Tres xics detinguts per estafar 20.000 euros a 8 persones en Almoradí

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant), tres xics com a presumptes autors de diferents delictes d’estafa, a través de l’enviament massiu de missatges a les víctimes fent-se passar pels seus bancs per a fer-se amb els comptes i els codis d’accés. D’eixa manera, haurien estafat a huit víctimes uns 20.000 euros.

 

L’institut armat ha detallat que la primera denúncia es va rebre a finals d’agost. Un ciutadà va relatar als agents que havia rebut un missatge del seu banc en el que l’entitat l’informava que havien patit una incidència de seguretat del seu servici virtual, i que li havien sol·licitat que, seguint un enllaç facilitat en el missatge, contestara algunes preguntes.

 

El ciutadà va explicar que, una volta que va retornar les dades que li havien demanat, algú havia buidat el seu compte bancari. Els agents van sospitar immediatament que es tractava d’una estafa i van iniciar una investigació.

 

Furtaven tots els diners dels comptes

Prompte van trobar als presumptes autors en el seu suposat centre d’operacions. Els lladres van fer el seguiment dels seus moviments fins que van poder constatar el seu modus operandi. Els instaven a recuperar la seguretat dels seus comptes bancaris registrant-se en una coneguda aplicació de pagament a través del seu telèfon mòbil. Els perjudicats, creient que es tractava d’un missatge rea, emplenaven un formulari amb informació de caràcter personal i les claus d’accés al seu compte i es registraven en l’aplicació.

 

En enviar el formulari farcit, rebien un nou missatge de text en el seu telèfon per a confirmar l’operació. Tan prompte com la confirmaven, les seues targetes quedaven baix del control dels delinqüents. Una volta que tenien accés al saldo del compte, els presumptes autors treien els diners des de dos caixers.

 

En menys de tres setmanes, la Guàrdia Civil ha identificat als presumptes autors i els ha detingut. Se’ls atribuïxen huit delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. Són tres xics de 22, 26 i 29 anys que han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat vigilada.

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.