21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Tres xics detinguts per estafar 20.000 euros a 8 persones en Almoradí

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant), tres xics com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa, a través de l’enviament massiu de missatges a les víctimes fent-se passar pels seus bancs per a fer-se amb els comptes i els codis d’accés. D’eixa manera, haurien estafat a huit víctimes uns 20.000 euros.

 

L’institut armat ha detallat que la primera denúncia es va rebre a finals d’agost. Un ciutadà va relatar als agents que havia rebut un missatge del seu banc en el que l’entitat l’informava que havien patit una incidència de seguretat del seu servici virtual, i que li havien sol·licitat que, seguint un enllaç facilitat en el missatge, contestara algunes preguntes.

 

El ciutadà va explicar que, una volta que va retornar les dades que li havien demanat, algú havia buidat el seu compte bancari. Els agents van sospitar immediatament que es tractava d’una estafa i van iniciar una investigació.

 

Furtaven tots els diners dels comptes

Prompte van trobar als presumptes autors en el seu suposat centre d’operacions. Els lladres van fer el seguiment dels seus moviments fins que van poder constatar el seu modus operandi. Els instaven a recuperar la seguretat dels seus comptes bancaris registrant-se en una coneguda aplicació de pagament a través del seu telèfon mòbil. Els perjudicats, creient que es tractava d’un missatge rea, emplenaven un formulari amb informació de caràcter personal i les claus d’accés al seu compte i es registraven en l’aplicació.

 

En enviar el formulari farcit, rebien un nou missatge de text en el seu telèfon per a confirmar l’operació. Tan prompte com la confirmaven, les seues targetes quedaven baix del control dels delinqüents. Una volta que tenien accés al saldo del compte, els presumptes autors treien els diners des de dos caixers.

 

En menys de tres setmanes, la Guàrdia Civil ha identificat als presumptes autors i els ha detingut. Se’ls atribuïxen huit delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Són tres xics de 22, 26 i 29 anys que han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat vigilada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.