Tres xics detinguts per estafar 20.000 euros a 8 persones en Almoradí

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant), tres xics com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa, a través de l’enviament massiu de missatges a les víctimes fent-se passar pels seus bancs per a fer-se amb els comptes i els codis d’accés. D’eixa manera, haurien estafat a huit víctimes uns 20.000 euros.

 

L’institut armat ha detallat que la primera denúncia es va rebre a finals d’agost. Un ciutadà va relatar als agents que havia rebut un missatge del seu banc en el que l’entitat l’informava que havien patit una incidència de seguretat del seu servici virtual, i que li havien sol·licitat que, seguint un enllaç facilitat en el missatge, contestara algunes preguntes.

 

El ciutadà va explicar que, una volta que va retornar les dades que li havien demanat, algú havia buidat el seu compte bancari. Els agents van sospitar immediatament que es tractava d’una estafa i van iniciar una investigació.

 

Furtaven tots els diners dels comptes

Prompte van trobar als presumptes autors en el seu suposat centre d’operacions. Els lladres van fer el seguiment dels seus moviments fins que van poder constatar el seu modus operandi. Els instaven a recuperar la seguretat dels seus comptes bancaris registrant-se en una coneguda aplicació de pagament a través del seu telèfon mòbil. Els perjudicats, creient que es tractava d’un missatge rea, emplenaven un formulari amb informació de caràcter personal i les claus d’accés al seu compte i es registraven en l’aplicació.

 

En enviar el formulari farcit, rebien un nou missatge de text en el seu telèfon per a confirmar l’operació. Tan prompte com la confirmaven, les seues targetes quedaven baix del control dels delinqüents. Una volta que tenien accés al saldo del compte, els presumptes autors treien els diners des de dos caixers.

 

En menys de tres setmanes, la Guàrdia Civil ha identificat als presumptes autors i els ha detingut. Se’ls atribuïxen huit delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Són tres xics de 22, 26 i 29 anys que han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat vigilada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un penal repetit de Ramazani dona la victòria al València davant Osasuna (1-0)

Ramazani va transformar un penal repetit per a segellar el 1-0 i tallar la ratxa de sis partits sense perdre d'Osasuna. El València va prendre aire i es va allunyar cinc punts del descens.

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.