperen obtindre alguna prova que els ajude a trobar el parador ignorat d’estes tres persones.

Des del primer moment, la Guàrdia Civil va qualificar d’alt risc esta desaparició i des de llavors no s’ha parat de buscar a les xiquetes i al seu pare per terra, mar i aire. No obstant això, encara no hi ha rastre d’ells.
Són diverses les hipòtesis obertes que s’han remenat durant estes angoixants setmanes, des del segrest i la fugida fins a un possible parricidi.

Han sigut múltiples les diligències practicades, començant pel rastreig del mòbil de Tomás Gimeno, a través d’un duplicat de la seua targeta, fins a l’anàlisi de diferents càmeres de seguretat que van poder registrar els seus moviments abans que la terra li ho engolira.

També s’han analitzat els seus moviments bancaris per a comprovar si havia fet prèviament a la seua desaparició alguna retirada gran d’efectiu i les autoritats competents s’han desplaçat fins a cinc ocasions al seu habitatge per a buscar restes biològiques, alguna cosa que també han fet en el seu cotxe i la seua embarcació d’esbarjo.

La investigació té posada tota la seua atenció ara en dos hores crítiques, les que transcorren des que Tomás Gimeno es va acomiadar dels seus pares al costat de les xicotetes, al voltant de les 19.30 hores, fins que les càmeres de la Marina de Tenerife ho van gravar entrant en les seues instal·lacions a les 21.30 hores. Va ser llavors quan un vigilant el va veure només sense Anna ni Olivia carregant maletes i bosses en la seua llanxa.

 

Una llarga espera

 

Totes les esperances estan ara centrades en diumenge que ve, data en la qual el vaixell oceanogràfic dotat amb un sonar d’escombratge lateral i amb un robot submarí té previst arribar a primera a Tenerife.
A bord d’esta embarcació viatja el robot submarí no tripulat Liropus, capaç de maniobrar fins a 2.000 metres de profunditat.

Amb esta tecnologia la Guàrdia Civil rastrejarà el fons submarí en una àrea delimitada pel geoposicionament del mòbil de Tomás Gimeno, obtingut a través d’un duplicat de la seua targeta.

 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.