Desarticulada l’estructura d’una organització de tràfic de drogues que operava en el litoral mediterrani

 

La Policia Nacional, la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desenvolupat, de manera conjunta, l’operació ‘Hulkcos-Perseo-Orquesta’, que s’ha saldat amb la desarticulació de la infraestructura d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues.

 

En l’operació han sigut confiscats cinc embarcacions, quatre camions, dos furgons, una desena de motors de gran potència, gran quantitat de combustibles i equips de navegació i de comunicació, amb un valor superior als 1.500.000 euros.

 

L’operació va començar a l’inici de l’any, quan les autoritats, en el marc d’unes investigacions conjuntes sobre tràfic il·lícit d’estupefaents, van detectar la infraestructura logística d’una organització criminal que operava en tot el litoral mediterrani. 

 

Identifiquen als sospitosos

La logística donava servici a una o diferents organitzacions delictives dedicades al tràfic de drogues a gran escala, que precisen este tipus de material per a les seues activitats il·lícites.

 

El desenvolupament de la investigació va permetre identificar a les persones que s’ocupaven de l’adquisició, sostracció, manteniment i ocultació de les embarcacions semirígides i les diferents naus industrials a on es guardaven les ‘gomes’, els vehicles per al seu transport, el combustible necessari per a les operacions de tràfic de drogues i els equips de navegació i de comunicacions de l’organització criminal.

 

Motors de 300 CV de potència

Durant els últims dies, funcionaris de Vigilància Duanera de Castelló de la Plana i de Múrcia i agents de Guàrdia Civil i de Policia Nacional van fer registres simultanis en tres naus industrials en l’Alcora (Castelló), a on l’organització tenia emmagatzemat i distribuït tot el material que s’ha confiscat.

 

Mentres es practicaven els registres els agents van pillar a dos persones de nacionalitat espanyola i una de nacionalitat marroquina quan transportaven i manipulaven les embarcacions semirígides decomissades, que ja estaven llestes per a ser botades i començar les seues actuacions presumptament delictives relacionades amb el tràfic de drogues.

 

Algunes d’estes embarcacions ja portaven acoblats uns quants motors de 300 CV de potència, i convertix estos mitjans de transport en vertaders ‘Fórmula 1’ de la mar podent conseguir velocitats i maniobrabilitat molt altes. Això dificulta enormement la seua intercepció si són detectades, constituint en estos casos també uns potencials riscos per a la resta d’embarcacions i usuaris o practicants d’activitats nàutiques.

 

D’altra banda, també se’ls ha intervingut l‘acumulació de combustible necessària per a la immediata posada en navegació d’algunes d’elles.L’operació ha sigut coordinada pel Jutjat d’Instrucció, en funcions de guàrdia, de Castelló de la Plana.

Últimes notícies

Vox reivindica la “prioritat nacional” i acusa Sánchez de causar desgavell a la Comunitat Valenciana

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, arriba al Debat de Política General amb la “prioritat nacional” com a eix i acusa el Govern de Pedro Sánchez de provocar col·lapse i desgavell a la Comunitat Valenciana. Llanos avança que insistiran en immigració, vivenda, inseguretat i rebaixa dràstica d’impostos.

La jutgessa de Catarroja eleva a 233 les víctimes mortals de la DANA de València de 2024

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 a València ha reconegut una nova víctima mortal, una dona de Catarroja que va morir gairebé un mes després a l’hospital La Fe. La xifra oficial s’eleva així a 233 morts, una més que en el recompte anterior.

El Valencia Basket busca reaccionar en Euroliga davant el Baskonia al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dimarts el Kosner Baskonia al Roig Arena en la segona jornada de l’Euroliga, amb l’objectiu de refer-se de la derrota de lliga davant l’iLerna Lleida i millorar la imatge oferida davant la seua afició.

Aguirre debuta en Mestalla amb un objectiu clar: tornar a guanyar

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia i ha assegurat que el seu pla immediat és guanyar, sense grans discursos per a una afició que considera cansada de missatges.

200 milions contra les inundacions i nou centre climàtic a la Comunitat

El Consell invertirà 200 milions d'euros en obres contra les inundacions, millorarà el cicle integral de l'aigua i crearà un Centre Mediterrani d'Intel·ligència Climàtica, junt amb altres mesures en emergències, turisme i indústria.

Noves ajudes al lloguer i assegurança per a vivendes buides en la Comunitat

La Generalitat ha anunciat 60 milions en ajudes al lloguer social i un segur gratuït per a propietaris de vivendes buides, junt amb noves mesures socials i de conciliació fins a 2030.

Morant atribuïx a la impotència les paraules de Yolanda Díaz sobre la vivenda

Diana Morant considera que les declaracions de Yolanda Díaz sobre la vivenda responen a la impotència i reivindica que el problema depén del Congrés. La dirigent socialista també carrega contra PP, Vox, Junts i Ayuso i promet mesures si presidirà la Generalitat.

Baldoví acusa Pérez Llorca d’arribar al debat “agenollat davant Vox” i sense projecte d’habitatge

Joan Baldoví assegura que Pérez Llorca afronta el Debat de Política General “pato coixo i agenollat davant Vox” i anuncia una alternativa de Compromís centrada en serveis públics i habitatge. El síndic reclama un decret valent en matèria d’habitatge i sosté que els valencians “viuen pitjor que fa un any i que fa tres”.