Tres anys de presó per amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada a Alzira

Imatge d’arxiu d’un centre sanitari | Cedida

 

El Jutjat penal número 1 de València ha condemnat a tres anys de presó i a una multa de dos mesos amb una quota diària de 6 euros a un home que va amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada per a aconseguir un informe.

 

La sentència, que es pot recórrer davant l’Audiència provincial, condemna a l’home per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari fent ús d’un objecte perillós en concurs ideal amb un delicte lleu de lesions, amb l’atenuant de reparació del mal, segons la sentència facilitada pel Col·legi de Metges.

 

També li prohibeix a l’agressor acostar-se a menys de 200 metres i de comunicar-se amb la metge durant sis mesos i al pagament d’una indemnització de 385 euros per les lesions patides (trastorn d’ansietat reactiu) i de 1.632 euros per la seqüela (estrés postraumàtic lleu).

 

Els fets van ocórrer a les 8.50 hores del 14 de novembre de 2017 en les consultes externes de l’Hospital d’Alzira (La Ribera Alta), on es va personar l’acusat i va accedir al despatx de la doctora a través del despatx contigu, tot i que la infermera li havia dit que no podia passar.

 

Una vegada dins, li va requerir a la metgessa el lliurament d’un informe que li havia demandat en dies anteriors i que necessitava per a un judici laboral que tenia aqueix mateix matí a València, però la doctora es va negar a realitzar-ho en aqueix moment i li va advertir que anava a telefonar a la Policia.

 

Aleshores, l’home va traure una navalla de la butxaca dels pantalons i va amenaçar a la metgessa amb ella al mateix temps que li deia que anava a fer el que fera falta per a aconseguir l’informe.

 

La metgessa el va instar a pensar sobre la seua acció i li va comunicar que estava embarassada, al que l’home va contestar: «Millor, així mate a dos». En eixe moment van entrar en el despatx un auxiliar administratiu i la infermera, que van aconseguir que l’home deposara la seua actitud i isquera de la consulta.

 

L’acusat va guardar la navalla i es va asseure en una cadira de la sala d’espera fins a l’arribada de la Policia, que el va detindre i va confiscar la navalla, d’11 centímetres, segons el relat dels fets recollit en la sentència, datada d’aquest dimecres.

 

Per al Col·legi de Metges, aquesta sentència és «un èxit per al col·lectiu mèdic, especialment per la violència en la conducta de l’agressor i la pena imposada», i espera que servisca com a acció dissuasiva perquè aquest tipus d’agressions no tornen a ocórrer.

 

Durant l’any passat es van comptabilitzar 26 agressions a metges, un 45% més des de 2016, malgrat que s’ha reconegut com a autoritat al personal sanitari en exercici de les seues funcions en la Llei de Salut Valenciana promulgada en 2014, segons dades aportades pel Col·legi de Metges.

Últimes notícies

Robatori al MUVI: sostreuen gran part del llegendari Tresor de Villena

Gran part del mític Tresor de Villena, un conjunt únic d’orfebreria de l’Edat del Bronze descobert en 1963, ha sigut robat del Museu de Villena (MUVI). La col·lecció inclou 59 peces, majoritàriament d’or, considerades de les més importants d’Europa.

Roben el Tresor de Villena: 66 joies úniques amb quasi 10 quilos d’or

Un robatori al museu de Villena s’ha saldat amb la desaparició de les 66 peces del Tresor, un conjunt únic de quasi 10 quilos d’or i dues peces amb ferro d’origen meteòric, considerat un dels grans símbols arqueològics de la península Ibèrica.

La DGT calcula més de 908.000 viatges per carretera en el retorn de l’estiu a la Comunitat

La DGT ha previst 908.160 desplaçaments per les carreteres de la Comunitat Valenciana en l’operació especial Retorn 2026, activa des de divendres fins dilluns 31 d’agost, amb punts conflictius destacats en les tres províncies.

PLD Space dissenyarà la nova generació de llançadors privats europeus

PLD Space, amb seu a Elx, ha sigut escollida per l’Agència Espacial Europea per desenvolupar la pròxima generació de llançadors privats, amb un contracte de quasi 159 milions d’euros.

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.