Tres anys de presó per amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada a Alzira

Imatge d’arxiu d’un centre sanitari | Cedida

 

El Jutjat penal número 1 de València ha condemnat a tres anys de presó i a una multa de dos mesos amb una quota diària de 6 euros a un home que va amenaçar amb una navalla a una metgessa embarassada per a aconseguir un informe.

 

La sentència, que es pot recórrer davant l’Audiència provincial, condemna a l’home per un delicte d’atemptat contra funcionari sanitari fent ús d’un objecte perillós en concurs ideal amb un delicte lleu de lesions, amb l’atenuant de reparació del mal, segons la sentència facilitada pel Col·legi de Metges.

 

També li prohibeix a l’agressor acostar-se a menys de 200 metres i de comunicar-se amb la metge durant sis mesos i al pagament d’una indemnització de 385 euros per les lesions patides (trastorn d’ansietat reactiu) i de 1.632 euros per la seqüela (estrés postraumàtic lleu).

 

Els fets van ocórrer a les 8.50 hores del 14 de novembre de 2017 en les consultes externes de l’Hospital d’Alzira (La Ribera Alta), on es va personar l’acusat i va accedir al despatx de la doctora a través del despatx contigu, tot i que la infermera li havia dit que no podia passar.

 

Una vegada dins, li va requerir a la metgessa el lliurament d’un informe que li havia demandat en dies anteriors i que necessitava per a un judici laboral que tenia aqueix mateix matí a València, però la doctora es va negar a realitzar-ho en aqueix moment i li va advertir que anava a telefonar a la Policia.

 

Aleshores, l’home va traure una navalla de la butxaca dels pantalons i va amenaçar a la metgessa amb ella al mateix temps que li deia que anava a fer el que fera falta per a aconseguir l’informe.

 

La metgessa el va instar a pensar sobre la seua acció i li va comunicar que estava embarassada, al que l’home va contestar: “Millor, així mate a dos”. En eixe moment van entrar en el despatx un auxiliar administratiu i la infermera, que van aconseguir que l’home deposara la seua actitud i isquera de la consulta.

 

L’acusat va guardar la navalla i es va asseure en una cadira de la sala d’espera fins a l’arribada de la Policia, que el va detindre i va confiscar la navalla, d’11 centímetres, segons el relat dels fets recollit en la sentència, datada d’aquest dimecres.

 

Per al Col·legi de Metges, aquesta sentència és “un èxit per al col·lectiu mèdic, especialment per la violència en la conducta de l’agressor i la pena imposada”, i espera que servisca com a acció dissuasiva perquè aquest tipus d’agressions no tornen a ocórrer.

 

Durant l’any passat es van comptabilitzar 26 agressions a metges, un 45% més des de 2016, malgrat que s’ha reconegut com a autoritat al personal sanitari en exercici de les seues funcions en la Llei de Salut Valenciana promulgada en 2014, segons dades aportades pel Col·legi de Metges.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.