Desarticulada l’estructura d’una organització de tràfic de drogues que operava en el litoral mediterrani

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.

 

En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de combustibles i equips de navegació i de comunicació, amb un valor superior als 1.500.000 euros.

 

L’operació va començar a l’inici de l’any, quan les autoritats, en el marc d’unes investigacions conjuntes sobre tràfic il·lícit d’estupefaents, van detectar la infraestructura logística d’una organització criminal que operava en tot el litoral mediterrani. 

 

Identifiquen als sospitosos

La logística donava servici a una o diferents organitzacions delictives dedicades al tràfic de drogues a gran escala, que precisen este tipus de material per a les seues activitats il·lícites.

 

El desenvolupament de la investigació va permetre identificar a les persones que s’ocupaven de l’adquisició, sostracció, manteniment i ocultació de les embarcacions semirígides i les diferents naus industrials a on es guardaven les ‘gomes’, els vehicles per al seu transport, el combustible necessari per a les operacions de tràfic de drogues i els equips de navegació i de comunicacions de l’organització criminal.

 

Motors de 300 CV de potència

Durant els últims dies, funcionaris de Vigilància Duanera de Castelló de la Plana i de Múrcia i agents de Guàrdia Civil i de Policia Nacional van fer registres simultanis en tres naus industrials en l’Alcora (Castelló), a on l’organització tenia emmagatzemat i distribuït tot el material que s’ha confiscat.

 

Mentres es practicaven els registres els agents van pillar a dos persones de nacionalitat espanyola i una de nacionalitat marroquina quan transportaven i manipulaven les embarcacions semirígides decomissades, que ja estaven llestes per a ser botades i començar les seues actuacions presumptament delictives relacionades amb el tràfic de drogues.

 

Algunes d’estes embarcacions ja portaven acoblats uns quants motors de 300 CV de potència, i convertix estos mitjans de transport en vertaders ‘Fórmula 1’ de la mar podent conseguir velocitats i maniobrabilitat molt altes. Això dificulta enormement la seua intercepció si són detectades, constituint en estos casos també uns potencials riscos per a la resta d’embarcacions i usuaris o practicants d’activitats nàutiques.

 

D’altra banda, també se’ls ha intervingut l‘acumulació de combustible necessària per a la immediata posada en navegació d’algunes d’elles.L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció, en funcions de guàrdia, de Castelló de la Plana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.