Desarticulada l’estructura d’una organització de tràfic de drogues que operava en el litoral mediterrani

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.   En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de […]

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.

 

En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de combustibles i equips de navegació i de comunicació, amb un valor superior als 1.500.000 euros.

 

L’operació va començar a l’inici de l’any, quan les autoritats, en el marc d’unes investigacions conjuntes sobre tràfic il·lícit d’estupefaents, van detectar la infraestructura logística d’una organització criminal que operava en tot el litoral mediterrani. 

 

Identifiquen als sospitosos

La logística donava servici a una o diferents organitzacions delictives dedicades al tràfic de drogues a gran escala, que precisen este tipus de material per a les seues activitats il·lícites.

 

El desenvolupament de la investigació va permetre identificar a les persones que s’ocupaven de l’adquisició, sostracció, manteniment i ocultació de les embarcacions semirígides i les diferents naus industrials a on es guardaven les ‘gomes’, els vehicles per al seu transport, el combustible necessari per a les operacions de tràfic de drogues i els equips de navegació i de comunicacions de l’organització criminal.

 

Motors de 300 CV de potència

Durant els últims dies, funcionaris de Vigilància Duanera de Castelló de la Plana i de Múrcia i agents de Guàrdia Civil i de Policia Nacional van fer registres simultanis en tres naus industrials en l’Alcora (Castelló), a on l’organització tenia emmagatzemat i distribuït tot el material que s’ha confiscat.

 

Mentres es practicaven els registres els agents van pillar a dos persones de nacionalitat espanyola i una de nacionalitat marroquina quan transportaven i manipulaven les embarcacions semirígides decomissades, que ja estaven llestes per a ser botades i començar les seues actuacions presumptament delictives relacionades amb el tràfic de drogues.

 

Algunes d’estes embarcacions ja portaven acoblats uns quants motors de 300 CV de potència, i convertix estos mitjans de transport en vertaders ‘Fórmula 1’ de la mar podent conseguir velocitats i maniobrabilitat molt altes. Això dificulta enormement la seua intercepció si són detectades, constituint en estos casos també uns potencials riscos per a la resta d’embarcacions i usuaris o practicants d’activitats nàutiques.

 

D’altra banda, també se’ls ha intervingut l‘acumulació de combustible necessària per a la immediata posada en navegació d’algunes d’elles.L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció, en funcions de guàrdia, de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.