9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Tres anys de presó per amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada a Alzira

Imatge d’arxiu d’un centre sanitari | Cedida

 

El Jutjat penal número 1 de València ha condemnat a tres anys de presó i a una multa de dos mesos amb una quota diària de 6 euros a un home que va amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada per a aconseguir un informe.

 

La sentència, que es pot recórrer davant l’Audiència provincial, condemna a l’home per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari fent ús d’un objecte perillós en concurs ideal amb un delicte lleu de lesions, amb l’atenuant de reparació del mal, segons la sentència facilitada pel Col·legi de Metges.

 

També li prohibeix a l’agressor acostar-se a menys de 200 metres i de comunicar-se amb la metge durant sis mesos i al pagament d’una indemnització de 385 euros per les lesions patides (trastorn d’ansietat reactiu) i de 1.632 euros per la seqüela (estrés postraumàtic lleu).

 

Els fets van ocórrer a les 8.50 hores del 14 de novembre de 2017 en les consultes externes de l’Hospital d’Alzira (La Ribera Alta), on es va personar l’acusat i va accedir al despatx de la doctora a través del despatx contigu, tot i que la infermera li havia dit que no podia passar.

 

Una vegada dins, li va requerir a la metgessa el lliurament d’un informe que li havia demandat en dies anteriors i que necessitava per a un judici laboral que tenia aqueix mateix matí a València, però la doctora es va negar a realitzar-ho en aqueix moment i li va advertir que anava a telefonar a la Policia.

 

Aleshores, l’home va traure una navalla de la butxaca dels pantalons i va amenaçar a la metgessa amb ella al mateix temps que li deia que anava a fer el que fera falta per a aconseguir l’informe.

 

La metgessa el va instar a pensar sobre la seua acció i li va comunicar que estava embarassada, al que l’home va contestar: “Millor, així mate a dos”. En eixe moment van entrar en el despatx un auxiliar administratiu i la infermera, que van aconseguir que l’home deposara la seua actitud i isquera de la consulta.

 

L’acusat va guardar la navalla i es va asseure en una cadira de la sala d’espera fins a l’arribada de la Policia, que el va detindre i va confiscar la navalla, d’11 centímetres, segons el relat dels fets recollit en la sentència, datada d’aquest dimecres.

 

Per al Col·legi de Metges, aquesta sentència és “un èxit per al col·lectiu mèdic, especialment per la violència en la conducta de l’agressor i la pena imposada”, i espera que servisca com a acció dissuasiva perquè aquest tipus d’agressions no tornen a ocórrer.

 

Durant l’any passat es van comptabilitzar 26 agressions a metges, un 45% més des de 2016, malgrat que s’ha reconegut com a autoritat al personal sanitari en exercici de les seues funcions en la Llei de Salut Valenciana promulgada en 2014, segons dades aportades pel Col·legi de Metges.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.