Tres xics detinguts per estafar 20.000 euros a 8 persones en Almoradí

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant), tres xics com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa, a través de l’enviament massiu de missatges a les víctimes fent-se passar pels seus bancs per a fer-se amb els comptes i els codis d’accés. D’eixa manera, haurien estafat a huit víctimes uns 20.000 euros.

 

L’institut armat ha detallat que la primera denúncia es va rebre a finals d’agost. Un ciutadà va relatar als agents que havia rebut un missatge del seu banc en el que l’entitat l’informava que havien patit una incidència de seguretat del seu servici virtual, i que li havien sol·licitat que, seguint un enllaç facilitat en el missatge, contestara algunes preguntes.

 

El ciutadà va explicar que, una volta que va retornar les dades que li havien demanat, algú havia buidat el seu compte bancari. Els agents van sospitar immediatament que es tractava d’una estafa i van iniciar una investigació.

 

Furtaven tots els diners dels comptes

Prompte van trobar als presumptes autors en el seu suposat centre d’operacions. Els lladres van fer el seguiment dels seus moviments fins que van poder constatar el seu modus operandi. Els instaven a recuperar la seguretat dels seus comptes bancaris registrant-se en una coneguda aplicació de pagament a través del seu telèfon mòbil. Els perjudicats, creient que es tractava d’un missatge rea, emplenaven un formulari amb informació de caràcter personal i les claus d’accés al seu compte i es registraven en l’aplicació.

 

En enviar el formulari farcit, rebien un nou missatge de text en el seu telèfon per a confirmar l’operació. Tan prompte com la confirmaven, les seues targetes quedaven baix del control dels delinqüents. Una volta que tenien accés al saldo del compte, els presumptes autors treien els diners des de dos caixers.

 

En menys de tres setmanes, la Guàrdia Civil ha identificat als presumptes autors i els ha detingut. Se’ls atribuïxen huit delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Són tres xics de 22, 26 i 29 anys que han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat vigilada.

Últimes notícies

La exalcaldesa de Requena defén que no va haver-hi víctimes en la dana per l’avís a la població

La exalcaldesa de Requena, Rocío Cortés, declara davant el jutjat que l'absència de morts i ferits en la dana es va deure als avisos i mesures preventives adoptades des de la matinada.

Una caixa de resistència ajuda als docents valencians en vaga indefinida

La Coordinadora d’Assemblees Docents del País Valencià impulsa una caixa de resistència per a fer costat econòmicament al professorat en vaga indefinida i facilitar la continuïtat de les mobilitzacions.

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.