El Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional i nul el decret aprovat pel Consell el juliol de 2015 que permetia l'accés universal a la sanitat. Este va ser el primer decret que va aprovar el Consell de Ximo Puig quan va arribar a la Generalitat, tal com avança 'La Ser'.El que recollia este decret era l'atenció sanitària als immigrants en situació irregular que havia suprimit el Govern de Mariano Rajoy. Així, el tribunal considera que la Generalitat ha sobrepassat el que establix la norma estatal quant a atenció sanitària.
Últimes notícies
Oratge
Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h
Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.
Salut
La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement
La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.
Successos
Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe
Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.
Oratge
Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana
Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.
Espanya
El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I
Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.
Social
Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025
Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.
Opinió
El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet
Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.
Política
Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions
Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.



