Desarticulada l’estructura d’una organització de tràfic de drogues que operava en el litoral mediterrani

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.

 

En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de combustibles i equips de navegació i de comunicació, amb un valor superior als 1.500.000 euros.

 

L’operació va començar a l’inici de l’any, quan les autoritats, en el marc d’unes investigacions conjuntes sobre tràfic il·lícit d’estupefaents, van detectar la infraestructura logística d’una organització criminal que operava en tot el litoral mediterrani. 

 

Identifiquen als sospitosos

La logística donava servici a una o diferents organitzacions delictives dedicades al tràfic de drogues a gran escala, que precisen este tipus de material per a les seues activitats il·lícites.

 

El desenvolupament de la investigació va permetre identificar a les persones que s’ocupaven de l’adquisició, sostracció, manteniment i ocultació de les embarcacions semirígides i les diferents naus industrials a on es guardaven les ‘gomes’, els vehicles per al seu transport, el combustible necessari per a les operacions de tràfic de drogues i els equips de navegació i de comunicacions de l’organització criminal.

 

Motors de 300 CV de potència

Durant els últims dies, funcionaris de Vigilància Duanera de Castelló de la Plana i de Múrcia i agents de Guàrdia Civil i de Policia Nacional van fer registres simultanis en tres naus industrials en l’Alcora (Castelló), a on l’organització tenia emmagatzemat i distribuït tot el material que s’ha confiscat.

 

Mentres es practicaven els registres els agents van pillar a dos persones de nacionalitat espanyola i una de nacionalitat marroquina quan transportaven i manipulaven les embarcacions semirígides decomissades, que ja estaven llestes per a ser botades i començar les seues actuacions presumptament delictives relacionades amb el tràfic de drogues.

 

Algunes d’estes embarcacions ja portaven acoblats uns quants motors de 300 CV de potència, i convertix estos mitjans de transport en vertaders ‘Fórmula 1’ de la mar podent conseguir velocitats i maniobrabilitat molt altes. Això dificulta enormement la seua intercepció si són detectades, constituint en estos casos també uns potencials riscos per a la resta d’embarcacions i usuaris o practicants d’activitats nàutiques.

 

D’altra banda, també se’ls ha intervingut l‘acumulació de combustible necessària per a la immediata posada en navegació d’algunes d’elles.L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció, en funcions de guàrdia, de Castelló de la Plana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.