Comencen els treballs de desenrunament en l’edifici esfondrat a Peníscola

 

Els treballs de desenrunament de l’edifici d’apartaments de la urbanització Font Nova de Peníscola, que es va veure afectat per una ensulsiada el passat 25 d’agost, han començat este dimarts després que haja arribat al lloc maquinària especialitzada, que retirarà els elements sortints de l’estructura que segueix en peus per a assegurar la zona.

El succés va causar la mort a dos persones, una dona de 54 anys i un xiquet de 14 anys, i va deixar ferit a un jove de 26 anys, fill de la dona morta, que va ser rescatat la mateixa nit del succés d’entre els enderrocs, i que encara rep tractament de rehabilitació en un centre especialitzat de Castelló.

Des d’ahir han anat arribant a la zona màquines i grues al costat d’operaris que van estar valorant quin tipus d’intervenció s’ha de realitzar per a assegurar l’estructura principal de l’edifici que té diverses eixides i volades parcialment derruïdes i que podrien caure pel seu propi pes en començar a treballar en la zona on es van esfondrar els apartaments.

Hui ha començat ja el treball en alguna d’estes parts sortints i no estables, respectant i assegurant la zona de l’edifici que compta amb els habitatges que segueixen en peus i estan bé.

Els treballs de recerca sobre les causes de l’ensulsiada continuen de manera paral·lela a estos treballs.

Primer habitatge

 

De totes les famílies que tenien pis en este edifici, tan sols tres d’elles la utilitzaven com a primera residència, estes han rebut les claus que els ha proporcionat la Generalitat dels habitatges.

D’una banda, el pare del menor mort, i parella de la dona morta, ja ha rebut les claus d’un habitatge social a Vinaròs.

Per un altre, una família ha rebut les claus temporalment d’un habitatge de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Peníscola, que sufragarà les despeses necessàries per a moblar-la.

Finalment, situada a Vila-real i també sense moblar, correspon al jove de 26 anys que encara rep tractament a Castelló i no es mudarà de manera immediata.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.