La data vital per a saber alguna cosa de Tomás i les xiquetes desaparegudes serà el diumenge

 

Ha passat ja un mes des que les xicotetes, Anna i Olivia desaparegueren sense deixar rastre al costat del seu pare, Tomás Gimeno. El progenitor d’estes xiquetes d’1 i 6 anys no li les va retornar a la seua mare a l’hora acordada i des de llavors res més s’ha sabut de cap dels tres. Ara totes les esperances estan posades en diumenge que ve, una data clau en la qual els investigadors esperen obtindre alguna prova que els ajude a trobar el parador ignorat d’estes tres persones.

Des del primer moment, la Guàrdia Civil va qualificar d’alt risc esta desaparició i des de llavors no s’ha parat de buscar a les xiquetes i al seu pare per terra, mar i aire. No obstant això, encara no hi ha rastre d’ells.
Són diverses les hipòtesis obertes que s’han remenat durant estes angoixants setmanes, des del segrest i la fugida fins a un possible parricidi.

Han sigut múltiples les diligències practicades, començant pel rastreig del mòbil de Tomás Gimeno, a través d’un duplicat de la seua targeta, fins a l’anàlisi de diferents càmeres de seguretat que van poder registrar els seus moviments abans que la terra li ho engolira.

També s’han analitzat els seus moviments bancaris per a comprovar si havia fet prèviament a la seua desaparició alguna retirada gran d’efectiu i les autoritats competents s’han desplaçat fins a cinc ocasions al seu habitatge per a buscar restes biològiques, alguna cosa que també han fet en el seu cotxe i la seua embarcació d’esbarjo.

La investigació té posada tota la seua atenció ara en dos hores crítiques, les que transcorren des que Tomás Gimeno es va acomiadar dels seus pares al costat de les xicotetes, al voltant de les 19.30 hores, fins que les càmeres de la Marina de Tenerife ho van gravar entrant en les seues instal·lacions a les 21.30 hores. Va ser llavors quan un vigilant el va veure només sense Anna ni Olivia carregant maletes i bosses en la seua llanxa.

 

Una llarga espera

 

Totes les esperances estan ara centrades en diumenge que ve, data en la qual el vaixell oceanogràfic dotat amb un sonar d’escombratge lateral i amb un robot submarí té previst arribar a primera a Tenerife.
A bord d’esta embarcació viatja el robot submarí no tripulat Liropus, capaç de maniobrar fins a 2.000 metres de profunditat.

Amb esta tecnologia la Guàrdia Civil rastrejarà el fons submarí en una àrea delimitada pel geoposicionament del mòbil de Tomás Gimeno, obtingut a través d’un duplicat de la seua targeta.

 

Últimes notícies

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.