Tres anys de presó per amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada a Alzira

Imatge d’arxiu d’un centre sanitari | Cedida

 

El Jutjat penal número 1 de València ha condemnat a tres anys de presó i a una multa de dos mesos amb una quota diària de 6 euros a un home que va amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada per a aconseguir un informe.

 

La sentència, que es pot recórrer davant l’Audiència provincial, condemna a l’home per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari fent ús d’un objecte perillós en concurs ideal amb un delicte lleu de lesions, amb l’atenuant de reparació del mal, segons la sentència facilitada pel Col·legi de Metges.

 

També li prohibeix a l’agressor acostar-se a menys de 200 metres i de comunicar-se amb la metge durant sis mesos i al pagament d’una indemnització de 385 euros per les lesions patides (trastorn d’ansietat reactiu) i de 1.632 euros per la seqüela (estrés postraumàtic lleu).

 

Els fets van ocórrer a les 8.50 hores del 14 de novembre de 2017 en les consultes externes de l’Hospital d’Alzira (La Ribera Alta), on es va personar l’acusat i va accedir al despatx de la doctora a través del despatx contigu, tot i que la infermera li havia dit que no podia passar.

 

Una vegada dins, li va requerir a la metgessa el lliurament d’un informe que li havia demandat en dies anteriors i que necessitava per a un judici laboral que tenia aqueix mateix matí a València, però la doctora es va negar a realitzar-ho en aqueix moment i li va advertir que anava a telefonar a la Policia.

 

Aleshores, l’home va traure una navalla de la butxaca dels pantalons i va amenaçar a la metgessa amb ella al mateix temps que li deia que anava a fer el que fera falta per a aconseguir l’informe.

 

La metgessa el va instar a pensar sobre la seua acció i li va comunicar que estava embarassada, al que l’home va contestar: “Millor, així mate a dos”. En eixe moment van entrar en el despatx un auxiliar administratiu i la infermera, que van aconseguir que l’home deposara la seua actitud i isquera de la consulta.

 

L’acusat va guardar la navalla i es va asseure en una cadira de la sala d’espera fins a l’arribada de la Policia, que el va detindre i va confiscar la navalla, d’11 centímetres, segons el relat dels fets recollit en la sentència, datada d’aquest dimecres.

 

Per al Col·legi de Metges, aquesta sentència és “un èxit per al col·lectiu mèdic, especialment per la violència en la conducta de l’agressor i la pena imposada”, i espera que servisca com a acció dissuasiva perquè aquest tipus d’agressions no tornen a ocórrer.

 

Durant l’any passat es van comptabilitzar 26 agressions a metges, un 45% més des de 2016, malgrat que s’ha reconegut com a autoritat al personal sanitari en exercici de les seues funcions en la Llei de Salut Valenciana promulgada en 2014, segons dades aportades pel Col·legi de Metges.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.