Tres anys de condemna per arrancar el dit a un company en una presó de Castelló

Tres anys de presó per arrancar el dir a un company seu d'un centre penitenciari en Castelló

La Ciutat de la Justícia de Castelló | Europa Press

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions greus a un reclús del Centre Penitenciari de Castelló I que va arrancar el dit d’una mossegada a un company seu. 

 

A demés, el condemnat haurà d‘indemnitzar amb 6.830 euros a la víctima, que també ha sigut condemnat en esta causa a una multa per un delicte lleu de lesions. Per contra, el tribunal ha absolt a altres dos interns respecte dels que la Fiscalia va retirar l’acusació.

 

Els fets van passar en el 2017

Segons recorda el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), l’agressió es va produir sobre les 17.30 hores de la vesprada el dia de Reis de 2017, quan els dos interns, que s’havien reptat prèviament, es van citar en la sala de la televisió del Centre Penitenciari Castelló I, dependències en les que no hi ha càmeres de vigilància.

 

La sentència relata que, durant la baralla, el principal condemnat, que tenia 31 anys en el moment dels fets, va mossegar el tercer dit de la mà esquerra de l’altre pres i li va amputar l’ungla, el palpís i, parcialment, la falange. El ferit, de 33 anys, va pegar al seu torn al seu contrincant amb les mans i li va causar contusions en la mandíbula esquerra i en el costat dret.

 

Esta resolució encara no és ferma i es pot recórrer en apel·lació davant el TSJCV, segons explica l’alt tribunal valencià en un comunicat.

  

També pots llegir…

Últimes notícies

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.