La data vital per a saber alguna cosa de Tomás i les xiquetes desaparegudes serà el diumenge

 

Ha passat ja un mes des que les xicotetes, Anna i Olivia desaparegueren sense deixar rastre al costat del seu pare, Tomás Gimeno. El progenitor d’estes xiquetes d’1 i 6 anys no li les va retornar a la seua mare a l’hora acordada i des de llavors res més s’ha sabut de cap dels tres. Ara totes les esperances estan posades en diumenge que ve, una data clau en la qual els investigadors esperen obtindre alguna prova que els ajude a trobar el parador ignorat d’estes tres persones.

Des del primer moment, la Guàrdia Civil va qualificar d’alt risc esta desaparició i des de llavors no s’ha parat de buscar a les xiquetes i al seu pare per terra, mar i aire. No obstant això, encara no hi ha rastre d’ells.
Són diverses les hipòtesis obertes que s’han remenat durant estes angoixants setmanes, des del segrest i la fugida fins a un possible parricidi.

Han sigut múltiples les diligències practicades, començant pel rastreig del mòbil de Tomás Gimeno, a través d’un duplicat de la seua targeta, fins a l’anàlisi de diferents càmeres de seguretat que van poder registrar els seus moviments abans que la terra li ho engolira.

També s’han analitzat els seus moviments bancaris per a comprovar si havia fet prèviament a la seua desaparició alguna retirada gran d’efectiu i les autoritats competents s’han desplaçat fins a cinc ocasions al seu habitatge per a buscar restes biològiques, alguna cosa que també han fet en el seu cotxe i la seua embarcació d’esbarjo.

La investigació té posada tota la seua atenció ara en dos hores crítiques, les que transcorren des que Tomás Gimeno es va acomiadar dels seus pares al costat de les xicotetes, al voltant de les 19.30 hores, fins que les càmeres de la Marina de Tenerife ho van gravar entrant en les seues instal·lacions a les 21.30 hores. Va ser llavors quan un vigilant el va veure només sense Anna ni Olivia carregant maletes i bosses en la seua llanxa.

 

Una llarga espera

 

Totes les esperances estan ara centrades en diumenge que ve, data en la qual el vaixell oceanogràfic dotat amb un sonar d’escombratge lateral i amb un robot submarí té previst arribar a primera a Tenerife.
A bord d’esta embarcació viatja el robot submarí no tripulat Liropus, capaç de maniobrar fins a 2.000 metres de profunditat.

Amb esta tecnologia la Guàrdia Civil rastrejarà el fons submarí en una àrea delimitada pel geoposicionament del mòbil de Tomás Gimeno, obtingut a través d’un duplicat de la seua targeta.

 

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.