Comencen els treballs de desenrunament en l’edifici esfondrat a Peníscola

 

Els treballs de desenrunament de l’edifici d’apartaments de la urbanització Font Nova de Peníscola, que es va veure afectat per una ensulsiada el passat 25 d’agost, han començat este dimarts després que haja arribat al lloc maquinària especialitzada, que retirarà els elements sortints de l’estructura que segueix en peus per a assegurar la zona.

El succés va causar la mort a dos persones, una dona de 54 anys i un xiquet de 14 anys, i va deixar ferit a un jove de 26 anys, fill de la dona morta, que va ser rescatat la mateixa nit del succés d’entre els enderrocs, i que encara rep tractament de rehabilitació en un centre especialitzat de Castelló.

Des d’ahir han anat arribant a la zona màquines i grues al costat d’operaris que van estar valorant quin tipus d’intervenció s’ha de realitzar per a assegurar l’estructura principal de l’edifici que té diverses eixides i volades parcialment derruïdes i que podrien caure pel seu propi pes en començar a treballar en la zona on es van esfondrar els apartaments.

Hui ha començat ja el treball en alguna d’estes parts sortints i no estables, respectant i assegurant la zona de l’edifici que compta amb els habitatges que segueixen en peus i estan bé.

Els treballs de recerca sobre les causes de l’ensulsiada continuen de manera paral·lela a estos treballs.

Primer habitatge

 

De totes les famílies que tenien pis en este edifici, tan sols tres d’elles la utilitzaven com a primera residència, estes han rebut les claus que els ha proporcionat la Generalitat dels habitatges.

D’una banda, el pare del menor mort, i parella de la dona morta, ja ha rebut les claus d’un habitatge social a Vinaròs.

Per un altre, una família ha rebut les claus temporalment d’un habitatge de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Peníscola, que sufragarà les despeses necessàries per a moblar-la.

Finalment, situada a Vila-real i també sense moblar, correspon al jove de 26 anys que encara rep tractament a Castelló i no es mudarà de manera immediata.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.