12.1 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Comencen els treballs de desenrunament en l’edifici esfondrat a Peníscola

 

Els treballs de desenrunament de l’edifici d’apartaments de la urbanització Font Nova de Peníscola, que es va veure afectat per una ensulsiada el passat 25 d’agost, han començat este dimarts després que haja arribat al lloc maquinària especialitzada, que retirarà els elements sortints de l’estructura que segueix en peus per a assegurar la zona.

El succés va causar la mort a dos persones, una dona de 54 anys i un xiquet de 14 anys, i va deixar ferit a un jove de 26 anys, fill de la dona morta, que va ser rescatat la mateixa nit del succés d’entre els enderrocs, i que encara rep tractament de rehabilitació en un centre especialitzat de Castelló.

Des d’ahir han anat arribant a la zona màquines i grues al costat d’operaris que van estar valorant quin tipus d’intervenció s’ha de realitzar per a assegurar l’estructura principal de l’edifici que té diverses eixides i volades parcialment derruïdes i que podrien caure pel seu propi pes en començar a treballar en la zona on es van esfondrar els apartaments.

Hui ha començat ja el treball en alguna d’estes parts sortints i no estables, respectant i assegurant la zona de l’edifici que compta amb els habitatges que segueixen en peus i estan bé.

Els treballs de recerca sobre les causes de l’ensulsiada continuen de manera paral·lela a estos treballs.

Primer habitatge

 

De totes les famílies que tenien pis en este edifici, tan sols tres d’elles la utilitzaven com a primera residència, estes han rebut les claus que els ha proporcionat la Generalitat dels habitatges.

D’una banda, el pare del menor mort, i parella de la dona morta, ja ha rebut les claus d’un habitatge social a Vinaròs.

Per un altre, una família ha rebut les claus temporalment d’un habitatge de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Peníscola, que sufragarà les despeses necessàries per a moblar-la.

Finalment, situada a Vila-real i també sense moblar, correspon al jove de 26 anys que encara rep tractament a Castelló i no es mudarà de manera immediata.

Últimes notícies

Dos detinguts i cinc investigats per estafar a 85 majors fent-se passar per tècnics de llum

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i investiga a altres cinc per una xarxa que va estafar i va furtar a 85 ancians en nou comunitats mitjançant el fals revisor de la llum. El grup, amb set membres residents a València, hauria obtingut més de 100.000 euros i objectes de valor.

La pluja deixa fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores i provoca servicis puntuals de bombers

Les precipitacions persistents han acumulat fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores, amb avisos puntuals a bombers i registres destacats en diverses comarques.

Catarroja acumula 66,6 l/m² en una nit de pluges que reaviva l’alarma per la dana

La localitat suma 66,6 l/m² i pics de 15 litres en una hora. Va haver-hi tancaments preventius de túnels i una nit de neteja; a les 6.00, la circulació va tornar a la normalitat

Seguixen les pluges en la Comunitat Valenciana amb ruixats forts i tempestes en zones

Cel molt nuvolós i precipitacions generalitzades, amb major intensitat en el nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. Les temperatures tendixen a pujar i el vent bufa moderat en la costa.

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.