Tres anys de presó per amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada a Alzira

Imatge d’arxiu d’un centre sanitari | Cedida

 

El Jutjat penal número 1 de València ha condemnat a tres anys de presó i a una multa de dos mesos amb una quota diària de 6 euros a un home que va amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada per a aconseguir un informe.

 

La sentència, que es pot recórrer davant l’Audiència provincial, condemna a l’home per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari fent ús d’un objecte perillós en concurs ideal amb un delicte lleu de lesions, amb l’atenuant de reparació del mal, segons la sentència facilitada pel Col·legi de Metges.

 

També li prohibeix a l’agressor acostar-se a menys de 200 metres i de comunicar-se amb la metge durant sis mesos i al pagament d’una indemnització de 385 euros per les lesions patides (trastorn d’ansietat reactiu) i de 1.632 euros per la seqüela (estrés postraumàtic lleu).

 

Els fets van ocórrer a les 8.50 hores del 14 de novembre de 2017 en les consultes externes de l’Hospital d’Alzira (La Ribera Alta), on es va personar l’acusat i va accedir al despatx de la doctora a través del despatx contigu, tot i que la infermera li havia dit que no podia passar.

 

Una vegada dins, li va requerir a la metgessa el lliurament d’un informe que li havia demandat en dies anteriors i que necessitava per a un judici laboral que tenia aqueix mateix matí a València, però la doctora es va negar a realitzar-ho en aqueix moment i li va advertir que anava a telefonar a la Policia.

 

Aleshores, l’home va traure una navalla de la butxaca dels pantalons i va amenaçar a la metgessa amb ella al mateix temps que li deia que anava a fer el que fera falta per a aconseguir l’informe.

 

La metgessa el va instar a pensar sobre la seua acció i li va comunicar que estava embarassada, al que l’home va contestar: «Millor, així mate a dos». En eixe moment van entrar en el despatx un auxiliar administratiu i la infermera, que van aconseguir que l’home deposara la seua actitud i isquera de la consulta.

 

L’acusat va guardar la navalla i es va asseure en una cadira de la sala d’espera fins a l’arribada de la Policia, que el va detindre i va confiscar la navalla, d’11 centímetres, segons el relat dels fets recollit en la sentència, datada d’aquest dimecres.

 

Per al Col·legi de Metges, aquesta sentència és «un èxit per al col·lectiu mèdic, especialment per la violència en la conducta de l’agressor i la pena imposada», i espera que servisca com a acció dissuasiva perquè aquest tipus d’agressions no tornen a ocórrer.

 

Durant l’any passat es van comptabilitzar 26 agressions a metges, un 45% més des de 2016, malgrat que s’ha reconegut com a autoritat al personal sanitari en exercici de les seues funcions en la Llei de Salut Valenciana promulgada en 2014, segons dades aportades pel Col·legi de Metges.

Últimes notícies

El personal de La Ribera denuncia deu anys amb les condicions laborals congelades

El personal laboral a extingir de La Ribera s’ha concentrat davant la Conselleria de Sanitat per exigir la negociació d’un nou conveni que actualitze unes condicions que denuncien que porten deu anys congelades. El Comité de Empresa anuncia noves mobilitzacions en l’hospital i els centres de salut del departament si Sanitat continua sense asseure’s a negociar.

El defensa del Levante Ndukwe viu el seu gol com una venjança pel greu error inicial

El central austríac del Levante, Ifeanyi Ndukwe, ha reconegut que el gol de l’empat contra el Sevilla FC ha sigut per a ell ‘com una venjança’ després d’un error que va provocar el 0-1. El jove defensa, de 18 anys, celebra la confiança de Luís Castro, la resistència de l’equip i la seua ràpida adaptació a la ciutat de València.

El PP incorpora la prioritat valenciana en l’accés a la vivenda pública a petició de Vox

El PP ha acceptat una esmena de Vox per incloure el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública en la Comunitat Valenciana, en una jornada de Les Corts centrada en la crisi d’habitatge. L’oposició critica l’acord i reclama mesures per contindre els preus i protegir el parc públic.

Els llauradors valencians se sumen a una gran tractorada a Madrid el 28 d’octubre

Les principals organitzacions agràries de la Comunitat Valenciana participaran el 28 d’octubre en una gran manifestació-tractorada a Madrid per reclamar mesures urgents davant l’encariment dels costos i la falta de rendibilitat.

La Mostra de València distingix Iciar Bollaín amb la Palmera d’Honor

La Mostra de València-Cinema del Mediterrani concedix la Palmera d’Honor de la 41a edició a la directora Iciar Bollaín, de trajectòria socialment compromesa i amb un vincle destacat amb València i la Comunitat Valenciana.

Sagunt obri el Museu Industrial i de la Memòria Obrera amb entrada gratuïta

El Museu Industrial i de la Memòria Obrera del Port de Sagunt obrirà al públic el 15 d’octubre amb entrada gratuïta fins al 31 de desembre i una exposició permanent sobre la siderúrgia i la lluita obrera.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 89 % d’ocupació durant el pont

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 88,9 % durant el pont del 9 d’Octubre i el 12 d’octubre, 3,5 punts per damunt de les previsions, amb Benidorm, Peníscola i València ciutat per damunt del 90 %.

Hortensia Herrero torna a ser l’única col·leccionista espanyola en la llista mundial Top 200

Hortensia Herrero ha sigut inclosa per tercer any seguit en la llista internacional 'Top 200 Collectors' de la revista ARTnews, on és l’única col·leccionista espanyola, un reconeixement que reforça el paper del CAHH com a referent cultural a València.