Tres xics detinguts per estafar 20.000 euros a 8 persones en Almoradí

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant), tres xics com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa, a través de l’enviament massiu de missatges a les víctimes fent-se passar pels seus bancs per a fer-se amb els comptes i els codis d’accés. D’eixa manera, haurien estafat a huit víctimes uns 20.000 euros.

 

L’institut armat ha detallat que la primera denúncia es va rebre a finals d’agost. Un ciutadà va relatar als agents que havia rebut un missatge del seu banc en el que l’entitat l’informava que havien patit una incidència de seguretat del seu servici virtual, i que li havien sol·licitat que, seguint un enllaç facilitat en el missatge, contestara algunes preguntes.

 

El ciutadà va explicar que, una volta que va retornar les dades que li havien demanat, algú havia buidat el seu compte bancari. Els agents van sospitar immediatament que es tractava d’una estafa i van iniciar una investigació.

 

Furtaven tots els diners dels comptes

Prompte van trobar als presumptes autors en el seu suposat centre d’operacions. Els lladres van fer el seguiment dels seus moviments fins que van poder constatar el seu modus operandi. Els instaven a recuperar la seguretat dels seus comptes bancaris registrant-se en una coneguda aplicació de pagament a través del seu telèfon mòbil. Els perjudicats, creient que es tractava d’un missatge rea, emplenaven un formulari amb informació de caràcter personal i les claus d’accés al seu compte i es registraven en l’aplicació.

 

En enviar el formulari farcit, rebien un nou missatge de text en el seu telèfon per a confirmar l’operació. Tan prompte com la confirmaven, les seues targetes quedaven baix del control dels delinqüents. Una volta que tenien accés al saldo del compte, els presumptes autors treien els diners des de dos caixers.

 

En menys de tres setmanes, la Guàrdia Civil ha identificat als presumptes autors i els ha detingut. Se’ls atribuïxen huit delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Són tres xics de 22, 26 i 29 anys que han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat vigilada.

Últimes notícies

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.