16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Desarticulada l’estructura d’una organització de tràfic de drogues que operava en el litoral mediterrani

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.

 

En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de combustibles i equips de navegació i de comunicació, amb un valor superior als 1.500.000 euros.

 

L’operació va començar a l’inici de l’any, quan les autoritats, en el marc d’unes investigacions conjuntes sobre tràfic il·lícit d’estupefaents, van detectar la infraestructura logística d’una organització criminal que operava en tot el litoral mediterrani. 

 

Identifiquen als sospitosos

La logística donava servici a una o diferents organitzacions delictives dedicades al tràfic de drogues a gran escala, que precisen este tipus de material per a les seues activitats il·lícites.

 

El desenvolupament de la investigació va permetre identificar a les persones que s’ocupaven de l’adquisició, sostracció, manteniment i ocultació de les embarcacions semirígides i les diferents naus industrials a on es guardaven les ‘gomes’, els vehicles per al seu transport, el combustible necessari per a les operacions de tràfic de drogues i els equips de navegació i de comunicacions de l’organització criminal.

 

Motors de 300 CV de potència

Durant els últims dies, funcionaris de Vigilància Duanera de Castelló de la Plana i de Múrcia i agents de Guàrdia Civil i de Policia Nacional van fer registres simultanis en tres naus industrials en l’Alcora (Castelló), a on l’organització tenia emmagatzemat i distribuït tot el material que s’ha confiscat.

 

Mentres es practicaven els registres els agents van pillar a dos persones de nacionalitat espanyola i una de nacionalitat marroquina quan transportaven i manipulaven les embarcacions semirígides decomissades, que ja estaven llestes per a ser botades i començar les seues actuacions presumptament delictives relacionades amb el tràfic de drogues.

 

Algunes d’estes embarcacions ja portaven acoblats uns quants motors de 300 CV de potència, i convertix estos mitjans de transport en vertaders ‘Fórmula 1’ de la mar podent conseguir velocitats i maniobrabilitat molt altes. Això dificulta enormement la seua intercepció si són detectades, constituint en estos casos també uns potencials riscos per a la resta d’embarcacions i usuaris o practicants d’activitats nàutiques.

 

D’altra banda, també se’ls ha intervingut l‘acumulació de combustible necessària per a la immediata posada en navegació d’algunes d’elles.L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció, en funcions de guàrdia, de Castelló de la Plana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.