La data vital per a saber alguna cosa de Tomás i les xiquetes desaparegudes serà el diumenge

 

Ha passat ja un mes des que les xicotetes, Anna i Olivia desaparegueren sense deixar rastre al costat del seu pare, Tomás Gimeno. El progenitor d’estes xiquetes d’1 i 6 anys no li les va retornar a la seua mare a l’hora acordada i des de llavors res més s’ha sabut de cap dels tres. Ara totes les esperances estan posades en diumenge que ve, una data clau en la qual els investigadors esperen obtindre alguna prova que els ajude a trobar el parador ignorat d’estes tres persones.

Des del primer moment, la Guàrdia Civil va qualificar d’alt risc esta desaparició i des de llavors no s’ha parat de buscar a les xiquetes i al seu pare per terra, mar i aire. No obstant això, encara no hi ha rastre d’ells.
Són diverses les hipòtesis obertes que s’han remenat durant estes angoixants setmanes, des del segrest i la fugida fins a un possible parricidi.

Han sigut múltiples les diligències practicades, començant pel rastreig del mòbil de Tomás Gimeno, a través d’un duplicat de la seua targeta, fins a l’anàlisi de diferents càmeres de seguretat que van poder registrar els seus moviments abans que la terra li ho engolira.

També s’han analitzat els seus moviments bancaris per a comprovar si havia fet prèviament a la seua desaparició alguna retirada gran d’efectiu i les autoritats competents s’han desplaçat fins a cinc ocasions al seu habitatge per a buscar restes biològiques, alguna cosa que també han fet en el seu cotxe i la seua embarcació d’esbarjo.

La investigació té posada tota la seua atenció ara en dos hores crítiques, les que transcorren des que Tomás Gimeno es va acomiadar dels seus pares al costat de les xicotetes, al voltant de les 19.30 hores, fins que les càmeres de la Marina de Tenerife ho van gravar entrant en les seues instal·lacions a les 21.30 hores. Va ser llavors quan un vigilant el va veure només sense Anna ni Olivia carregant maletes i bosses en la seua llanxa.

 

Una llarga espera

 

Totes les esperances estan ara centrades en diumenge que ve, data en la qual el vaixell oceanogràfic dotat amb un sonar d’escombratge lateral i amb un robot submarí té previst arribar a primera a Tenerife.
A bord d’esta embarcació viatja el robot submarí no tripulat Liropus, capaç de maniobrar fins a 2.000 metres de profunditat.

Amb esta tecnologia la Guàrdia Civil rastrejarà el fons submarí en una àrea delimitada pel geoposicionament del mòbil de Tomás Gimeno, obtingut a través d’un duplicat de la seua targeta.

 

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.