Comencen els treballs de desenrunament en l’edifici esfondrat a Peníscola

 

Els treballs de desenrunament de l’edifici d’apartaments de la urbanització Font Nova de Peníscola, que es va veure afectat per una ensulsiada el passat 25 d’agost, han començat este dimarts després que haja arribat al lloc maquinària especialitzada, que retirarà els elements sortints de l’estructura que segueix en peus per a assegurar la zona.

El succés va causar la mort a dos persones, una dona de 54 anys i un xiquet de 14 anys, i va deixar ferit a un jove de 26 anys, fill de la dona morta, que va ser rescatat la mateixa nit del succés d’entre els enderrocs, i que encara rep tractament de rehabilitació en un centre especialitzat de Castelló.

Des d’ahir han anat arribant a la zona màquines i grues al costat d’operaris que van estar valorant quin tipus d’intervenció s’ha de realitzar per a assegurar l’estructura principal de l’edifici que té diverses eixides i volades parcialment derruïdes i que podrien caure pel seu propi pes en començar a treballar en la zona on es van esfondrar els apartaments.

Hui ha començat ja el treball en alguna d’estes parts sortints i no estables, respectant i assegurant la zona de l’edifici que compta amb els habitatges que segueixen en peus i estan bé.

Els treballs de recerca sobre les causes de l’ensulsiada continuen de manera paral·lela a estos treballs.

Primer habitatge

 

De totes les famílies que tenien pis en este edifici, tan sols tres d’elles la utilitzaven com a primera residència, estes han rebut les claus que els ha proporcionat la Generalitat dels habitatges.

D’una banda, el pare del menor mort, i parella de la dona morta, ja ha rebut les claus d’un habitatge social a Vinaròs.

Per un altre, una família ha rebut les claus temporalment d’un habitatge de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Peníscola, que sufragarà les despeses necessàries per a moblar-la.

Finalment, situada a Vila-real i també sense moblar, correspon al jove de 26 anys que encara rep tractament a Castelló i no es mudarà de manera immediata.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.